Nine is een minipaardje (nmprs en bmp), haar moeder is ons nmprs schimmelbont merrietje Lola van maar 81 cm en haar vader is Silverado van de Kruyskouter, een bmp zilverappel overoloosa hengstje van maar 75 cm!
Nine is in een woonwijk geboren, bij ons in het tuinhuisje onder toeziend oog van heel wat mensen via de webcam

Dit was op 15 april savonds laat rond 23:30. De reden dat ik Lola naar mijn huis heb gehaalt om te bevallen is omdat ik haar ontzettend goed in de gaten wilde houden, het veulentje was zo speciaal voor mij dat ik echt alles eraan wilde doen om het veulentje goed, onder toeziend oog, geboren te laten worden.
Hier is Nine net geboren:

De aftekeningen waren een grote verrassing, welke kleur ze precies had was nog niet helemaal duidelijk, maar de twee felblauwe ogen en aparte gezichtstekening lieten zien dat de vader van Nine het splashgen droeg, dit wist de fokster nog niet en door Nine is dit duidelijk geworden

Na een weekje in onze tuin zijn ze terug gegaan daar waar ze horen, op de boerderij in het grote weiland

Hier is Nine 2 weekjes oud:

Alles ging heel erg goed en Nine groeide voorspoedig op, hier is ze 2,5 maand en geschoren, hier werd langszaam duidelijk dat Nine toch wel eens schimmel zou kunnen zijn. En na een DNA test was het helemaal duidelijk, Nine is net als haar moeder schimmelbont en zal helemaal wit worden, maar door het splashgen houdt ze haar mooie blauwe ogen uiteraard, en de zwarte neus op het spierwitte gezichtje zal ook wel altijd opvallen, dus een beetje apart qua kleur zal ze altijd wel blijven

Toen Nine 3 maanden was heeft ze een samen met de moeder een maand in een kudde gestaan bij een hengstje (Bucks Em Pack). Dit was een hele goede ervaring voor beide, in een echte kudde met merries, veulens en een hengstje dag en nacht lekker buiten. Uiteindelijk bleek Lola niet drachtig te zijn geworden, dus geen broertje of zusje voor Nine volgend jaar, maar dat is niet zo erg. Volgend jaar weer een kans

Toen Nine 4,5 maand was is ze ook naar de NMPRS keuring geweest. Ze was op dat moment net lekker dik en propperig en kreeg ook maar een 3de premie. Maar voor ons is ze knap zoals ze is! Volgend jaar gaat het misschien ook wel beter

En nu is Nine bijna 7 maanden en lekker wollig in haar vachtje, ze wordt nu afgespeent en heeft een nieuwe vriendin, maar straks zal ze samen met de nieuwe vriendin weer bij haar moeder komen en de planning is dat ze voor de rest van hun leven samen blijven

Binnenkort zal ik proberen weer eens een topic te maken met meer foto´s van hoe ze nu is