Na lang wachten... Sweet Chili Pepper *update*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Na lang wachten... Sweet Chili Pepper *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 08:26

Ik werd wakker vanmorgen met "BARRA VEULEN!!!!"
Mn ma was naar mijn appartementje over gelopen omdat ze wakker was geworden van mn merrie. Gaan kijken en toen stond meneer al op zijn benen. Ik dus mn bed uit gekomen en moeder en kind op stal gezet.
Wilde graag dat ze buiten zou bevallen omdat er dan minder kans is op ongelukjes ( tegen de want aan gaan liggen etc) en dus was de baby er eindelijk uit, dus dan snel naar stal warm worden.
We denken dat hij tussen 5 en 6 in de ochtend geboren is.
Ik zei nog tegen mn ma, "ik vind alles goed, hengstje-merrie maakt niet uit, zolang het maar geen vos hengst is." Tja, dat soort dingen moet je ook niet zeggen he!
Ik zal eerst de foto's neergooien, weet dat dat veel belangrijker is dan een heel verhaal. Dus dit zijn de eerste foto's, de rest volgt vandaag wanneer ze weer lekker buiten op de zandbak staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij wil niet zuigen bij haar. Heeft een beetje uit een flesje gekregen, want moet wel wat binnen krijgen, maar meneer houd nu al van makkelijk. Dus de hele dag maar kleine beetjes geven totdat hij besluit om The Middle Man ertussen uit te halen en het zelf te drinken bij haar...
Ga nu weer even wat laten drinken... zal snel weer updaten... dus houd het in de gaten.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 22-05-11 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast

xElienx

Re: Na lang wachten... een rode hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:41

gefelciteerd!!! wat een mooierd!
hij is zo te zien niet alleen vos, maar ook schimmel.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:47

Gefeliciteerd! En i.d.d. zoals Elien ook zegt, het is een schimmel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:48

Dat gaat zo te zien inderdaad een schimmeltje worden.
Gefeliciteerd! Heeft hij al een naam?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:52

Gefeliciteerd, ik vind de mama wonderschoon, het veulen ook natuurlijk.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:13

Dank jullie allemaal. Nu dat hij droog is ben ik erg gelukkig. Ik moet zeggen dat ik even nog niet in de vreugde mee kon omdat hij niet kon drinken ( mama haar melksysteem is nog gloed nieuw en staat onder hoge spanning, dus het is een enorme klus om dat zo een ding te bemachtigen.) Maar gelukkig is hij nu droog, drinkt en is vrij levendig. Dus de vreugde kan beginnen.

Ja ik heb s goed gekeken, hij wordt zeer waarschijnlijk een lekkere roodschimmel. Ben ik helemaal gelukkig mee. Op zn billetjes is hij licht stekelharig, dus alles komt goed. Papa is een witte ( ijselvliedts simwnt) en mama blauwschimmel. Maar goed, ik moet zo even weg, dus wilde snel nog wat foto's neerstrooien.
Hij staat nu buiten, zonnetje is beter. Hij is droog ( denk dus dat hij pas rond 6 uur geboren is aangezien hij om 7 uur nog steeds nat was) en vrolijk en zonnetje zal hem goed doen. Moeder daar integen is super. Is zo bezorgd. Likt hem steeds en wijkt niet van zijn zijde... hij aan de andere kant... doet wat hij wil en mama maar achter hem aanrennen...

3 uur oud...

Afbeelding

Afbeelding
dit is geen mooie foto, maar laat heel goed zien dat het echt nog een pasgeboren baby is, hoe klungelig hij op zn voetjes staat.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb van het jaar maar heel weinig gras, dus we hebben het opgespaard voor Samantha wanneer ze haar baby zou hebben. Nou vandaag was de baby er, dus mocht ze op het "gras". Baby aan de andere kant geeft mama weinig kans om te eten en loopt steeds weg. Hoef dus niet bang te zijn dan mama teveel gras eet, hahahaha

Afbeelding

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5216_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8715_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7477_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2638_n.jpg
O ja, gaat ie weer...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3250_n.jpg

We zijn dus super blij. heb toch nog een keer onder de staart gekeken of er echt maar 1 uitgang zat... maar helaas, idd. Hengst!!!
Heel klein beetje jammer, want hij is een blijvertje. Maar tja, volgend jaar maar zijn handeltje eraf en dan kan hij net als zijn moeder dienst doen als vereedelde grasmaaier.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-05-11 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 15 fotos zichtbaar, rest in link

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:15

Oh Barbara!!! Gefeliciteerd!!!!!!

