Heavy Horse Pluis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Heavy Horse Pluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:08

Ik ben al een paar jaar aan het rondkijken naar paarden, maar het komt er steeds maar niet van.
Ondertussen is mijn eisenlijst zo groot geworden dat niks meer goed genoeg was, oftewel er moest maar een veulen komen, 1 die ik helemaal naar mijn eigen hand kon zetten :)

Maar niet zomaar een veulen, mijn eisen zagen er zo uit:
- Shire
- Hengst of Merrie (Geen ruin, zou ook nooit geruind worden)
- Schimmel en anders Zwart en dan wel met 4 hoge witte benen en een bles, absoluut geen bruin paard.
- Rij typisch gebouwd, hoog op de benen, sierlijke gangen, wil er immers wedstrijden mee starten..
- en een lief karakter met maar met een kop erop :9

Tja en dan ga je op jacht, Bruin, bruin, bruin.. Merrie's waren overal veeeel te zwaar gebouwd..
Nouja dan toch maar op hengstenjacht, had een pension gevonden waar ik een hengst kwijt kon dus vooruit..

Hengst was gevonden in Duitsland op stal Heavy Horses, hadden ze een bont hengstenveulen lopen..
Nou dat leek mij wel wat, dus in de Auto en op naar Duitsland!

Eenmaal daar aangekomen, super aardige mensen, maar dat veulen was 500x niks, hij moest niks van me weten, liet zichzelf ook niet echt zien.. Mijn mening, het moet wel van 2 kanten komen, dus een beetje teleur gesteld, stond ik wel in die weide, en toen kwam er een merrie gedag zeggen, wel verlegen, ik mocht niet aan haar komen dan liep ze weg, maar ze kwam wel steeds terug en voor ik het wist kreeg ik een knuffeltje, ze was vrij groot, dus ik dacht dat het al een jaarling was, maar ze bleek pas 7 maanden :') *D
Dus ik ben haar maar even goed gaan bekijken, en haar bouw was eigenlijk wel heel gunstig, en een merrie!
Ze was alleen wel.. BRUIN! Dus dan komt de twijfel, ga je nou echt koppig doen, en haar laten lopen omdat ze bruin is.. Haar naam was Almost Spring, ik moest alles even laten bezinken..
Afbeelding

echter, eenmaal thuis kreeg ik haar niet meer uit mijn hoofd, maar ze kende NIKS, zelfs geen halster of hoeven krabben en ze was al zo groot, maar ze had iets, DUS ik heb haar gekocht! 2 weken later werd ze al gebracht! *D Maar haar paspoort moest nog aangevraagd worden, dus haar naam werd veranderd in Pluis. :)

Trailer laden:
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x3 ... 9/r6py.jpg

Eigenlijk durfde ze de roundpin niet in, maar met een beetje hulp lukte het toch!
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x3 ... 8/fw8y.jpg

Daar stond ze dan, mijn trots:
Afbeelding

En toen begon het.. Ze moest een behoorlijk stuk lopen naar de weide.. maar dat kende ze niet..
En jaa hoor, Mevrouw kwam STIJL omhoog, en niet 1x maar wel 5x.. :(:)
Maakte me niks uit, ze was gewoon bang, zou ik ook zijn... dus heb het stijgeren genergeerd, haar geprobeerd gerust te stellen en haar verteld dat ze gewoon rustig mee kon lopen, na het stijgeren probeerde ze te doen wat de bedoeling was, nog best lastig want moet je nou, voor of achteruit? -O-
Nou ook dat had ze snel door, en daar gingen we hoor! *\o/*
Afbeelding

en eenmaal in de weide kwam de 1e al aanrennen:
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x3 ... 7/jkyq.jpg

