Valiente (cruzado) op kamers! (6 maanden en erg bijdehand)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Valiente (cruzado) op kamers! (6 maanden en erg bijdehand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 17:48

Vervolg op:

[KS-ITP] Valiente (cruzado) is eindelijk geboren!!
[KS-ITP] Cruzado Valiente 1 maand oud alweer!
[KS-ITP] Valiente (cruzado) 2 maanden oud!
[KS-ITP] Cruzado Valiente 3,5 maanden, wat gaat het snel!!
[KS-ITP] Valiente (cruzado) 4,5 maanden oud....wat wordt ze mooi!

Valiente is op kamers.

Begin oktober kreeg Porva weer een koliekaanval en toen wist ik het zeker, Valiente moet worden afgespeend, al was ze 5 maanden oud, ipv de 7 maanden die ik graag zelf wilde.

Zo gezegd zo gedaan. Ze kon gelukkig 4 oktober komen bij de Wobbesheerd.
Zelf vond ik het vervoer erg spannend, maar dat ging prima, al stond Valie wel achterstevoren ;-).
Valiente had een wat moeilijke start. Ze begreep er niets van dat ze werd weggejaagd en ook niet dat ze zelf oren had die plat konden liggen en benen die naar achteren konden schoppen.
Afbeelding
Afbeelding
Na 2 dagen hebben ze haar uit de groep gehaald omdat ze de elektrische waterbak als vriendje had uitgezocht en alleen maar in dat hoekje stond. Eten deed en wilde ze ook niet. Wel mocht zze met 2 andere veulens naar buiten. Ietwat dunner en een klein beetje meer zelfvertrouwen...
Afbeelding
Toen heeft ze anderhalve week alleen in een bo gestaan om haar te laten wennen en aan het eten te krijgen. Iik, zo ongerust als ik kan zijn, elke dag heen en hopen dat ze wat at....
Wat was ik bij om dit te zien toen ik binnenkwam:
Afbeelding
Daarna hebben we besloten om haar niet meer in de groep te zetten aangezien ze er toch heftig op reageerde. Dus hebben ze een vriendinnetje voor haar gezocht en dat is een Friese merrieveulen geworden. De 2 zwartjes bij elkaar.
Toen kreeg ze door dat ze oo oren plat kon leggen en dreigen. ook dat ze een heleboel kan eten, aangezien anders misschien Fries ermee vandoor gaat.....
Dit gaat heel goed, alleen heeft ze wat snel geleerd en fries mag geen biks eten (gelukkig wel hooi), Valiente staat nu dus aan een halster met touw als het biks-tijd is, zodat Fries ook wat krijgt.Buiten komen ze nu met 8 veulens en dat is natuurlijk groot feest!
Nog even wat foto's van hoe het nu gaat. Ze wordt alweer wat dikker en ook haar vacht glanst weer.
Al met al gaat het nu dus weer super met haar en kan ze lekker gaan genieten van haar kamer en nieuwe vriendjes.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 13-11-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DL_

Re: Valiente (cruzado) op kamers! (6 maanden en erg bijdehand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:51

ehm... dit kan vást niet de bedoeling zijn.. ik TeM maar ff..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 18:20

Per ongeluk te vroeg op versturen gedrukt........Had nog geen foto's en tekst geplaatst. Nu is ie goed.......:-)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:25

Fijn dat er zo ingegrepen wordt als een veulen niet in zijn/haar hum is in de groep. :j
Ik heb het ook weleens anders meegemaakt bij bepaalde opfokbedrijven en dan creeër je echt een hoopje ellende van een veulen.

Lekkere stal hebben ze daar!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:30

Klinkt in elk geval alsof ze goed in de gaten gehouden wordt!

Knap ding hoor!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 18:32

Ze hebben het idd echt super opgepakt daar. Ik kwam en dan hadden ze al aktie ondernomen en stond ze alleen. Of hadden ze extra lekker voer (met mais geplet) gemaakt etc.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:34

Fijn zo'n mooie kamer voor de jongedame. En een goede hospita zorgt voor moeders thuis ook voor een gerust gevoel toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:39

Fijn dat ze ook echt wat doen voor deze jaarlingen, als er wat is ondernemen ze aktie.

Helaas het gaat ook anders, zoals niet naar omkijken, en dan ze maar laten uitzoeken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:39

Nicole85 schreef:
Fijn dat er zo ingegrepen wordt als een veulen niet in zijn/haar hum is in de groep. :j
Ik heb het ook weleens anders meegemaakt bij bepaalde opfokbedrijven en dan creeër je echt een hoopje ellende van een veulen.