Wat een knappe kerel zeg! En z'n mams is ook al zo'n lekker ding!! :9

Mis je in de HK dus kom terug jij :P

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:17

Wat een knap ding zeg. :) Heeft ie al een naam? Apart koppie heeft ie ook! :)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:17

wat een schatje en mooi veulen

gefeliciteerd ermee

xxGáskixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:20

Gefeliciteerd!
Een knapperd hoor!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:23

Geveuliciteerd!!! wat een heerlijk ding en een mooie mama

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:27

Hij heeft nog geen naam... moet ik even over denken... Hij poept wel mega veel. Hij heeft zeker al 8 keer gepoept, echte keutels voordat hij maar een slok had gedronken. Ik denk persoonlijk dat hij ook een beetje over datum is gegaan hoor. Is moeiiljk te zeggen omdat de hengst er bijna een jaar bij heeft gelopen. Maar mega veel poepen, moet ik me zorgen maken? heb al veel veulens gehad, maar nog nooit ene die zoooo veel poepte voordat er ook maar iets in is gegaan.

Sabien... ik weet het, maar jullie zijn zo een leuk clubje geworden in het topic dat ik me er altijd maar een heel klein beetje als inbreker bij voel zitten. Niet jullie schuld, geheel niet. Ik ben wat stil geweest en het topic is lekker doorgegaan. Dus kom nog wel binnenvallen om hoi te zeggen etc. maar denk niet dat ik nog echt in het topic hoor.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:37

Whahah je hebt het topic zelf gestart muts ;) Terug komen dus jij :Y)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:45

Hahahah Sabien. Ik weet dat ik het gestart heb, maar jullie hebben het echt heel erg leuk samen. Ben blij dat het zo een succes is het topic, want jemig, wat kunnen jullie kletsen, hahahhha. Maar kom staks even langs om de baby vreugde bekend te maken... ben nog even aan het stuiteren nu, hahahaha... hoe lang loop ik in dat topic al te zeggen dat ze moet bevallen?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:17

haha al een heule tijd :P

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:24

wat een poepy veel plezier met hem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:26

Wat een mooie merrie en veulen, n scheetje is het he. Veel geluk ermee en geniet ervan.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:31

Wat een scheetje <3 apart blesje, jammer dat hij nog niet zelf wilt drinken, hopen dat het met alle goede zorgen helemaal goed komt en hij uiteindelijk toch zelf ervoor zal gaan +:)+

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:36

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat een mooi beestje

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:42

Wat een leukerd! Wat is de afstamming van moeder? :)

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:43

Aahh wat lief! :+:
Ook een mooie aftekening heeft ie op z'n hoofdje! <3

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 12:45

heb een echt "Penny"halstertje voor hem gekocht. In de winkel gekeken wat de kleinste maat was en toen kwam ik op een regenboog halstertje uit met zo een penny-naam labeltje voorop. Ach... ik moet wat... maar heb die net gepast en ook die is tegroot. Ik denk dat ik een halstertje van een my-little-pony moet gaan gebruiken. Net even in de weide met m geknuffeld, ff gezorgd dat hij nog wat dronk. Hij viel gewoon zo, plof neer, zo moe is hij. Maar ga zo weer even de weide in, vind hem nog steeds erg wankel. Hoop dat hij wat gedronken heeft terwijl ik er niet was, maar ben bang van niet. Dus zo weer even in de aanval om powny-beebie vol te douwen met moedermelk...

Nogmaals iedereen dank voor de lieve woorden. het is echt een drolletje. Wou dat ik hem met jullie allemaal kon delen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zo een klein veulentje heb gefokt. Normaal zijn het allemaal van 160 paarden en nu dus ene van een 127 mama en 120 papa... grrr, hij is zoooo klein... maar een echte hete bliksem!

Marrlinda, afstamming moeder (164 hoekhorst sweet sensation) is...
vader desarbre Shoestring (36145)
Afbeelding

moeder 183 Carmana's lady springtime (IA)
Afbeelding
(vader-moeder Eyarth Harlequin 26592)
(kon even zo snel geen foto vinden.)

(maar op de Hoekhorst website vind je heel erg veel info over haar vader, moeder, volle zus en broer.)
(Op de yselvliedts website vind je ook heel erg veel info over Simwnt zijn vader en moeder en broer etc)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:01

Jaaaaa Barb :D :D .

Wat een prachtig hengstje! Mooie aftekeningen zeg :oo . Ben benieuwd wat de tijd gaat doen met z'n kleur!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:07

waaaaaaauuuuw barb!!! wat een mooi paardje zeg! geweldig ! <3
hou ons op de hoogte he! ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:10

Wat een leukerd, gefeliciteerd!

En dat vlekje in de bles, helemaal cool *\o/*