We waren net te laat, ons veulentje was net geboren!!! Werinde had wel moeite, het is een groot veulen. Ze hebben er wel met 2 man aan getrokken, vooral de achterhand ging er moeilijk uit.
Het is een merrietje, bruin (maar kan nog schimmel worden natuurlijk). En het is een schatje! Heeft absoluut geen bang van ons!
We hebben een hele tijd staan kijken en genieten. Werinde is nog een tijd terug gaan liggen tot haar nageboorte eraf was en daarna voelde ze zich direct een stuk beter. Ondertussen had het veulen heel veel pogingen gedaan om recht te geraken, maar het wilde maar niet lukken. Uit medelijden hebben mijn zus en ik haar dan geholpen met rechtstaan, zoals jullie kunnen zien op het filmpje. Ze is vrij snel gaan zoeken naar de uier, maar het vinden van de tepels was wat moeilijk. Maar natuurlijk is het uiteindelijk toch gelukt .
De dierenarts is rond 3 u langsgekomen. K-tje was toen net aan het slapen, maar ze moest natuurlijk recht. Ze heeft een anti-tetanusprikje gehad en AB (gewoon preventief voor de zekerheid, doet mijn DA altijd). En dan natuurlijk een hele check-up. Ze is helemaal gezond, alleen een klein navelbreukje. Normaal moet dit binnen de 3 maanden verdwijnen, maar we moeten het toch in t oog houden. Werinde heeft ook een klein scheurtje. Het is niet genaaid, omdat alles nog gezwollen is en ze toch niet direct opnieuw gedekt moet worden, dus het heeft tijd om te helen. Als we toch nog willen hechten, kan dat nog binnen een paar dagen.
Voila dat was zowat het hele verhaal dus nu .... foto's!!
(We moeten dus nog een naam hebben, suggesties voor een merrietje met een K zijn welkom!!)
Een echte dame kruist haar benen!

Eerste pasjes

Zelf rechtgeraken is nog niet zo makkelijk, maar het lukt!!

Zoeken zoeken zoeken

Eerste keer aan de melkbar

Uitrusten

Vandaag:
Nog altijd zo moe

Haar lieve snoetje

Ik heb ook nog 2 filmpjes:
Pogingen tot rechtstaan en eerste hinnikjes
Mijn zus en ik helpen haar recht

" hihi.
!