Wahida Bella F.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Wahida Bella F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 15:30

Tijd voor een nieuwe topic over mijn mooie haflinger dame, genaamd Wahida Bella F. Nu ruim 2 maanden jong

Mijn eerdere topic's over mijn merrie
Na 6 jaar toch laten dekken, bijna uitgerekend *14-6-2009*
En over mijn kleine meisje Meet Wahdia Bella F. Geboren op 16 juni 2009

Afbeelding

Wahida Bella F.( betekend Unique in het Arabisch ) Bella ( betekend mooi in het Itiliaans ) F. ( de eerste letter van mijn meisjesnaam ) is geboren op 16 juni 2009 om precies 07:00 uur. Helaas was ik zelf net te laat voor de bevalling.

Wat betekend nu haar naam, wordt me nog met regelmaat gevraagt, hier is de uitleg van haar naam :
Wahida betekend Unique in het Arabisch ) Bella ( betekend mooi in het Itiliaans ) F. ( de eerste letter van mijn meisjesnaam )

Afbeelding
Net een paar minuten jong

Afbeelding
hahaha mama let niet op, ik probeer weg te lopen ...17 juni

Afbeelding
Kijk mij eens hard door de bocht gaan ... 18 juni

Afbeelding
geen commetaar ... 19 juni

Afbeelding
Na lang buiten spelen in het zonnetje, moet je even een middagdutje doen ... 19 juni

Afbeelding
Opvoedcursus is begonnen, eerste keer voetjes geven, ben ik niet een knap veulen ... 21 juni

Afbeelding
Samen met mijn weide vriendinnetje uitrusten van al dat spelen ... 7 juli

Afbeelding
fotomodel Wahida 15 juli

Afbeelding
Oh ja, daar jeukt het ...26 juli

Afbeelding
Gekke bekken trekken 6 augustus

Afbeelding
Samen met mama lekker aan het draven in de buitenbak... 24 augustus

Afbeelding
Voetjes van de vloer... 24 augustus

Onze kleine meid doet het super, ze eet bijna alles wat los en vast zit, summerfitkoeken, paprika, banaan, appel <- maar die moet je wel afhappen, want in een appel bijten lukt haar nog niet, brokjes, luzerne, zemelen en uiteraard grasjes en hooi en de melk uit de melkbar van mams.
Voetjes geven, geen probleem, maar soms als madam dr bui niet heeft dan wil ze wel gelijk haar achter voetjes terug hebben.
Poetsen vind ze heerlijk en met een handdoek spelen is oh zo leuk.

Wahida heeft helaas wel een navelbreuk van ongeveer 1 cm. Maar de kans dat die vanzelf dicht groeit is sterk aanwezig , dus we houden haar maar goed in de gaten.

Verder was Wahida met 8,5 week jong ( 13 augustus ) al 102 cm, heb haar niet gemeten toen ze net geboren was, was en nu nog steeds heerlijk aan het genieten van me twee blonde dames.

Iedereen bedankt voor het bekijken en lezen van dit topic, een berichtje achter laten zou leuk zijn.
Afbeelding
Hoefjes van moeders en Wahida

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:35

aahw wat een heerlijk beestje om zo te zien.
mooie naam ok :D

Ilsje87

Re: Wahida Bella F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:57

wat een skeetje is het ook! Als ze later oud zijn dan moeten we zeker meeten met senna en wahida.

Hun vaders zijn ook stal genoten trouwens ;)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:35

ze ziet er goed uit wat een schatje

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:32

Wat een leukertje zeg, gefeliciteerd ermee! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 22:46

Bedankt iedereen.

Gisteren kwamen we er achter dan me kleine meisje een wondje op haar linkerachterbeen, binnenste hoefbal heeft zitten.Gisteren op advies van de staleigenaar schoongemaakt met betadineshampoo en wat betadine opgedaan.

Vanmiddag de stalveearts laten kijken, maar daar was Wahida het niet mee eens, ging trappen. Dus bovenlip vast gepakt en ze heeft gewoon een soort luikje in dr hoefbal zitten in een driehoekvorm. Veearst heeft de troep er uit gehaald en daarna nog eventjes schoongespoeld met voetje in een emmer en daarna een spray opgespoten. Met als gevolg dat ik zelf ook helemaal onderzat en Wahida dr voetje was helemaal blauw, hahahaha het ergste maar weg gehaald met wat water.
Wat moet dit zeer doen, maar geen stap kreupel lopen, alleen liep ze wel heel erg rustig mee terug uit het land.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:13

gelukkig loopt ze niet kreupel

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:27

Wat een leuke foto's zeg!!

