2 juni 2014 was het zover, Amazing Lady Dolores (Lola) werd geboren. Een prachtig zwartbont merrieveulen. Zoals een echte oermoeder dat doet wist Caily ervoor te zorgen dat Lola vanaf de eerste minuut niks te kort kwam. En ik? Ik dacht dat ik droomde. Helemaal met het (onverwachte) vooruitzicht dat mijn dames over een paar weken bij huis zouden staan, kon ik de werkelijkheid maar moeilijk bevatten.
Inmiddels is Lola ruim 7 maanden oud en zie ik haar minimaal 3 keer per dag. Een knuffel hier, een kusje daar. Stierlijk verwend, dat kleine prinsesje. Maar nog steeds hangt er een waas van ongeloof. Is het echt zo? Mijn Tinkermerrie, die al een droom op zich is, heeft dit prachtige veulentje geschonken, haast geheel zoals in mijn dromen. De toekomst ligt voor ons, hoe lang of kort die zal duren weet niemand, maar wat is dit een geweldige start van "ons"... Wie maakt mij wakker?
Vandaag had ik Lola weer eens uit de wei gehaald voor een poetsbeurt, met de hoefsmid in het vooruitzicht zou het wellicht handig zijn dat ze weet hoe de wereld buiten haar weilandje er in de winter uit ziet, en hoe hoefjes optillen ook alweer gaat. Natuurlijk vond Lola dit alles piece of cake, dus dan maar even los in de bak. Toen ik zag hoe ze zich begon uit te sloven ben ik maar even naar binnen gesneld om de camera te pakken. Helaas waren de mooiste momenten al voorbij toen ik terug kwam, maar desalniettemin heb ik nog best wat aardige plaatjes kunnen schieten.
De reden dat Lola zo uit haar dak gaat is dat sinds enkele weken de kudde opgesplitst is. Lola staat samen met haar vriendjes uit het zicht maar binnen gehoor van de bak, en als je dan voor het eerst vanaf daar mee moet naar stal is dat best spannend... Haar maatjes waren haar ook nog eens flink aan het roepen. In het weiland om de bak heen staat oa haar moeder. In oktober is Lola afgespeend, maar december en januari hebben ze weer bij elkaar gelopen. Dat ze elkaar nu weer zagen maakte bij hun beiden meer los dan ik had gedacht. Want ook de o zo kalme Caily heeft ruim een half uur staan roepen nadat ik Lola terug naar haar vriendjes had gebracht

Haar mooie, maar o zo vieze, sokjes

klein stukje film: https://www.youtube.com/watch?v=XQKPLw- ... e=youtu.be
Mamma moest ook nog even op de foto