Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cute schreef:Mooi gemaakt hoor, met een toepasselijk muziekje!
Wat me opvalt is dat de merrie zo mager is. Ze heeft dan wel een dikke buik van de dracht maar toch zie je haar ribben en ook aan de hals en achterhand zie je dat ze behoorlijk mager is.
Jacky91 schreef:mooi paardje heb je
zal vast een mooie baby uitkomen
jammer inderdaad dat ze mager is, probeer haar echt dikker te krijgen, want anders zuigt het veulen haar straks helemaal leeg
Verder dan voldoende voer, Veel hooi & beetje kuil, Voedingssuplementen kan ik er niet aan doen. Alles wat zou kunnen helpen heeft ze of krijgt ze. 

Sientje schreef:Ze staat dus op 5 (!) kilo merriebrok + nog van alles...? Is dr al eens goed (bloed/mest)onderzoek naar een wormbesmetting gedaan? Is haar gebit goed onderzocht...??? Andere DA om second opinion vragen?
Nou ja, ik hoop dat er een mooi gezond veul uitkomt en dat zij niet al dr reserves hoeft in te leveren.

Mytens schreef:Hé die ken ik. Ik heb haar moeder gereden bij de fokker, Oostveen. Haar moeder heet Helvita. Ik heb er L dr. mee gereden.
Natura stond er toen als jaarling samen met een Elcaro veulen (uit de oma van Natura, de Winckenburg merrie).
De moeder van Natura was altijd erg zuur op stal en niemand kon er wat mee. Het was ook een luchtzuiger. Met veel geduld ben ik ermee begonnen. Ze was erg éénkennig en wilde mij in het begin uit de stal slaan. Op een gegeven moment vond ze het toch wel leuk allemaal toen ik haar ook ging rijden en al snel reden we wedstrijden. En niet onverdienstelijk.
Helvita (moeder van Natura) was net Rex Magna zelf om te zien. Erg bloederig en een steke halsje en een zelfde hoofdje als Natura maar dan met kol.
Door te trainen werd de hals wat voller maar daarvoor had ze net zo'n halsje als jouw Natura hoor. Natura was als jaarling al ielig, slungelig en buikerig om te zien.
Ik vind dat de merrie er goed uitziet. Ze heeft weinig van Cocktail en erg veel van haar moeder weg. Die op haar beurt weer precies op haar vader Rex Magna lijkt.
Moeder van Natura (slechte kwaliteit, heb de foto nog ergens in goede kwaliteit liggen)

claudianoa schreef:noludith is ook een kleintje, grappig zeg. 1.63, we mogen Z starten. ze is keur!
Mytens schreef:Ik ken de zoon van Wim Oostveen niet. Ik reed daar toen Wim zelf nog volop met de paarden bezig was. 11-12 jaar geleden.
Wat ik van Natura weet was het precies Helvita. En niets van Cocktail. Helvita was een erg mooie stermerrie om te zien en met 3 goede gangen. En een mooie ronde kont en volle staart. Alleen springen vond ze leuk en deed ze ook wel maar talent had ze er niet voor.
Ik heb Indo (een halfbroer van Helvita en Noludith) v. Daimler x Winckenburgh ook nog in het B/L gesprongen maar die werd toen verkocht.
Ik heb op Clairudith zelf ook nog gereden maar meer voor de lol tussen de veulens door. Erg kwaliteitsvolle merrie maar niet zo groot.