Afgelopen November kwam totaal onverwachts ons eerste AMHA merrie de kudde versterken. Was totaal niet de bedoeling maar soms gebeurt er iets of komt er iets op je pad waar je helemaal niet mee bezig bent en dan.....moet je onverwachts beslissingen gaan nemen. Bij een bezoek aan de Moonlightfarm liepen wij Bar B tegen het lijf, en daar was de klik, liefde op het eerste gezicht van beide kanten en mevrouw stond te koop. Ernstig leuke bijkomstigheid was dat ze drachtig is van een hengst waar wij altijd al gek op zijn geweest Silver Plates Baccara Sampson. Bar B schiet al aardig op, we zitten nu op de 319 dagen en aangezien een mini gemiddeld rond de 325 dagen bevalt kan het alle kanten op gaan. Het is Bar B haar eerste veulen, geen vergelijking dus met voorgaande bevallingen. Ze krijgt nu behoorlijk zucht voor haar uier maar het uier zelf doet niet echt mee, banden lijken iets slapper te worden, het waken is inmiddels begonnen dus het is wachten op.........
Oh Esther, leuk, dit wil ik ook blijven volgen! Prachtige merrie en een super hengst! Ik heb ook een zoontje van Sampson staan en die is erg mooi! Veel succes met de nakende bevalling! En zo leuk dat je ws niet zo heel lang meer zult moeten wachten! Ik moet helaas nog wachten tot juni (nog zoooo lang!). Mocht er uit deze combi een perlino of cremello hengstje komen en je beslist om die te verkopen, laat zeker es iets weten hé!!! Groetjes Valerie
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-13 14:50
Hey MDR, leuk dat je ons gevonden hebt!
Als er een perlino/cremello geboren wordt ben ik bang dat het niet gaat verhuizen, ongeacht geslacht. Dan ben ik bang dat er een stippel gaat verhuizen. Mits het typetje ons aanspreekt natuurlijk.
Haha, Esther, ja, die perlino's en cremello's zijn knap hé Ik ben ook helemaal verliefd erop, maar dat wist je natuurlijk al Hoe gaat het trouwens nog met Orion? Zien we elkaar op de HK?
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-13 15:11
Als jij naar de HK komt zien we elkaar Orion moet terug komen voor zijn verlenging goedkeuring. Baal als een stekker van dit weer, had al bezig willen zijn met trainen.
Ja Perlino's/Cremello's zijn geweldig, zou een gat in het dak van de stal springen als het dat kleurtje zou zijn.
_Angelique
Geplaatst: 24-01-13 17:53
Haha, "rond" de 325 dagen Laten we hopen dat het geen al te groot "rondje" wordt flauw he Ben erg benieuwd naar 't veulen!!!!!
Volg dit natuurlijk ook gráág in alle nieuwsgierigheid mee
trollenranch
Geplaatst: 24-01-13 22:39
Tsjee esther, kom ik dit topic tegen en zie een schitterende merrie die van jou is en een prachtige hengst. Ik ga heel hard duimen dat er een gezonde merrie geboren wordt. Je weet wat ze zeggen, verkoop je een drachtige merrie, dan komt er bij de nieuwe eigenaar een subliem merrieveulen uit. Boffen dat jullie de nieuwe eigenaren zijn! En een extra duim voor cremello/perlino. Een goede bevalling en hopelijk gaat het snel gebeuren.