Een tijdje geleden begon mijn zoektocht naar een leuke pony. Uiteindelijk ben ik via de boktmarkt bij een aantal leuke hengstveulens uitgekomen waar ik ben gaan kijken. Twee staken er echt met kop en schouders bovenuit, het is voor mij moeilijk geweest om voor één van hen te kiezen. Uiteindelijk is dat toch Spick geworden en ik heb er zeker geen spijt van!
Gisteravond heb ik hem opgehaald bij bokker Neonlight en hij ging vanochtend voor het eerst met de andere in de wei. Nog wat ongemakkelijk, want mijn andere pony Onix is een beetje boos.. Kunnen we hem niet kwalijk nemen, het zijn immers zijn merries in de wei. Spick houdt nog afstand en Onix houdt hem nog in de gaten, maar het gaat goed zo. Ik verwacht dat Onix hem uiteindelijk wel toe laat.
Hoe Spick's toekomst eruit gaat zien, daar zijn nog geen vaste plannen voor. Als hij oud genoeg is zal hij worden beleerd ohz en ik hoop ook met hem naar de NAS keuring te kunnen gaan. Zoals het er nu naar uitziet mag hij gewoon hengst blijven, mits ik hem paardwaardig kan blijven huisvesten en hij ook hanteerbaar blijft in de buurt van merries etc.
Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt in de wei. Helaas van slechte kwaliteit, een deel van de afbeeldingen zijn stills uit filmpjes.
Eerst de foto van de advertentie, waarmee hij mij aangetrokken heeft:

Hij vond de grote Fjord(±1,55) eng

Gelukkig gingen ze uiteindelijk lekker speels rondrennen

http://i227.photobucket.com/albums/dd21 ... Spick6.jpg

Pas toen ik hem naast Onix zag staan viel het mij op dat hij eigenlijk best groot is. Hij is nu niet zo heel veel kleiner en ik verwacht(hoop) dat hij O voorbij zal groeien! En ik hoop dat ik nog minstens dertig jaar van Spick mag genieten

geen wonder dat je verliefd werdt
).