Zaterdagochtend, iets wat ik nog niet had meegemaakt bij een verrassingsmerrie als Neon Light, hars aan de linkerspeen, melk aan de rechterspeen.

http://i71.photobucket.com/albums/i149/Devdan2/Reedhills%20Salt%20n%20Pepa/Geboorte/P5150011.jpg
Al vrij snel ging ze liggen en werden de pootjes en de witte hoefjes zichtbaar.

Ze bleef echter een tijdlang zo liggen en het schoot niet echt op, dus toch maar een kijkje gaan nemen.

Ik zag haar persen en het veulen kwam niets verder, dus toen maar een handje geholpen. En dat allemaal in mijn VDL sponsorshirtje wat weer terug moest, ze moesten daar eens weten.

En let ook op hond Floortje, die is dol op veulens en wilde er ook bij zijn.

Schouders kwamen er meteen door toen, en ben ik weer terug gegaan en heb ze met rust gelaten zodat ze het zelf verder mochten doen. Wel was al duidelijk dat het een bruin sjabrakbonte was, en de naam voor een bruine appaloosa stond al vast: Reedhill's Salt 'n Pepa. Het geslacht was nog niet bekend, maar aangezien er alleen maar hengstveulens hier geboren worden kwam de vrouw van de staleigenaar al aanzetten met beschuit met blauwe muisjes toen de achterbenen nog in de merrie zaten.

Inmiddels was vriendlief razendsnel naar stal geraced, maar helaas was hij net te laat. Gelukkig had hij wel de goede camera meegenomen, omdat het al schemerig werd erg prettig.

En de vrouw van de staleigenaar had gelijk, een hengstveulen.

Zondag de hele dag weer op CHE gezeten (en in het parcours met zijn allen beschuit met muisjes gegeten), en toen ik 's avonds op stal kwam heb ik hem voor het eerst opgedroogd gezien. Helaas kon ik op stal geen mooie foto's maken, maar gelukkig vandaag in de wei wel.

En er zitten al witte plukjes manen tussen, hij zal dus nog verder gaan doorkleuren.

En hij heeft ook al laten zien dat het een donderstraal is, zijn hobby is onder de draad door gaan en in dat stuk wei rondracen, tot grote ergernis van Neon Light en het baasje, die hem weer iedere keer terug moest halen.

En voor degenen die nieuwsgierig zijn naar de afstamming, moeder Neon Light is een Kantje's Ronaldo merrie, en de papa is Bovenheigraaf's Camillo.