Uniek Gaited Baroque veulentje geboren! (RMH X PRE)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

Uniek Gaited Baroque veulentje geboren! (RMH X PRE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 13:36

In januari konden wij het besluit nemen om de merrie Misty, die bij ons in verkoopbemiddeling kwam, zelf te kopen. Een ontzettend lieve zachte merrie, geweldig onder zadel, en goed met beginners en mensen die de gang willen voelen. Ze is vorig jaar gedekt door de PRE hengst in opdracht van haar oude eigenaar. Zelf was ik erg benieuwd naar het resultaat, vooral omdat ik altijd al gezegd heb een keer een combi te willen maken RMH x een van de iberische rassen (lusitano had destijds de voorkeur). Nu hoefde ik het besluit niet meer te nemen, want de kleine was al in de maak!

Verwachtingen had ik niet, vond het erg moeilijk in te schatten, maar waar Misty ons mee verrast heeft, is onwaarschijnlijk. Na 318 dagen dracht huppelde er vanmorgen, zonder enig teken van te voren, een schitterend zwart merrieveulen naast mama misty!:D Eenmaal dichterbij konden we zien dat ze een schimmel zal gaan worden in de toekomst. Helemaal gezond, behoorlijk fors, en al helemaal droog, drinkend etc.

De kleine meid is alles behalve lomp, ze is sierlijk maar tevens ook mooi robuust gebouwd. Ze heeft dus ook de sierlijke kant meegekregen vanuit het PRE. Een ontzettend open, vriendelijk en mensgericht karakter ook!

Over de naam zijn we nog niet helemaal uit, het begin wel, alleen nog de roepnaam en 3e naam in de stamboeknaam: EFM Misty's Dark ..........
Suggesties altijd welkom ;)

Ik ben helemaal in de wolken met deze mooie meid, had het niet verwacht dat de combi zo goed zou lukken! *D Ze tolt oveirgens ook als een trein :D

nou genoeg gekletst! hierbij de foto's!!

Hello World!
Afbeelding

wandelen met mama
Afbeelding

PRE kant tonen ;)
Afbeelding

veulentje Sky: 'jij bent mijn nieuwe vriendinnetje!!!!!'
Afbeelding

Mooie meid! *D
Afbeelding

Afbeelding

Schitterende sierlijke koppie:
Afbeelding

Knuffelen met mensen mama <3
Afbeelding

En voor degene die niet geloven dat ze wit gaat worden: Schimmeloogjes!
Afbeelding

Nou dat was het voor nu even ik ga weer lekker men wei in genieten van dit kleine wondertje :D <3

horsii

Re: Uniek Gaited Baroque veulentje geboren! (RMH X PRE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:50

wat een ontzettend leuk veulen en ook een knappe mama.
Ben benieuwd hoe ze uit gaat groeien.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:05

Nogmaals gefeliciteerd met dit mooie gezonde veulentje. Ik vind het een leuke combi, vind de Iberische rassen ook erg mooi. Veel uitstraling.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:29

proficiat, jeetje, hoeveel veulens heb/krijg jij dit jaar?
probeer je boven Toril uit te komen? lol.

Leuke combi zo te zien, fijn dat ze tolt, is toch altijd weer spannend, zeker met een kruising ;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 14:33

ik doe geen wedstrijdjes ;) hahaha :P probeer wat meer geluk te hebben dan vorig jaar, dat wel :). Totale groep Mountain Horses is momenteel zo rondom de 20, ik verwacht in totaal 6 veulens dit jaar :) 3 zijn er al, nog 3 te gaan !