Helaas, kwamen de andere 15 er ook achteraan en hebben ze een halfuur achter haar aangejaagd, en daar kun je dan helemaal niks aan doen, want die weide is zo groot, en die paarden zijn met zoveel.. dus je duimt en hoopt dat het goed komt.. Echter dat kwam het niet.. na een uur hadden 3 paarden het nog steeds niet opgegeven, Pluis was zijknat en uitgeput, op het moment dat ze alleen was ben ik haar op gaan halen, ieder geval proberen richting hek en drink bak.. maar die kans kreeg ik niet de 3 paarden kwamen weer aangestoven ze hebben haar met zijn 3 de hoek in gedrukt en haar door de draden de weg op gedrukt! ;( ik kon wel janken, mijn lieve kleine veulentje!!
Snel ben ik erheen gerent gekeken of ze op kon staan, want het schapengaas BUITEN het stroomdraad was helemaal kapot en zat GELUKKIG niet om haar benen heen..ze stond op en de kudde leider vloog haar gelijk weer aan door het hek heen, de eigenaar van dat paard was er toevallig bij en heeft hem weggeslagen, over de weg zijn we terug naar stal gestrompeld, ze stoomde van de warmte en het zweet en ze liep zooo lief mee, ik heb een zweet deken op haar gelegd, wat ze ook wel prima vond en heb haar apart gezet met hooi en water, haar benen waren gelukkig nog heel en ze liep goddank niet kreupel..

Maar ja en dan?! de enigste optie op die stalling was in de kudde, dus na 4 dagen heb ik haar opgehaald en naar een ander pension gebracht vlakbij mijn huis waar ze per 2 a 3 buiten komen :)
Hier is ze heerlijk opgeknapt!
(helaas staat ze toch veel meer binnen op stal als buiten, heeft nu totaal 3 dagen in de weide gelopen in 2 maanden tijd, verder staat ze of op stal of in de rijbak zonder voer of water, dus heb besloten een weitje te zoeken met een schuilstal en 1 a 2 andere paarden waar ze lekker veulen kan zijn, hier gaat ze zaterdag naartoe:) )

Ondertussen kan ik alles met haar, we wandelen veel langs de wegen, ze is compleet verkeersmak!
Hoeven krabben gaat super, de hoefsmid stond er versteld van die heeft haar de 1e x in 20 min bekapt terwijl ze nog geen hoef kon geven en sinds dien, kon ik ze ook met gemak uitkrabben!

Ook clickeren we samen, ze kan al achteruit lopen, los mee stappen en draven en flemen, nu leer ik paar met haar voorbeen slaan, wachten en dat ze uit mijn ruimte moet blijven want mevrouw begon te jagen op mij, maar ze pakt dit allemaal super op! en als we vast lopen nemen we samen een lesje grondwerk! :)

Ze is zeker pittig, en er zit flink wat vuur in, ik heb heel wat hoeven vlak langs me hoofd gehad en ze heeft mij meerdere keren in mijn arm en rug gebeten de 1e maand omdat ze nijdig was om iets wat ik deed.. maar nu 2 maanden later gaat ze voor mij door het vuur! ze loopt op het erf los met mij mee, ik kan haar los helemaal borstelen en verzorgen en ze is het beste veulen wat ik ooit had kunnen kopen!

Hier nog een paar mooie foto's van Heavy Horse Pluis!

Afbeelding

De Blik waar ik verliefd op word :o
Afbeelding

Onze dagelijkse begroeting *D
Afbeelding

Samen renne, alleen ging ze hier recht op de fotograaf af, dus ik kijk een beetje verschrikt 8)7
Afbeelding

Flemen, oftewel: LAMA
Afbeelding

Achteruit
Afbeelding

Samen lopen in de bak
Afbeelding

Lekkurrrrrr :Y)
Afbeelding

En lekker samen wandelen :j
Afbeelding

Ook heeft ze een deken, die ze eigenlijk nooit op heeft, meer voor als het zou gaan sneeuwen en ze buiten wil liggen.. maar op haar nieuwe stal krijgt ze een schuilstal met stro..
Afbeelding

Wanneer mama (ik dus) weg loopt, schijnt ze zich nogal uit te leven..
Afbeelding

Samen wandelen *D
Afbeelding

Knap veulen! _/-\o_
Afbeelding

en nog 1 van ons samen :o
Afbeelding

En voor de mensen die graag willen weten hoe groot ze nu is, ik moet haar nog opmeten maar ik ben zelf 1.82M dus dan heb je een beetje een vergelijking :+

Voor ieder die alles heeft gelezen, Dankjewel :j
Ben benieuwd wat jullie van mijn Baby-Pluis vinden *\%/*

NikkiTimmi

Re: Heavy Horse Pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:46

Wat een leukerd! :j

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:03

Wat een leuk beest en wat is ze al groot voor haar leeftijd.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:11

Wat een ontzettend leuk dier heb je. Veel plezier ermee

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:12

Ah, wat een leuk koppie heeft die!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:13

mooi verhaal en wat een knapperd!!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:13

