Welsh Cob hengstje
geboren: 13 juni 2014
Donker Bruin
4 maal wit, kolletje en snebje
Moeder: Seven Mornings Frida
Vader: Llwynhywel The President
Frida was te volgen in dit topic: [KS-MK] Welsh Cob topper in de maak!!
Er is flink op los gegokt in dit topic. De winnaar heb ik een taart beloofd. Winnaar van dit topic is Joaltijd!!
Gefeliciteerd!!
De avond voor de bevalling voelde al anders. Ik ben die avond wel een uur in haar stal geweest, heb met haar gekroeld, een vlecht in haar staart gelegd en eindeloos naar haar buik en klont getuurd. Binnen nog even op de camera gekeken waar ze achteraf gezien gewoon heeft staan persen. Ik dacht echter dat het nog wel een nachtje zou duren dus ben ik naar huis gegaan om te slapen. Een uur later werd ik door mijn vader gebeld, hij dacht dat het misschien zou gaan beginnen. Mijn slaperige reactie was: Bel maar als ze echt begonnen is. Dat duurde maar 2 minuten, kreeg weer telefoon met de mededeling dat er iets uit haar billen stak!! Ik stoof m'n bed uit en m'n kleren in. Man mompelde nog iets van succes schat en ik sprong op mijn fiets die reeds in startpositie klaarstond.
Aangekomen op stal trof ik dit aan:

Yes een wit voetje dacht ik!!

Frida ging liggen en het tweede witte voetje kwam in beeld.
Hier heb ik een stukje van gefilmd. Tijdens het filmen bleef het vlies om het snuitje zitten dus heb ik mijn telefoon weggelegd om het vlies te scheuren.
In mijn handen hapte hij de eerste hapjes lucht naar binnen. Een heel bijzonder moment!
Op dit moment wist ik nog niet of het een hengst of een merrie was. Mijn vader vroeg of ik het aan het koppie kon zien. Het is een hele stoere merrie hield ik vol.
De volgende perswee heb ik de merrie lichtjes mee geholpen en daar was hij dan. Bij het zien van het geslacht een lichte teleurstelling maar de rest maakte snel een hoop goed! Mooie donkere kleur, 4 keer nette witte voeten en prachtige aftekeningen op zijn hoofd. De vorm van het hoofd vind ik ook erg mooi!

Hij was erg vlot en begon gelijk door de stal te kruipen.

Binnen 3 kwartier stond hij al en ging vastberaden op zoek naar eten.

Moeders en zoon waren best wel moe van de hele bevalling.
Nadat we zagen dat alles goed functioneert hebben we ze met rust gelaten en zelf ook ons bed op gezocht.
De volgende dag was het tijd voor het eerste uitstapje naar buiten. Het was heerlijk weer dus daar hebben we gebruik van gemaakt!

Goedemorgen!!

Buitenzetten doe ik met een "veulentasje" halstertouw voor zijn borst en achter zijn billen. Zo kun je hem met een hand makkelijk meenemen en de merrie begeleiden. Handig als je deze dingen meestal alleen moet doen.

Knappe mams!!
Hij ontwikkelt erg mooi in de afgelopen dagen! Deze foto's zijn van zondag, hij was toen 3 dagen oud en ik besloot hem Bandit te noemen.

Ben ontzettend blij met hem!!
Bedankt voor het kijken!