[KS-ITP] Valiente (cruzado) is eindelijk geboren!!
[KS-ITP] Cruzado Valiente 1 maand oud alweer!
[KS-ITP] Valiente (cruzado) 2 maanden oud!
[KS-ITP] Cruzado Valiente 3,5 maanden, wat gaat het snel!!
[KS-ITP] Valiente (cruzado) 4,5 maanden oud....wat wordt ze mooi!
Valiente is op kamers.
Begin oktober kreeg Porva weer een koliekaanval en toen wist ik het zeker, Valiente moet worden afgespeend, al was ze 5 maanden oud, ipv de 7 maanden die ik graag zelf wilde.
Zo gezegd zo gedaan. Ze kon gelukkig 4 oktober komen bij de Wobbesheerd.
Zelf vond ik het vervoer erg spannend, maar dat ging prima, al stond Valie wel achterstevoren

Valiente had een wat moeilijke start. Ze begreep er niets van dat ze werd weggejaagd en ook niet dat ze zelf oren had die plat konden liggen en benen die naar achteren konden schoppen.
Na 2 dagen hebben ze haar uit de groep gehaald omdat ze de elektrische waterbak als vriendje had uitgezocht en alleen maar in dat hoekje stond. Eten deed en wilde ze ook niet. Wel mocht zze met 2 andere veulens naar buiten. Ietwat dunner en een klein beetje meer zelfvertrouwen...
Toen heeft ze anderhalve week alleen in een bo gestaan om haar te laten wennen en aan het eten te krijgen. Iik, zo ongerust als ik kan zijn, elke dag heen en hopen dat ze wat at....
Wat was ik bij om dit te zien toen ik binnenkwam:
Daarna hebben we besloten om haar niet meer in de groep te zetten aangezien ze er toch heftig op reageerde. Dus hebben ze een vriendinnetje voor haar gezocht en dat is een Friese merrieveulen geworden. De 2 zwartjes bij elkaar.
Toen kreeg ze door dat ze oo oren plat kon leggen en dreigen. ook dat ze een heleboel kan eten, aangezien anders misschien Fries ermee vandoor gaat.....
Dit gaat heel goed, alleen heeft ze wat snel geleerd en fries mag geen biks eten (gelukkig wel hooi), Valiente staat nu dus aan een halster met touw als het biks-tijd is, zodat Fries ook wat krijgt.Buiten komen ze nu met 8 veulens en dat is natuurlijk groot feest!
Nog even wat foto's van hoe het nu gaat. Ze wordt alweer wat dikker en ook haar vacht glanst weer.
Al met al gaat het nu dus weer super met haar en kan ze lekker gaan genieten van haar kamer en nieuwe vriendjes.