Was het nu de buurt aan oom en halfbroertje Mylos om geboren te worden

Het was een hele zware bevalling, Misty haar 6e veulen. Ze was lange tijd ervoor onrustig en dat baarde me wat zorgen, opgegeven moment kwam dan eindelijk de eerste hoef (het je kan je wel weglaten). Toch nog wat zorgen, even gevoeld, maar gelukkig er lagen 2 hoefjes. Misty nog 3 keer gaan liggen en persen, maar er kwam niet echt schot in de zaak.. Toen ze dan weer lag en persen ben ik gaan helpen, maar mijn enige hulp had weinig zin, dit hadden we nooit mee gemaakt.. meestal laten we het meeste zelf doen, vaak even helpen bij de schoudertjes voor dat kleine stukje, maar verder niet. Echter hier kwam het neusje er hoofdje nog niet eens met hulp van alleen mij. Daarop samen geholpen en met de weeen mee, mee geholpen. Gelukkig kwam hij er toen vanaf en dacht ik eerst dat hij dood was.. paarse tong, allemaal vruchtwater. Maar hij reageerde! Eerst nog vruchtwater uit zijn neus en bekkie en hij heeft nog een tijdje liggen pruttelen, maar gelukkig is alles goed gekomen. Een flinke hengst met ballen en al. Misty had het enorm zwaar daarna, meestal is het direct naar het kind toe, maar ze is heel heel lang blijven liggen, zelfs toen meneer al wilde staan lag ze nog. Toen ze ging staan kwam wel meteen de nageboorte mee waarbij de navelstreng nog weer aan Mylos zat dus die moest in dit geval doorgeknipt worden. Misty heeft daarna nog veel last van haar buik gehad, maar gelukkig gaat het nu goed. De rest betreft Mylos ging allemaal super snel staan, uier vinden en drinken en de poepjes dus dat was weer superfijn.
Ik ben zo blij, hij is zo leuk! En zijn aftekening die loopt nog wat verder door naar beneden in een dun wirrewarretje

De replay van de cam: http://www.youtube.com/watch?v=T0oLgUiP ... tube_gdata
Nou genoeg gemiept hier de foto's

Outcoming hoef

Druk onderweg naar buiten

Daar ben ik dan! Pfff

Oe kusje van mama

En toen moest ik in die lange stelten komen nou dat gaat niet zo soepel hoor..

Ehhhh hier was toch ergens de melkbar?

En een kusje voor mama!

Even bij mijn andere halfzusje Nikita buurten, die wil mij er ook wel bij als veulie

En toen mocht ik vanochtend naar buiten, moet ik dat leuk vinden?

Pff vermoeiend hier!

We hebben een toeschouwer!

Oe ik ruik merries!

Hee bah het zijn mijn halfzusjes Nikita en Noya maar... (even groot in hoogte, Noya 10 dagen oud)

Nu loopt ze nog weg ook.. (even groot in hoogte, Noya 10 dagen oud)

Nou als ze mijn koppie nog niet kan weerstaan dan laat ik jullie nog wel even smelten