Ze is een oepsje , ontstaan uit een connemara merrie , die op transport van Ierland naar Belgie stiekum is gedekt door een ezel.
Maar met een geweldig resultaat

Tika is nu 10 maanden oud en we hebben samen al veel gedaan

Voor mensen die nu roepen dat je dat niet met een veulen moet doen, een muildierveulen dien je anders op te voeden als een paardenveulen, volgens de kenners uit Amerika.
Het is heel belangrijk dat je vroeg begint met het vertrouwen opbouwen en aanleren van leerzame dingetjes op een leuke manier.
Er zit nu eenmaal veel ezel in en een koppig volwassen dier wat weinig kent is veel moeilijker in te leren.
En daarbij geniet ze van de aandacht en getut

We beginnen met wat foto's van maart, ze is dan 8 maanden oud.
Ik had Blue(mijn paint) net gereden dus na het poetsen even zijn pad op haar rug gelegd.

Omdat ze daar helemaal niks om gaf , voor de gein het kleine westernzadeltje gepakt van onze a-pony.

en zo was ze zadelmak

April
Natuurlijk oefenen met verkeer samen met Nina, onze stoere Welsh cob merrie die niks geeft om groot verkeer en natuurlijk grasjes eten

Koningsdag moest ook gevierd worden

Mei
Op verkenning op de zandhoop, terwijl de rest van de groep er omheen rent.

Tutten met haar maantjes.

sacking out of van Tika een kadootje maken

Van al die flauwekul wordt je heel moe en dan slaap je lekker samen met je grote "broer" Spatter in het warme zand.

Tenslotte onze training van gisteren.
Het idee was om haar te laten wennen aan een pootje in een emmer zodat mocht dat ooit nodig zijn in verband met een wondje, ze dat kende.
Die eene emmer vond ze geen enkel probleem dus andere pootje ook in een emmer gestopt.

en omdat ze nog steeds totaal ontspannen door at, de achterebenen ook maar in een emmer geparkeerd.

Zoals jullie kunnen zien staat ze gewoon los en voordat de emmer met meusli leeg was, had ik haar voetjes er weer uit gehaald.
Mijn stoere meid die voor de foto ook nog even de pluimpjes uit haar oren liet knippen.

En