Één van de merries is helaas door complicaties bij de geboorte overleden. Heel triest voor het veulentje dat nu zonder moeder de start op deze wereld moet maken.
Om het veulen toch de kans te geven met een merrie op te groeien heeft de fokker het veulen bij één van de andere merries en haar veulen gezet. En dat gaat verrassend goed, de merrie lijkt het veulen als haar eigen te accepteren.
Een leuk detail is nog dat de veulens dezelfde vader hebben: Golden Esse Bigwig.
Genoeg verteld, hier komen de foto’s.
Enneh… raden jullie maar eens welk veulen echt van deze moeder is!

Het zijn niet mijn pony's maar ik wilde dit graag laten zien. Ik moet bekennen dat ik al een traantje om dit veulen gelaten had toen hij nog alleen was.
Ik ben zo blij dat dit goed gaat, want ze maken zo'n oneerlijke start als flessenveulen. Niet alleen vanwege de melk maar vooral vanwege de opvoeding. Elke week, nee eigenlijk elke dag dat dit veulen bij deze moeder loopt heeft het een betere kans op een goede toekomst.
! Ik denk niet dat veel merrie's dit toelaten. Ik hoop ook dat het goed blijft gaan en dat ze genoeg melk blijft produceren.