Het leuke wat ik vind bij deze kruising, is dat er vaak ook nog iberische rassen zijn die tolt laten zien. Vanwege het weinige doorfokken. Vandaar dat het Gaited Baroque stamboek ook is opgericht in amerika. ik vind het een bijzondere combi, ik hoop dat er toekomst zit in dit stamboek! Vind dit wondertje in mijn wei een zeer geslaagd experiment :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:36

EFM Misty's Dark Surprise, misschien wel grappige naam, ze hebben jullie tenslotte een beetje overvallen, erg leuk veulen, wat denk je wat de stokmaat gaat worden?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 14:54

misty in ongeveer 1,56-58, de vader is 1,60. Dus voor het ras aardig aan de maat! Gezien hoe groot en fors ze nu al is zal ze denk ik zowieso de 1,55 wel halen :)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 14:55

surprise vind ik trouwens iets te normaal.. hou wel van een niet veel gebruikte namen zegmaar :P van surprise ken ik al 3 paarden haha :p Maar voor een verwijzing naar de PRE kant is misschien 'sorpresa' wel leuk nu ik er zo over denk..... (verrassing in het spaans)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:00

ff googlen op spaanse namen, zo ben ik ook aan agrado en coracao gekomen, zijn beide braziliaanse namen.
Enne ik maakte maar een grapje over de wedstrijd ;).
wow, 6 veulens, das best heel wat.
de MM is familie van oa de pre, ik vind die rassen ook enorm mooi, daar heb ik ook een zwak voor.
Maar goed dat we geen tig hectares hebben, anders zou ik allerlei rassen (en kruisingen) gaan verzamelen haha.
geniet van je veulens. en succes met de komende 3.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:06

joyfordogs schreef:
ff googlen op spaanse namen, zo ben ik ook aan agrado en coracao gekomen, zijn beide braziliaanse namen.
Enne ik maakte maar een grapje over de wedstrijd ;).
wow, 6 veulens, das best heel wat.
de MM is familie van oa de pre, ik vind die rassen ook enorm mooi, daar heb ik ook een zwak voor.
Maar goed dat we geen tig hectares hebben, anders zou ik allerlei rassen (en kruisingen) gaan verzamelen haha.
geniet van je veulens. en succes met de komende 3.

hahah dat weet ik hoor dat je dat als grapje zo bedoelde ;) T lijkt ook zowat als die fokkerijen gaan groeien dat er steeds meer veulens komen dat et net is wie krijgt de meeste :) ik hoop heel erg op 6 gezonde veulens, Sweetheart was eigenlijk ook drachtig, maar die is het verloren ergens in november.

ik heb nu dit in men hoofd:
EFM Misty's Dark Sorpresa Unica.

met Sorpresa als roepnaam :) Maar kheb et nog niet helemaal zeker ...

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:09

Hmm... ik vind Unica dan juist leuker als roepnaam! ;)
Het is ook niet makkelijk, steeds een unieke leuke naam verzinnen die ook nog eens bij het veulentje past. Haha.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:11

zeker niet makkelijk :+ vorige heb ik een week over gedaan haha! Ik vind unica niet zo makkelijk 'bekken' :P ik moet ook altijd afkortingen kunnen maken.... Zou in dat geval dan niekje worden ofzo :P naja hij kan opzich wel...
Bij sorpresa heb ik de afkortingen presa, preesje, .... (sorpie :+, haha nee dat kan echt niet)

Ik moet er denk ik nog eens een nachtje over slapen :D

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:20

Kan me het goed voorstellen! :D
Ik zou Agrado graag een andere naam geven, maar ik heb tot nu toe nog steeds niets gevonden wat ik beter bij hem vind passen dan zijn huidige naam. Haha ja... en daar ben ik al mee bezig sinds december. Denk niet dat het nog gaat lukken. ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:23

Aaah wat een liefie! Leuke mix, benieuwd hoe ze uit gaat groeien!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:24

Waarom wil je het veranderen ? :x Persoonlijk zou ik nooit een naam veranderen, het is bij het paard uitgezocht en hoort daarna bij het paard (maar das mijn mening haha :P) zou er ook nooit aan kunnen wennen denk ik.. heb hier een aantal paarden met verschrikeklijke namen zoals: Fiona, Pretty Woman.... :+ maar veranderen zou ik echt niet kunnen, in mijn hoofd zullen ze altijd Fiona en Pretty Woman blijven :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:25