Gelukkig loopt ze niet kreupel!

:~

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:37

He vervelend, zo'n winkelhaak had mijn veulen ook. Ik ontdekte het meer dan 24 uur later en toen was mijn veulen ook zo rustig geworden (tot de DA kwam dan) Mijn veulen heeft toen nog een kuur antibioticaspuiten gehad.

Beterschap!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:11

wat leuk, die naam met betekenis!!
je veulie is een schatje :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:03

JaneJansen schreef:
He vervelend, zo'n winkelhaak had mijn veulen ook. Ik ontdekte het meer dan 24 uur later en toen was mijn veulen ook zo rustig geworden (tot de DA kwam dan) Mijn veulen heeft toen nog een kuur antibioticaspuiten gehad.

Beterschap!

Ik vermoed dat het die dag dat ik het ontdekt heb heeft opgelopen, want ik controleer echt bijna elke dag haar voetjes.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:11

Lisette1987 schreef:
wat leuk, die naam met betekenis!!
je veulie is een schatje :D

Dank je.
Ik ben al vanaf het moment dat ik wist dat me merrie drachtig was bezig geweest met het zoeken naar namen. Had er veel verzameld. Zowel voor een hengst als voor een merrie. Voor een merrie was ik er al snel uit, alleen is die naam op het laatste moment gewijzigt omdat iemand de naam had geraden. En ik heb al vanaf dag 1 van Donna haar dracht gezegt dat het een merrie is.

De eerste naam die we hadden van : When a lady Smiles, met roepnaam Lady.

Maar de naam Wahida past compleet bij haar. De roepnaam zou eerst Bella worden ( zo heete ook mijn aller eerste verzorgpony ) maar vanaf dag 1 is het Wahida gebleven.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 21:05

Ik heb niet veel te melden, alleen dat Wahida sinds 13 augustus weer 1 cm in de hoogte gegroeid is, ze is nu 103 cm. .( niet officieel gemeten met een meetlint, maar met behulp van de longeerzweep en die dan weer gemeten met een meetlintje, meetstok staat in bestelling. )

Haar voetje doen is echt een groot drama.
Moest alle troep er uit halen en in je eentje gaat dat echt niet,dat wordt trappen en rondjes draaien in de box en dan komt mams ook nog even polshoogte nemen en dan lukt het helemaal niet meer, dus manlief mee genomen, hij heeft haar bovenlip vast gepakt ( en dat vind hij zielig ) Ik troep uit het luikje gehaald, ja zo noem ik het maar, schoon gespoeld met water en weer blauwsel op en in gespoten. De wond zag er wel rustiger uit dan gisteren, gelukkig, alleen ben ik niet blij dat het echt een luikje is , waar alle troep in gaat zitten en er dus niet meer uit kan.
Maar de smid komt woensdag, mag hij gelijk even bij de kleine meid kijken, mss heeft hij nog een idee.

Daarna moest ze weer eventjes alleen blijven, dacht ik gooi Donna los in de buitenbak,maar ik kon er weer achter aan rennen, dus longeerlijn gepakt en maar even 15 minuten gelongeerd en toen was madam wel erg voorwaarts.

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:40

Heey
Wat een schattig veulentje.
Wel een moeilijke naam maar de betekenis is wel mooi. :p
De foto's zijn erg mooi.
Ik hou erg van haflingers, mij opa heeft er ook 9 en daar ben ik heel vaak.
ik vind het echt een schatje

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 22:43

Dank je Djinteeque , je spreekt het gewoon uit zoals het er staat. Wa-hi-da . Na een paar keer oefenen lukt het bijna iedereen.

Ja wou geen standaard naam voor me kleine meisje, hahahaha, al heeft mams een standaard naam. Om haar naam nou nog te veranderen ... die draagt ze al weer 13 jaar.

