Eerst de slachtoffers waar het om gaat:
Fancy
Geboren op 3-5-1993
88 cm
Afgelopen zomer, Fancy met een meisje dat wel eens mee gaat en er dan een stukje op mag hobbelen

Chara
Geboren op 1-7-2008
Fancy is d'r mams

Niet officieel gemeten maar ik schat d'r al bijna 95 cm
Afgelopen voorjaar, nog half aan het verharen dus leuk kleurverschil

Lees even goed alsjeblieft!
Om het verhaal te beginnen, Fancy en Chara zijn mijn verzorgshetlanders.
Ik ga dus niet over de keuze om een dierenarts te laten komen op ze te laten scannen of opvoelen.

En ook niet mijn keuze om de hengst ook al Chara te laten dekken.
Vorig jaar op 8 april kwam dan het hengstje, ik heb hem Benji genoemd.
Hij zou een tijdje blijven, het was een heel vriendelijk, klein (ik schat 80 cm) maar ook verlegen hengstje.

Eind april moet Benji al op Chara hebben gezeten want ik weet niet meer precies wanneer het was, maar eind april/begin mei had Chara een soa (topic met foto's geopend hier op bokt, iedereen zei dat het een soa was) gelukkig ging deze vanzelf over, en leek Chara er geen last van te hebben. Maar Benji moet er dus op hebben gezeten wil ze een soa hebben gekregen lijkt mij. Maar als Chara dus drachtig is, weet ik ook niet zeker of het van deze keer is, of dat hij er nog vaker op heeft gezeten.
De eigenaren zeggen Benji ook op Fancy te hebben gezien, dus hij heeft ze beiden gedekt.
Nu vind ik Fancy en Chara beiden echt dikker worden, ik zelf zie het alleen niet altijd even goed omdat ik ze zo vaak zie, maar ook van anderen hoor ik dat ze ze echt heel dik vinden worden.
Ook heb ik ze al vaker naar hun buik zien trappen wat gepaard ging met met de staart zwaaien.
En ook heb ik natuurlijk wel eens met mijn hand op/onder hun buik gevoeld, gewoon een tijdje je hand erop leggen, en nu heb ik ook al bij beiden enkele keren daar iets gevoeld wat ik zeker niet kan plaatsen als ademhaling of een hartslag..
Vanmiddag stond ik Fancy weer lekker te poetsen en toen ik even stopte zag ik d'r buik bewegen, en het was niet het ritme van de ademhaling, dus ik legde mijn hand weer op de buik en toen heb ik meerdere keren weer heel duidelijk iets gevoeld dat anders was dan de ademhaling of hartslag, een keer was het zo duidelijk en hard dat Fancy helemaal 'opschrok' als het ware.
Dus of ik heb de grootste verbeelding ooit, of er zit levend gras in de buiken, of het is een veulen...
Ik weet dat het heel moeilijk van foto's te beoordelen is, maar wat denken jullie als je de foto's ziet..
Fancy drachtig of niet? Chara drachtig of toch niet?
En wie durft zelfs een gokje te wagen wanneer het zou kunnen komen als het echt zo is?
En als je zin hebt nog meer te gokken, kleur, geslacht?

Maar mijn belangrijkste vraag dus: Wat denken jullie is een van beiden drachtig? Of zijn ze beiden drachtig? Of is geen van beiden drachtig en zijn ze ongezond dik?
Oja en wel handig, recente foto's van Fancy en Chara!
Eerst Fancy:

Chara:

Ik ben benieuwd naar wat jullie denken..