De merrie was voorheen altijd wel heel voorspelbaar in het tijdstip. Idd rond de klok van 4 maar dan wel ’s-nachts!
Snap ook niet dat ze het die middag deed. Was zeker niet het rustigste tijdstip. Rondom haar werd er gras gekuild.
Ach ja ze blijven je verassen.
Helaas was ik er zelf weer niet bij (nog nooit gelukt bij deze merrie!) ondanks geboorte alarm en camera bewaking! Maar een vriendelijke buurman heeft even geassisteerd. Hij zei wel dat het nodig was omdat anders het veulen wel eens in het vlies had kunnen blijven zitten. En omdat hij toch al heel veel meer dieren ter wereld heeft geholpen, geloof ik hem en ben ik blij dat ik de merrie niet op stal heb laten staan!
Daarna ging het ook niet helemaal goed, de nageboorte kwam niet af. Met twee dierenartsen sterk is er gepeld en gespoeld. Nu is het even afwachten hoe de merrie het gaat doen. Maar het ziet er nu wel weer goed uit. Foto’s heb ik dus nog niet zoveel aandacht aan kunnen besteden.
Maar toch hier is Gold Rum:

Ik had hem net zo goed Lucky Luck kunnen noemen. Standaard heeft hij een strootje in zijn mond op stal!