Jeetje 9 haflingers , das best veel. Vind 2 al aardig wat werk

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:54

Wat een knappe dame :D

SilkeGentoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:43

Echt een schattig ding :)
geweldig dat ze al zoveel eet & zo goed luisterd!
Hopelijk gaat die navelbreuk snel weg! x

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:44

Ik ben zo trots op me kleine meisje.
Vanavond weer haar wond schoongemaakt en de bobbel boven op de wond zegmaar is al minder dik dan gister.
Manlief weer mee genomen, en hij heeft haar afgeleid met de handdoek en hij hoefde niet haar bovenlip vast te pakken. Ze liet alles heel netjes toen, de troep er uit halen, uitspoelen met lauwwater, handdoek droog maken en blauwsel er op spuiten.
Wat is het toch een schat, en dat zonder dat iemand haar vast hoefde te houden.

Sinds zondag kan er bij het lijstje wat ze al eet ook peen bij gezet worden, dat gaat er ook in al koek. En ze probeert al met moeders mee te eten uit de voerbak, maar ja daar is ze nog net te klein voor.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:34

Ik schrok me vanavond een hoedje.
Heb eerst me twee dames los gegooit in de binnenbak en Wahida liep me lekker uit te dagen, ook de baas die de mest aan het opruimen was.
Op stal haar voetje gedaan , zit er een stro-tje in het luikje, dus ik haal die er uit, loopt het gat gewoon door tot in de groeve van haar voetje. Getver. Het is gewoon een soort tunneltje geworden.
Afbeelding
Gelukkig komt morgen de smid, dus maar vragen of hij nog iest weet. Misschien het tunneltje open maken ofzo iets, ik heb ook geen idee.

Ook foto geprobeert te maken van haar navelbreuk-bobbel, maar ja een veulen van nu 11 weken jong blijft niet stil staan.
Afbeelding

Na al het gepluk vond Wahida het wel tijd om even in me jas te bijten en daar verder mee te spelen.

Afbeelding
Bijna heb ik hem op de grond gegooid

Afbeelding
Yes gelukt

Afbeelding
Nu opeten

Afbeelding
Kijk mijn voorpluk eens, die paar haren willen niet gaan hangen en staan recht overeind.

hearttroubll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:16

heel leuk veulen!

tof dat die al voetjes geeft.
en zo levendig

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:30

dank je,
dat is bijna het eerste wat er in geprent is, hahaha samen met niet met de voorbenen slaan en niet bijten.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:14

wahida haar wondje gaat super goed, we hebben vandaag geen blauwsel gespoten, alleen troepjes er uit gehaald en het flapje zeg maar zit nu weer vast. Dus nu is het een gat vanaf de andere kant, haha.
Hoefsmid is niet geweest, die was al weer weg toen ik op stal aan kwam ( moest ook nog eens fietsen vandaag en nu doet me rug en me heup zeer , gelukkig dinsdag naar het ziekenhuis -voor me rug )
Dus andere smid even laten kijken en hij zegt, ziet er droog uit, niks meer aan doen, dan alleen de troepjes er uit halen. En Donna kan nog wel eventjes door, al vind ik van niet. Maar ja een deskundig oog ziet het anders dan de eigenaar.

Ook hebben ze nog heerlijk daarna in de buitenbak gehobbeld. Een paar spatjes regen gehad, verder gelukkig droog gehouden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 21:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 15:56

Kleine Update ;

Wahida haar wondje op haar hoefbal geneest wonderbaarlijk snel.
En zoals je ziet op de filmpjes geniet ze echt met volle teuge van het leven, lekker spelen, beetje grasjes eten, optijd melkjes drinken bij mams en baasje uitdagen om een spelletje tikkertje te spelen.
Haar navelbreuk zit nog geen verbetering in. Al heb ik niet meer het gat gevoeld, wil er zo min mogelijk aan komen en borstel haar buikje dan ook alleen met de zachte borstel, maar de bobbel is nog even groot die er zit. We wachten daar maar tot dat ze gespeend wordt.

Verder gaat Wahida vanaf deze week wat vaker alleen in de box achter blijven, zodat moeders beetje meer kan werken, aangezien zij bijna dicht groeit van het weinige eten wat ze krijgt. En moet zeggen dat Wahida er meer moeite mee heeft dan moeders. Wahida gilt een paar keer en dan is het stil in de stal, moeders daarin tegen, hoor je helemaal niet. Dus we mogen niet klagen dat de hele stal kleine Wahida hoort gillen, ze is vrij rustig alleen op stal.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:12

Haaaai wat is ze mooi aan het groeien :wow:
Mijn schoonzus vindt haar prachtig! :~

Gelukkig geneest haar voetje snel, hoop ook dat de navelbreuk toch maar vanzelf goedkomt.. :(:)