Mijn merrie is zelf ca. 1.60 cm hoog en is ook vrij zwaar gebouwd, haar veulens zijn ook allemaal groot en grof. Dit jaar wilde ik proberen om een wat kleiner en compacter veulen te fokken. Hiervoor liet ik haar insemineren met sperma van de prachtige zilverappelbonte hengst Rob Roy (http://www.irishtinkerstable.nl/RobRoy.html) van 1.48 cm hoog. Rob Roy is de kleinste hengst die ik ooit voor haar heb gebruikt dus wellicht zou ik dit terugzien in het veulen.
Toen ik tijdens de bevalling mijn handen om de kogels van het veulen probeerde te leggen wist ik meteen dat bovenstaande gedachte niet juist was. Na een best vermoeiende bevalling lag er een reus van een veulen achter mijn merrie. Zo'n groot Tinkerveulen had ik nimmer gezien. Omdat hij zo groot en grof is heb ik hem Goliath genoemd. Hij is zeer goed van vertrouwen en heel zachtaardig, vandaar zijn tweede naam 'Gentle'.
Na een paar dagen is hij al flink gegroeid en kan goed met zijn lange stelten overweg. Binnenkort mag hij samen met zijn grote kleine broer Majestic Bobby op de grote weide. Zij hebben dezelfde vader maar verschillen enorm qua bouw en gedrag. Hun aftekening en kleur is wel bijna gelijk, dit hebben ze van Rob Roy meegekregen.
Dit is Bobby:
[KS-ITP] Tinker IJsbeertje geboren 06-05-2010 (Kylie x Rob Roy)
Geniet van Goliath's eerste dagen!
Foto's met dank aan Vasthi..
Net geboren en eindelijk in de benen:

Voor het eerst buiten met mams:

Tja, jongen, het duurt nog wel even voordat jij hier ook bij kunt:

BYE!!