Ik keek even snel op mijn beeldscherm in mijn slaapplek (lees zadelkamer

Als een speer mijn man gebeld (jaja die heeft 3 weken alleen thuis moeten slapen arme ziel) en vervolgens de stalhoudster.
Jolene was aan het bevallen! maar zag een beetje onpraktisch met haar achterkant tegen de achterwand.
De stalhoudster had zoiets van als ze nou opstaat dan lopen we even naar de paddock tegenover haar stal daar heeft ze meer ruimte.
Als of Jolene het gelijk begreep stond ze op en zijn we naar de paddock gelopen.
Een maal in de paddock aangekomen ging ze gelijk liggen en begon ze te persen.
Ze had alleen moeite met het hoofdje en de de schouders dus heb ik haar geholpen.
Mijn man kwam er nog net aangelopen toen alleen de achterbeentjes in Jolene zaten.
Het heeft in totaal maar 20 minuten getuurd.
Het was ongelofelijk wat er toen gebeurde, ik haalde bij de kleine het vlies van het hoofdje en Jolene keek naar haar en begon te hinnikenen ja hoor baby hinnekte gelijk terug ongelofelijk!!!!

Jolene stond daarna op en de nageboorte scheurde los.
Ze was gelijk helemaal verliefd op haar eigen kind.

Ze kon er geen moment niet meer van afblijven of naar kijken zo lief

En ja hoor het is een merrie.
Haar naam is : Delilah Delight Joy, roep naam Dee
We hebben daarna baby maar geholpen met opstaan en melk drinken.

En vervolgens ging baby zelf staan

Na gewacht te hebben op de nageboorte hebben we de dierenarts gebeld om te helpen, gelukkig woont hij maar 5 minuutjes van stal vandaan.
Hierdoor was de nageboorte er zo van af en de baby was gelijk haar meconium kwijt.
Niet veel later was ze helemaal zelf aan het drinken.

En dat is best erg vermoeiend hoor.

Jolene wijkt geen moment van haar zijde!, ze is echt zo'n super moeder en dat voor de eerste keer.
Ze is echt ontzettend lief voor de kleine