Het is dus niet zeker dat ze drachtig is, maar ik laat haar nog scannen dus dan weet ik het zeker

Kassandra is een NSPS merrie van 15 jaar oud, ze heeft in het verleden wel eerder veulentjes gehad maar het is het eerste veulentje bij mij. Ze is met de oude eigenaar nooit naar keuring geweest, ze heeft dus geen premies behaald (nu is ze daar te oud voor). Maar is is wel correct en heeft een papier. Beide ouders zijn bekend, ik heb haar moeder ook

Het was eerst de bedoeling dat ze door een andere hengst gedekt zou worden, maar daar had ze zelf niet zo zin in

Dus daarna ben ik verder gaan zoeken en ben ik voor het volgende hengstje gevallen:
CB's Golden Blaze van de D&D Hoeve (van Sappos @ bokt).
Het is een 3 jarig NMPRS hengst met de geweldige kleur palomino frame overo. Naast zijn mooie kleur heeft hij ook een goed karakter, iets wat ik ook belangrijk vind. Hij is 50% shet en 50% AMHA.
Blaze heeft een 2e en 3e premie gehaald, maar hij is nu een stuk volwassener en gaat dit jaar naar de NMPRS hengsten keuring. We gaan natuurlijk voor goede resultaten

Omdat de planning anders liep dan verwacht, is ze vrij laat gedekt (juli/augustus). Ze is dan ook uitgerekend op 7 juli (336 dagen).
Kassandra van de mini stud Willard

CB's Golden Blaze van de D&D Hoeve

De foto's zijn gemaakt op 4 maart 2011, op 211 dagen dracht

De combinatie vos x palomino frame overo levert de volgende kleuren combinaties op (voor zo ver bekend)

25% palomino
25% palomino overo
25% vos
25% vos overo
Ik ga uit van een vos hengst

Maar de bestelling is geplaats voor een palomino overo merrie, we moeten nog zien of die goed is door gekomen

Ben benieuwd of er van de zomer een kleintje bij loopt, het zou leuk zijn als je een gokje waagt kwa datum,kleur en geslacht