Ik vind shires zulke gave beesten! Wat een lekkerding, nog veel plezier ermee maar dat zal wel lukken <3
Dat wordt wel een flinkerd als ze nu al zo groot is :j

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:17

Hé wat leuk! Ik ken de mensen van Heavy Horse Stable vrij goed, heb zelf een jaar daar rondgelopen op de stallen totdat ze gingen verhuizen naar Duitsland.
Ik ben er in Oktober nog geweest en heb ook Almost Spring (en de hengst natuurlijk! Geweldig dier is dat!) gezien. Is zij van Sadie?

Ik heb ook nog wat foto's, geen idee of het Pluis is of niet. Maar ik neem de gok er maar op. :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog veel plezier met haar! :D
Misschien leuk om je hier te melden? Dagele @ [HK] [HK] Shire-eigenaars/verzorgers/liefhebbers Hier zitten allerlei Shire liefhebbers en eigenaren in, onder andere de eigenaresse van Kate (Pluis' oma). :))
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 30-01-14 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:18

Leuk paard :)

Zwarte hengsten zijn helemaal niet moeilijk te vinden hoor :P http://www.robinhoodstables.nl en je kunt kiezen uit meer dan 100 paarden. Maar je hebt inmiddels een bruine merrie gevonden haha :D

Leuk dat je er zoveel mee doet!! Zelf zou ik laten slaan met benen echt nooit durven. Mijn twenter weegt inmiddels meer dan 800kg. en moet er niet aan denken dat het een keer per ongeluk mis gaat.

Er is een topic hier met alleen maar Shire liefhebbers: [HK] [HK] Shire-eigenaars/verzorgers/liefhebbers

Je bent natuurlijk altijd welkom!

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:21

leuk paardje, ik wil later ook opzoek gaan naar een shire veulen. om hem/haar helemaal zelf optevoeden en alles te leren. prachtige paarden vind ik dat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:26

Wauw wat een gaaf paard zeg! <3
Je topic hoort volgens mij bij KS-ITP

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:34

Selka schreef:

Zwarte hengsten zijn helemaal niet moeilijk te vinden hoor :P http://www.robinhoodstables.nl en je kunt kiezen uit meer dan 100 paarden. Maar je hebt inmiddels een bruine merrie gevonden haha :D

Leuk dat je er zoveel mee doet!! Zelf zou ik laten slaan met benen echt nooit durven. Mijn twenter weegt inmiddels meer dan 800kg. en moet er niet aan denken dat het een keer per ongeluk mis gaat.

Er is een topic hier met alleen maar Shire liefhebbers: [HK] [HK] Shire-eigenaars/verzorgers/liefhebbers

wauw daar staan mooie beesten op zeg! Ik heb mn droompaard al gevonden hoor <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:41

Haha ik de mijne ook :D Maar was nog lastig kiezen. Zo verschrikkelijk veel keus.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:51

wat een gaaf dier! En wat heb je al veel bereikt in korte tijd.
Met het voorbeen slaan aanleren zou ik alleen niet doen, dat kunnen ze snel iets te lomp of op het verkeerde moment doen.. met een jolig jong groot zwaar paard is dat echt niet handig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:52

jorretje schreef:
wat een gaaf dier! En wat heb je al veel bereikt in korte tijd.
Met het voorbeen slaan aanleren zou ik alleen niet doen, dat kunnen ze snel iets te lomp of op het verkeerde moment doen.. met een jolig jong groot zwaar paard is dat echt niet handig!

Dat kan best als je maar consequent bent, dat is echt het sleutelwoord.
en als commando een zweep gebruiken!!! En NIET NIET NIET wijzen. Dát veroorzaakt de ellende.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:14

Awh wat onwijs lief en leuk al jullie reacties, dankjewel :D

PeerAppel schreef:
Hé wat leuk! Ik ken de mensen van Heavy Horse Stable vrij goed, heb zelf een jaar daar rondgelopen op de stallen totdat ze gingen verhuizen naar Duitsland.
Ik ben er in Oktober nog geweest en heb ook Almost Spring (en de hengst natuurlijk! Geweldig dier is dat!) gezien. Is zij van Sadie?

