Junita van de Wiekseberg, onze zwart fewspot merrie van ruim 4 jaar verwacht haar eerste veulentje. Junita hebben wij gekocht toen ze 9 maanden jong was, toen al was ik onder de indruk van het gangwerk wat ze liet zien en dat heeft inderdaad goed uit gepakt want bewegen kan ze. Ze is drachtig van onze zwart panterbonte hengst EHR Little Orion Light Star. Vandaag zitten we precies op 300 dagen dracht dus we zitten in de veilige zone maar ik verwacht voorlopig nog niks. Haar uiertje doet nog niks, eigenlijk minder dan niks en verder zijn er ook nog geen veranderingen, aangezien het een maiden merrie is kan er natuurlijk wel van alles onverwachts veranderen. Junita heeft een zeer actief kind, zodra je je hand op Junita haar buik legt gaat de voetbalwedstrijd direct beginnen soms zo erg dat haar buik alle kanten op springt wat ze niet altijd even fijn vind. We wachten het maar weer af, blijft toch iedere keer weer spannend.
Junita van de Wiekseberg
EHR Little Orion Light Star
Zou ik deze keer, na 4 jaar fokken dan het eerste merrieveulen krijgen ?
Wat is ze mooi geworden zeg, ik heb haar geboorte toen gezien op de cam.... leuk om te horen dat ze zo goed terecht is gekomen. Ik ben heel erg benieuwd wat voor mooi kind ze op de wereld gaat zette!
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-13 22:53
Hey oude bekende, leuk dat julie er zijn.
Guenivere, wat grappig dat je Junita geboren hebt zien worden en dan dit topic tegen komt. Kan me voorstellen dat het dan iets extra's heeft hoor. Junita is een fijne merrie met een iets apart karakter, niet negatief bedoeld. Wij zijn ook erg benieuwd wat deze combi gaat geven.
Leuke combinatie, ben benieuwd hoe dat gaat worden
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-13 21:20
Junita begint humeurig te worden, ze jaagst zelfs achter Viga de leidster aan en die laat het gewoon gebeuren. Haar kont leek wat puntiger maar ik realiseerde me dat ze nat geregend was en dan ziet het anders, toch even uiertje gecheckt maar nog steeds noppes, nada.
Nou maar eens dikke buiken foto's van Junita, vandaag zitten we op dag 306 en nog weinig verandering. Uiertje begint iets te veranderen maar mag eigenlijk nog geen naam hebben. Heb geprobeerd tietenfoto's te maken maar zal het vanavond nog eens proberen, zonnetje schijnt hier zalig en ik heb last van het licht, richt de camera immers omhoog, vanavond op stal een herkansing.
Ik vind haar persoonlijk erg mooi drachtig maar ze is ook wat groter dus toont ook anders dan bij die hele kleintjes natuurlijk.
ze ziet er goed uit zeg! ze is inderdaad erg mooi drachtig. bescheiden rond buikje. Ik duim voor een mooi merrietje. Die hengstjes hebben we inmiddels wel gezien
_Angelique
Geplaatst: 12-05-13 19:04
Bij nog een hengstje kunnen we Esther wegbrengen volgens mij Maar we komen we je daar wel opzoeken hoor Es
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-13 20:13
Leuk nog meer bekende
Yep Angelique, weer een hengstje en ik stop ermee. Wel leuk dat je me dan komt troosten.
Elien, het is net of ze een skippybal heeft ingeslikt. Ze ziet er ook goed uit maar toch heeft ze weer wat plekjes, dit zal de eiwitallergie zijn Ze krijgt nu Breed muesli wat hoog in het eiwit zit, heb getwijfeld of ik het zou doen maar wilde het toch proberen. Ze staat er nu al een maand op en van de week ontdekte ik wat plekjes, ze heeft er gen last van en als het niet erger wordt dan dit dan blijft ze ook gewoon de Breed krijgen. Vind toch dat Junita en haar veulen de Breed nodig hebben.
Wat een leuk stalletje esther!!! Haha tietjes heeft ze nog niet echt maar dat komt wel..
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-13 08:05
Dit zijn onze stalletjes Romy alleen staan ze nu anders. De achterste twee boxen zijn de kraamboxen, die zijn twee keer zo groot dan de rest. Junita staat nu in een kraambox natuurlijk.