Maar liefst na 385 dagen dracht, da's gewoon 1 jaar en 20 dagen
 Het is een hengstveulen en ze zeggen wel dat mannen vaak wat langzamer zijn, maar dit was wel beetje érg overdreven

ze was van 1 sprong dragend dus wist de precieze datum namelijk 08-04-2010!Heb me dan ook best zorgen gemaakt of de bevalling wel goed zou gaan enzo
 maar dat ging dus allemaal heel vlot  
 Sayla belde me na 2en wakker (dmv halsteralarm) en was toen beetje anders dan normaal aan het doen, maar nog niet echt onrustig of zo dus ben heel ff gewoon blijven kijken via cam (er was wel vaker vals alarm)
Maar toen dacht ik toch echt weeën te zien, terwijl ze ondertussen opgestaan was en toen ze meteen daarna weer ging liggen zag ik een pootje... ff siep uit mijn ogen wrijven... ja echt een pootje
 ... toen ben ik snel naar stal gelopen en toen ik de stal in keek was het hoofd er ook al (en zag ik gelukkig pootje nummer 2 ook)  
 Het vlies was enorm dik dus dat heb ik kapot getrokken (lang leve lange nagels) en toen was ie ook al heel snel helemaal geboren

Hij wist wel niet waar ie die lange stelten moest laten

dus heb hem op gegeven moment maar even geholpen en toen kwam de darmpek er meteen af en vond ie ook snel de melkbar  
 , waar ie dus voor door de knieën moest 
Zijn stamboek naam is dus Sayla's Ruari of Maestro, maar jullie mogen hem gewoon Ruari noemen. Dat is Iers/ Celtisch en betekent grote/ rode koning

1

2 duidelijk mams oren
 lieve mams  
 3
 4 Hallo wereld

5 Melkbar gevonden
 nog beetje pijnlijk voor mams  
 6 De druk eraf

7 1ste keer buiten
 mams heel beschermend  
 vermoeiend voor der  

8 Nog steeds behoorlijk wankel op die lange stelten
 , maar dat werd al meteen met de minuut beter 

9

Nog paar inzoom op vlekken en sokken
 10

11

12 Al bijna helemaal over hoefjes
 1ste keer op de wei
 13
14
15

Er volgens snel meer foto's
 , want heb het hele weekend veel foto's gemaakt  

Maar hij is absoluut prachtig!                                                         
 Lekker genieten van deze kleine grote man..