Wat een schatje <3 Ik vind Mistys Gran Sorpresa wel leuk klinken (de grote verrassing) Wat is Sky trouwens mooi, ziet er goed uit!! <3

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:30

Haha je maakt het nog ingewikkelder!
En moeilijk voor jezelf, want ja... dan heb je nu echt een grote verantwoordelijkheid met het namen geven. ;)

Ik dacht erover hem een andere naam te geven omdat het mij lijkt dat hij dan nog meer als je eigen paard voelt. Daarnaast wil ik al zo lang een eigen paard, had zelf al allerlei namen bedacht. Het probleem is alleen... de namen die ik in gedachten had passen helemaal niet bij hem. :')

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:50

hahaha nee hoor niet moeilijker voor mezelf, ik hou ervan om de lat wat hoger te leggen. De naam moet zo mooi passen dat deze de nieuwe eigenaar ook aan gaat spreken :) Daarnaast is het ook iets wat ik zelf een hele mooie taak vind, een naam aan een veulen geven. In mijn ogen een mooie belangrijke taak, waar ik best wat moeite in mag steken :)

En wat betreft het naam geven bij jou.... heb je zelf niet het idee dat Agrado en zijn persoonlijkheid al bij elkaar horen? Vooral ook omdat hij al 2 is zegmaar :) bij een paar maanden oud veulentje zou ik het me nog wel wat voor kunnen stellen maar ouder vind ik altijd moeilijk... denk ook dat hij bij iedereen 'online' bekend zal blijven staan als Agrado, en iedereen weet ook over wie je het hebt als je het over Agrado hebt enzo....

Nou goed sorry ik hou erover op haha :P tis ook niet mijn zaak maar heb over dit gewoon zo'n sterke mening dat ik het even niet kon laten :P (sorryyy!!)

Nou straks komt de DA even kijken, ben heel benieuwd hoe het gaat want Misty heeft het absoluut niet op de DA :(

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:51

rocymax schreef:
Wat een schatje <3 Ik vind Mistys Gran Sorpresa wel leuk klinken (de grote verrassing) Wat is Sky trouwens mooi, ziet er goed uit!! <3

Thnx :D

Sky doet het erg goed inderdaad, groeit als kool :)) Nu even wat sneller door die haren heen want dat is geen gezicht momenteel haha! Ze lijkt erg donker te gaan worden...

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:55

Haha ach... als ik hem een andere naam zou geven zou ik me er niks van aantrekken dat andere mensen hem nog onder zijn oude naam kennen. 8-) Ik heb tenslotte het meeste met hem te maken en niet zij. Als ik een naam vind die ik zelf mooier vind hernoem ik hem, anders niet.
Veel succes met de dierenarts.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:29

Nogmaals via deze weg gefeliciteerd :D 3 dames op een rij, nog 3 (dames?) te gaan.....
Vind het ook een prachtig veulen en erg uniek.

EFM Misty's Dark Calinda Sorpresa (Calinda = beeldschoon)
EFM Misty's Dark Lela sorpresa (Lela = glorieus)

EFM Misty's Dark Sorpresa Unica is ook erg mooi.

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:13

Leuk veulentje hoor en wat een mooi koppie heeft ze, prachtig. Wie is haar vader, weet je dat?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 18:17

Ja! Dat is Taco Taco :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:23

Wat een mooi veulentje, ben benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:03

ooh wat een mooi veulen ! Dat gaat een schitterende merrie worden ! Gelukkig voor mij wordt ze schimmel, hihi, hoef ik niet te zitten kwijlen. :=

Alhoewel, Agrado is ook schimmel... :D

Gefeliciteerd Leonie.