Dit jaar verwachtten wij voor de tweede keer een "Sueckney" veulentje van onze hackney merrie Blue en onze NMPRS minihengst Sueno!

Benieuwd wat een "Sueckney" is? Check dan even het topic van vorig jaar: [KS-ITP] Mini Sueckney in de maak!
En de vervolg topics van dat prachtige resultaat:
[KS-ITP] Onze "Sueckney" is er! TH's Exclusive Bentley!
[KS-ITP] Mini "Sueckney" TH's Exclusive Bentley zijn eerste sneeuw!
Vorig jaar dus een prachtig Sueckney kereltje, dit jaar zoals gehoopt een merrie! Ik zit nog steeds op mn roze wolk!
Mama:
Blue Faizy Tail - Bruin stekelharige stamboek merrie.

Papa:
Esperanza DMH Oleanders Sueno - Zilverappel bonte 1e premie hengst.

De kleurcombinaties die mogelijk zijn:
17.58% - Zilver bruin bont
17.58% - Zilver bruin
17.58% - Bruin bont
17.58% - Bruin
5.86% - Zilverappel bont
5.86% - Zilverappel
5.86% - Zwart bont
5.86% - Zwart
3.13% - Vos bont
3.13% - Vos
Het was een echte verrassing! Even een quote van mijn post vanmiddag, vlak na dat ik het veulentje ontdekt had in de wei:
Maydine schreef:Och man, het was vreselijk schrikken. Gisteravond vond ik Blue wat onrustig met haar staart en het veulen was vreselijk aan het kickboksen in de buik. Verder totaal geen symptomen, toch twijfelde ik of ik al een melktest zou doen. Geen melk eruit te krijgen, dus dan maar niet..
Volgende ochtend (vanmorgen half 8 dus) Blue naar buiten gedaan, uier gecheckt, die was nog steeds hetzelfde. Banden en kling konden nog veel slapper. Toen aan het werk gegaan.
Kom ik om half 1 weer bij de wei, zie ik Bentley en Legend (staan samen in de wei naast de merrie kudde) keihard rennen en bokken, helemaal gek. En ineens zie ik waarom, er rent iets Bruins in de wei.. Wat leuk dacht ik nog, een hertje! Totdat ik zag dat het een veulentje was!!
Schrok me vreselijk rot! Ik kijken naar Blue in de kudde, die stond te vreten, niks aan de hand. Kudde ook rustig.. Dus ik dacht, Legend een veulen?! Dat kan niet...
Net dat ik de wei in wil rennen om baby te vangen rent ze zelf door alle draden heen weer door de wei omdat ze opgejaagd werd door Bentley (haar volle broer nog wel).
Ik heb blue gepakt en ja hoor, een vlies en nageboorte naast haar. Meegenomen naar baby die inmiddels al hoopvol achter me aan liep, Blue snuffelt en wordt helemaal gek. Vanaf dat moment had ze pas door dat het HAAR kind is!
Gelijk drinken en toen mee naar stal genomen zodat ze daar samen even tot rust kunnen komen en aan elkaar kunnen wennen... Pff wat een stress zeg!
Alles gaat nu goed, liggen lekker te slapen.
Na alle spanning en sensatie ga ik jullie dan nu EINDELIJK voorstellen aan ons prachtige Sueckney meisje:
TH's Exclusive Cayenne

Knietje zit erin hoor!

Is ze niet leuk?

Ze lijkt mega veel op haar volle broer die vorig jaar bij ons uit dezelfde combinatie geboren is!