Ondertussen is mijn eisenlijst zo groot geworden dat niks meer goed genoeg was, oftewel er moest maar een veulen komen, 1 die ik helemaal naar mijn eigen hand kon zetten

Maar niet zomaar een veulen, mijn eisen zagen er zo uit:
- Shire
- Hengst of Merrie (Geen ruin, zou ook nooit geruind worden)
- Schimmel en anders Zwart en dan wel met 4 hoge witte benen en een bles, absoluut geen bruin paard.
- Rij typisch gebouwd, hoog op de benen, sierlijke gangen, wil er immers wedstrijden mee starten..
- en een lief karakter met maar met een kop erop

Tja en dan ga je op jacht, Bruin, bruin, bruin.. Merrie's waren overal veeeel te zwaar gebouwd..
Nouja dan toch maar op hengstenjacht, had een pension gevonden waar ik een hengst kwijt kon dus vooruit..
Hengst was gevonden in Duitsland op stal Heavy Horses, hadden ze een bont hengstenveulen lopen..
Nou dat leek mij wel wat, dus in de Auto en op naar Duitsland!
Eenmaal daar aangekomen, super aardige mensen, maar dat veulen was 500x niks, hij moest niks van me weten, liet zichzelf ook niet echt zien.. Mijn mening, het moet wel van 2 kanten komen, dus een beetje teleur gesteld, stond ik wel in die weide, en toen kwam er een merrie gedag zeggen, wel verlegen, ik mocht niet aan haar komen dan liep ze weg, maar ze kwam wel steeds terug en voor ik het wist kreeg ik een knuffeltje, ze was vrij groot, dus ik dacht dat het al een jaarling was, maar ze bleek pas 7 maanden

Dus ik ben haar maar even goed gaan bekijken, en haar bouw was eigenlijk wel heel gunstig, en een merrie!
Ze was alleen wel.. BRUIN! Dus dan komt de twijfel, ga je nou echt koppig doen, en haar laten lopen omdat ze bruin is.. Haar naam was Almost Spring, ik moest alles even laten bezinken..

echter, eenmaal thuis kreeg ik haar niet meer uit mijn hoofd, maar ze kende NIKS, zelfs geen halster of hoeven krabben en ze was al zo groot, maar ze had iets, DUS ik heb haar gekocht! 2 weken later werd ze al gebracht!

Trailer laden:
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x3 ... 9/r6py.jpg
Eigenlijk durfde ze de roundpin niet in, maar met een beetje hulp lukte het toch!
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x3 ... 8/fw8y.jpg
Daar stond ze dan, mijn trots:

En toen begon het.. Ze moest een behoorlijk stuk lopen naar de weide.. maar dat kende ze niet..
En jaa hoor, Mevrouw kwam STIJL omhoog, en niet 1x maar wel 5x..

Maakte me niks uit, ze was gewoon bang, zou ik ook zijn... dus heb het stijgeren genergeerd, haar geprobeerd gerust te stellen en haar verteld dat ze gewoon rustig mee kon lopen, na het stijgeren probeerde ze te doen wat de bedoeling was, nog best lastig want moet je nou, voor of achteruit?

Nou ook dat had ze snel door, en daar gingen we hoor!

en eenmaal in de weide kwam de 1e al aanrennen:
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x3 ... 7/jkyq.jpg
Helaas, kwamen de andere 15 er ook achteraan en hebben ze een halfuur achter haar aangejaagd, en daar kun je dan helemaal niks aan doen, want die weide is zo groot, en die paarden zijn met zoveel.. dus je duimt en hoopt dat het goed komt.. Echter dat kwam het niet.. na een uur hadden 3 paarden het nog steeds niet opgegeven, Pluis was zijknat en uitgeput, op het moment dat ze alleen was ben ik haar op gaan halen, ieder geval proberen richting hek en drink bak.. maar die kans kreeg ik niet de 3 paarden kwamen weer aangestoven ze hebben haar met zijn 3 de hoek in gedrukt en haar door de draden de weg op gedrukt!

Snel ben ik erheen gerent gekeken of ze op kon staan, want het schapengaas BUITEN het stroomdraad was helemaal kapot en zat GELUKKIG niet om haar benen heen..ze stond op en de kudde leider vloog haar gelijk weer aan door het hek heen, de eigenaar van dat paard was er toevallig bij en heeft hem weggeslagen, over de weg zijn we terug naar stal gestrompeld, ze stoomde van de warmte en het zweet en ze liep zooo lief mee, ik heb een zweet deken op haar gelegd, wat ze ook wel prima vond en heb haar apart gezet met hooi en water, haar benen waren gelukkig nog heel en ze liep goddank niet kreupel..
Maar ja en dan?! de enigste optie op die stalling was in de kudde, dus na 4 dagen heb ik haar opgehaald en naar een ander pension gebracht vlakbij mijn huis waar ze per 2 a 3 buiten komen

Hier is ze heerlijk opgeknapt!
(helaas staat ze toch veel meer binnen op stal als buiten, heeft nu totaal 3 dagen in de weide gelopen in 2 maanden tijd, verder staat ze of op stal of in de rijbak zonder voer of water, dus heb besloten een weitje te zoeken met een schuilstal en 1 a 2 andere paarden waar ze lekker veulen kan zijn, hier gaat ze zaterdag naartoe:) )
Ondertussen kan ik alles met haar, we wandelen veel langs de wegen, ze is compleet verkeersmak!
Hoeven krabben gaat super, de hoefsmid stond er versteld van die heeft haar de 1e x in 20 min bekapt terwijl ze nog geen hoef kon geven en sinds dien, kon ik ze ook met gemak uitkrabben!
Ook clickeren we samen, ze kan al achteruit lopen, los mee stappen en draven en flemen, nu leer ik paar met haar voorbeen slaan, wachten en dat ze uit mijn ruimte moet blijven want mevrouw begon te jagen op mij, maar ze pakt dit allemaal super op! en als we vast lopen nemen we samen een lesje grondwerk!

Ze is zeker pittig, en er zit flink wat vuur in, ik heb heel wat hoeven vlak langs me hoofd gehad en ze heeft mij meerdere keren in mijn arm en rug gebeten de 1e maand omdat ze nijdig was om iets wat ik deed.. maar nu 2 maanden later gaat ze voor mij door het vuur! ze loopt op het erf los met mij mee, ik kan haar los helemaal borstelen en verzorgen en ze is het beste veulen wat ik ooit had kunnen kopen!
Hier nog een paar mooie foto's van Heavy Horse Pluis!

De Blik waar ik verliefd op word

Onze dagelijkse begroeting

Samen renne, alleen ging ze hier recht op de fotograaf af, dus ik kijk een beetje verschrikt

Flemen, oftewel: LAMA

Achteruit

Samen lopen in de bak

Lekkurrrrrr

En lekker samen wandelen

Ook heeft ze een deken, die ze eigenlijk nooit op heeft, meer voor als het zou gaan sneeuwen en ze buiten wil liggen.. maar op haar nieuwe stal krijgt ze een schuilstal met stro..

Wanneer mama (ik dus) weg loopt, schijnt ze zich nogal uit te leven..

Samen wandelen

Knap veulen!

en nog 1 van ons samen

En voor de mensen die graag willen weten hoe groot ze nu is, ik moet haar nog opmeten maar ik ben zelf 1.82M dus dan heb je een beetje een vergelijking

Voor ieder die alles heeft gelezen, Dankjewel

Ben benieuwd wat jullie van mijn Baby-Pluis vinden