Met mijn merrie Parouscha(Paulaleen: Corland x Sovereign Bill)

Na lang wachten eindelijk vannacht geboren!
Ze was 361 dagen drachtig en absoluut niet dik. Mensen dachten zelfs dat ze niet drachtig was
Gisteren en eergisteren ontzettend onrustig en die 2 nachten ook in onze caravan blijven slapen.
Melk spoot eruit die 2 nachten en onrustig enz..
Uier was nog vrij klein en banden niet slap, op stal dachten ze dat het nog wel even ging duren, ik zelf zei dus vannacht

Nadat het melk begon te druppelen ben ik vanuit gegaan dat het binnen 24 uur geboren werd. En dat klopte opzich wel redelijk.
Stalhouder belde gisteren bezorgt dat hij het niet vertrouwde en wilde haar laten opvoelen. Zag het nut er niet van in, want ze zat nog binnen de 24 uur. Maar goed dan heb je ook alles op alles gezet om het zo goed mogelijk te laten verlopen. Dierenarts geweest om op te voelen en niets aan de hand. Maakte zich alleen zorgen om de biest en vertelde dat ik biest bij een melkerij moest gaan halen. Maar dat was dus helemaal niet nodig

Vannacht om kwart over 1 ging het birth alarm af en ik als een speer naar het land, want daar kwam me toch een lawaai vandaan. Merrie had het zwaar te verduren ... Stalhouder wakker gemaakt en die is meegelopen. Ze is in het land bevallen en alles verliep goed. Het voetje zat niet helemaal goed en heeft stalhouder goed gelegd en hij was er in een paar keer persen.
Nageboorte kwam eraf en ook met het darmpek is het goed gegaan. Melkbar zoeken was nog wel erg moeilijk! En het staan verliep super. Meneer maakte vanmorgen om 6 uur al wat vreugde sprongetjes en bokjes

Hij is echt nergens benauwd voor, erg nieuwsgierig.
De namen gaan we nog even over nadenken, voor merrie waren we er al over uit. Maar als het een hengst zou worden hadden we nog een paar namen in gedachten namelijk: Fernando, Ferius of Fichency..
Nu zelf lekker bijtanken, vannacht van kwart over 1 tot 7 uur in het weiland om gehangen, meneer wilde maar al te graag naar de stroomdraden

Nou hier de foto's van de kleine dappere man :
De oh zo bescheiden buik op 360 dagen dracht!
Merrie snapte er niets van

Hier nog helemaal in de kreukels en even aan het helpen met het droogmaken.

Al vrij snel dacht mama alweer aan 1 ding en dat was eten

En vandaag een foto met de telefoon gemaakt in de stal :

Morgen volgen er meerdere foto's met mijn spiegel reflex camera, dus betere kwaliteit

alleen die naam al! Je veulen heeft een prachtige kol, daarmee zal hij een echte blikvanger zijn!