Ik heb ook nog wat foto's, geen idee of het Pluis is of niet. Maar ik neem de gok er maar op. :j
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nog veel plezier met haar! :D
Misschien leuk om je hier te melden? Dagele @ [HK] [HK] Shire-eigenaars/verzorgers/liefhebbers Hier zitten allerlei Shire liefhebbers en eigenaren in, onder andere de eigenaresse van Kate (Pluis' oma). :))

Jaaa dat is Pluis inderdaad! Haar moeder is Inderdaad Sadie en haar vader ook inderdaad hun witte schimmelhengst, Prachtige hengst! _/-\o_
Ik was ook echt verliefd op Pluis haar halfbroer Alfred, maar toen ging ik twijfelen of een hengst wel de juiste keuze was voor het dier zelf, omdat ik geen eigen plekje heb.. Denk dat ik daar goed aan gedaan heb :)

Citaat:

Ik ben toen ik op merrie jacht was in het begin ook bij Robinhood geweest, maar de zwarte veulens vond ik "te gewoon" ze waren in mijn ogen allemaal het zelfde, hij had wel een mooie 4 jarige merrie staan, maar ook zei was toch te zwaar gebouwd, Ook had hij een ruin lopen Sherbert, hem vond ik echt geweldig! alleen iemand was me helaas voor.. :(

Bedankt voor de tips over het been leren slaan, ik doe het door haar been aan te tikken bij de elleboog met mijn vingers terwijl ik naast haar sta, zodat ik inderdaad niet "prongeluk" kan wijzen :)

O ze kan ook Target! ik heb een touwstik gekocht, en die is wit, ze was er als de dood voor, dus heb elke x beloond als ze hem aanraakte en nu vind ze dat ding het einde en zodra ze hem ziet gaat ze er tegen aan duwen Haha, schatje :o Volgende stap: haar overal kunnen aaien met de zweep, we zijn al op de helft hihi!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:19

Dan raad ik je toch aan om het op zweepcommando te zetten, is ook handiger voor de spaanse pas en zo kan niemand haar perongeluk aantikken.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:25

Ooooh, Alfred. <3 Mijn grote favoriet. Hij heeft als enigste van de Shires een plekje in mijn profiel gekregen.

Afbeelding

Nogmaals veel plezier met Pluis! :D Vind dat je al veel doet met haar, leuk om te zien.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:29

MarlindeRooz schreef:
Dan raad ik je toch aan om het op zweepcommando te zetten, is ook handiger voor de spaanse pas en zo kan niemand haar perongeluk aantikken.

Oke bedankt,zal ik kijken of ze dat oppakt :D

Awh die foto van Alfred is zo schattig! en dankjewel :o

Kristie_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:36

Weer iemand een verzorgpony in de omgeving rotterdam ?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:40

kijk alsjeblieft uit met los achter je aan rennen als het een keer fout gaat en ze maakt een vreugdesprong en raakt je per ongeluk kunnen de gevolgen desastreus zijn #)

Verder super dat jullie zo'n plezier hebben ze ziet er super uit vind ik.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:47

Wat een superleuk veulen TS! Wordt later vast heel groot :D
Laatst bijgewerkt door tamary op 31-01-14 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderde post weggehaald

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:57

Inderdaad de veulens bij die andere stal vind ik ook niet zo speciaal, maar had mn oog op de 6 jarige zwarte merrie laten vallen van 2 meter <3
Die van jou zal ook wel richting die hoogte gaan gezien haar hoge stelten haha :D
Mijn paard (KWPN) is nu bijna de grootste van stal maar denk dat het maar een ukkie is naast die reuzen haha :Y)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:06

Gaaf beest!

Ik vind dat om eerlijk te zijn toch wel eng, zo groot en sterk! :wow: Ze is wel ontzettend mooi! <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:56

94ninitjuh94 schreef:
Inderdaad de veulens bij die andere stal vind ik ook niet zo speciaal, maar had mn oog op de 6 jarige zwarte merrie laten vallen van 2 meter <3
Die van jou zal ook wel richting die hoogte gaan gezien haar hoge stelten haha :D
Mijn paard (KWPN) is nu bijna de grootste van stal maar denk dat het maar een ukkie is naast die reuzen haha :Y)

Grappig dat je ze niet zo speciaal vindt. Er zitten er best wat tussen uit Engeland en bijna allemaal kampioensveulens :P maar ieder z'n smaak natuurlijk!