een tijdje geleden kocht ik aijsha. Ze bleek drachtig te zijn , maar in haar baarmoeder bleek zo veel etter te zitten dat het veulen eigenlijk geen kans maakte. We hebben alles geprobeerd en vorige week zaterdag hebben we ons mooi meisje mogen verwelkomen . We hebben de bevalling moeten inleiden omdat de kans groot was dat het veulen niet in orde zou zijn bij de bevalling en de merrie al enige tijd melk liet lopen. De bevalling op zich geen hiel goed en wonder boven wonder was het veulentje helemaal in orde. We hebben voor alle veiligheid ook een bloedtest laten doen. De dierenarts snapt het nog niet , en als je zag hoeveel etter er bij het veulen zat is het al helemaal niet te snappen dat ze kerngezond is . Alles zat mee, dachten we . Maar spijtig genoeg liet aijsha haar veulen absoluut niet drinken en was ze enorm zuur naar haar kind. Als we haar vast houden gaat het wel .
Nu is het nog niet vanzelfsprekend , maar we geven aijsha medicatie bij om meer melk te geven want ze had niet genoeg melk en het veulen deed haar pijn . Nu hopen we dat ze haar veulen toch gaat laten drinken na een tijdje.
Momenteel gaat aijsha elke morgen mee naar onze krantenwinkel en staat ze maar even op het stuk grond achter de zaak , en ze gaat s'avond mee terug naar ons thuis. Zo kan ik haar regelmatig even laten drinken. Ik hoop echt dat het snel betert want elke 3 u s'nachts opstaan en s'morgens om 4 uur eruit om haar op de trailer te zetten en naar de zaak te rijden begint zijn tol wel te eisen !!
We hebben haar Badia genoemd wat wonder in het arabisch betekend !