Lekkere stal hebben ze daar!

Inderdaad................... super dat er zo is ingegrepen! Jouw Valiente groeit vast en zeker uit tot een prachtig paard daar.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:41

Super plekje heb je gevonden voor Valiente!! Fijn dat ze op tijd hebben ingegrepen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:43

Fijn dat het zo goed gaat! (al is Friesje het daar mss ietsje minder mee eens ;) :) ) Idd een super plek daar, dat ze er zo mee begaan zijn en mee denken +:)+

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:56

wat een lekkerding,nu bij haar vriendinnetjes in de opfok???

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 15:55

Sonijm: haha, ja dit "moedertje" is erg gerust dat ze goed op haar passen :D :+ . (en dat is voor mij best wat om een paard uit handen te geven :+ ).

Sharon: ja super. Heb net een deurbel gekocht voor aan haar deur......... :+

Ravien: ja, ze staat nu in de opfok bij de Wobbesheerd in Oostwold, met genoeg andere veulies

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 16:59

Ze stond er weer mooi op vandaag. Hoefjes gedaan, wormkuur gehad. Heb haar maar even een poetsbeurt gegeven. Viel me vandaag op dat haar hoofd best lang wordt.........;-)

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:30

Ik heb jou vanmiddag gezien :D De paardjes op de Wbbesheerd hebben het allemaal super :j (de mijne ook!)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:12

wat een lekkertje!
ik heb al je topic's bekeken, en je ziet haar echt groeien!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 22:40

CaylinnMae schreef:
Ik heb jou vanmiddag gezien :D De paardjes op de Wbbesheerd hebben het allemaal super :j (de mijne ook!)

Wat grappig......stond jij te kletsen met rinier? haha, dan weet ik het wel.... :D Ja, ze heeft het echt goed daar.

Bionda: dank je. Ja, ze is idd al aardig groter......gaat zo snel!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:55

Klopt :D Dat was ik!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:35

Wat is ze al groot geworden. Het lijkt me daar een heel leuke plek voor haar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:49

Valie op kamers :+ . Heb nog wel een oud bankstel en een magnetron voor haar ;) . Kan ze nog een stationsfiets gebruiken? Bandjes zijn lek en heeft geen verlichting meer, maar who cares... Leuke huisgenoten heeft ze; wanneer vindt de ontgroening plaats?

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:52

ziet er leuk uit hoor al die veulens bij elkaar.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:59

gem schreef:
Valie op kamers :+ . Heb nog wel een oud bankstel en een magnetron voor haar ;) . Kan ze nog een stationsfiets gebruiken? Bandjes zijn lek en heeft geen verlichting meer, maar who cares... Leuke huisgenoten heeft ze; wanneer vindt de ontgroening plaats?

_O- :') JUe denkt toch niet dat ze op een oud bankstel gaat zitten?? Alleen maar nieuw voor madam....;-). Magnetron ........hmmm ois het wel een combi (voor het bakken van appeltjes?). En een stationfiets zonder licht....tsssss jij laat je kind toch niet zonder licht op d fiets zitten?? (als er een fietsbel opzit dan wil ze hem wel :+ ).
De ontgroening is al geweest..........nu viert ze elke dag ontgroening, maar dat is alleen maar goed.........wordt het zo'n feestbeest }:0

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:18

quintusgl schreef:
JUe denkt toch niet dat ze op een oud bankstel gaat zitten?? Alleen maar nieuw voor madam....;-). Magnetron ........hmmm ois het wel een combi (voor het bakken van appeltjes?). En een stationfiets zonder licht....tsssss jij laat je kind toch niet zonder licht op d fiets zitten?? (als er een fietsbel opzit dan wil ze hem wel :+ ).
De ontgroening is al geweest..........nu viert ze elke dag ontgroening, maar dat is alleen maar goed.........wordt het zo'n feestbeest }:0

Een beetje studente doet het met wat zij bietst en krijgt :P . Willen niet eens laten merken dat ze van rijke kom-af zijn, da's niet studentikoos :+ .

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:45

ze zit al wel bij de veulenvereniging..........introductie heeft ze gehad...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:05

top dat er zo goed op je veul gelet wordt, geeft toch een fijn gevoel als je je veulen weer moet verlaten.