Natura (Cocktail x Rex Magna) Uitgerekend op 28 juli! Video!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitter_

Natura (Cocktail x Rex Magna) Uitgerekend op 28 juli! Video!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:03

Ze is op 28 juli 2009 uitgerekend en dat is dus al bijna.
De buik is inmiddels alweer een stuk dikker en de foto's zijn al weer van een aantal weken geleden!
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
Ik heb Natura op 28 juli ook precies een jaar!
Een jaar vol pech maar hopelijk nu veel geluk!

Ik heb er hier trouwens voor het eerst in tien maanden heeel even opgezeten!

Copyright @ KR-Design

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:40

Mooi gemaakt hoor, met een toepasselijk muziekje!
Wat me opvalt is dat de merrie zo mager is. Ze heeft dan wel een dikke buik van de dracht maar toch zie je haar ribben en ook aan de hals en achterhand zie je dat ze behoorlijk mager is.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:49

mooi paardje heb je
zal vast een mooie baby uitkomen
jammer inderdaad dat ze mager is, probeer haar echt dikker te krijgen, want anders zuigt het veulen haar straks helemaal leeg

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 08:50

Cute schreef:
Mooi gemaakt hoor, met een toepasselijk muziekje!
Wat me opvalt is dat de merrie zo mager is. Ze heeft dan wel een dikke buik van de dracht maar toch zie je haar ribben en ook aan de hals en achterhand zie je dat ze behoorlijk mager is.

Ja, Dat klopt inderdaad. Ik heb er haar nu een jaar en sinds dat ik haar heb is ze wel wat dikker geworden. En de oude eigenaar was hier van de week en die zei me dat ze eigenlijk nooit dikker heeft willen worden, Ze heeft ook een hele dunne huid. Haar gezondheid is goed, Maar helaas door een peesblessure mag ze niks meer waardoor je eigenlijk niet meer met der kan dan een beetje aan de hand stappen en doen. Verder krijgt ze voldoende voer en heeft ze lange tijd maismeel bijgevoerd gekregen om haar wat dikker te krijgen en dat is ze gelukkig wel geworden!
Maar verder ziet ze er wel goed uit toch? :o
Mooie gezonde vacht en vol glans, heb hier geen uren voor hoeven poetsen :P

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 08:54

Jacky91 schreef:
mooi paardje heb je
zal vast een mooie baby uitkomen
jammer inderdaad dat ze mager is, probeer haar echt dikker te krijgen, want anders zuigt het veulen haar straks helemaal leeg

Dat ze na de bevalling helemaal een pakhuis is ben ik ook erg bang voor. Ze krijgt voldoende voer en ze heeft wel veel energie zelfs nu nog met der dikke buik.
Hopelijk valt het wat mee! ;)

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:55

zeker ziet ze er verder gezond uit
allen is het probleem dat veulentjes erg veel vragen van de merrie, en als ze natuurlijk al mager zijn, komt dat niet ten goede
wat je kan doen is eventueel de da vragen wat zou kunnen helpen

Wie is trouwens de papa van de baby

Glitter_

Re: Natura (Cocktail x Rex Magna) Uitgerekend op 28 juli! Video!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 09:00

De dierenarts heeft haar goed onderzocht en kan verder geen aanleiding vinden. Natura is verder haar hele leven al slank/dun geweest. heeft meerdere veulens gehad en dit is allemaal goed gegaan! ;) Verder dan voldoende voer, Veel hooi & beetje kuil, Voedingssuplementen kan ik er niet aan doen. Alles wat zou kunnen helpen heeft ze of krijgt ze. :P
Ik zou je een foto pb-en van de dag nadat ik haar had opgehaald, dan zie je hoe erg ze verbeterd is ;)
(voel me niet aangevallen hoor!)

Ben ik dat nou helemaal vergeten te vertellen, Spielberg is de vader!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 09:00

Edit: Staat wel in me onderschrift :D

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:07

Jammer dat het niet lukt om haar wat voller te krijgen. Sommige paarden zijn nu eenmaal moeilijk dikker te krijgen en met een veulen erbij is het dan helemaal niet te doen. Ik heb ook een merrie (met veulen aan de voet) die snel te dun wordt. Zij krijgt naast voldoende gras/hooi 4 kilo merriebrok,een kilo geplette gerst en een kopje maisolie per dag. Daar doet ze het wel goed op. Gerst is een goede dikmaker.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 09:16

Gerst hebben we inderdaad ook geprobeerd maar daar geeft ze een soort allergische reactie op, Bulten, hoesten. toen we stopten met voeren van dat was het weer over , Dat werkt dus voor haar niet. Maisolie der bij kan ik natuurlijk nog wel proberen.
Natura krijg sóchtends: 2,5 kilo slobber, 1,5 muesli zonder haver, 2,5 kilo merrie brok en 1 maismeel(door de slobber) en een flinke per hooi. S'Avonds krijgt ze 2,5 kilo merrie brok, 1,5 kilo muesli en 1,5 kilo slobber met maismeel.
Dit op advies van de DA;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:38

Ze staat dus op 5 (!) kilo merriebrok + nog van alles...? Is dr al eens goed (bloed/mest)onderzoek naar een wormbesmetting gedaan? Is haar gebit goed onderzocht...??? Andere DA om second opinion vragen?
Nou ja, ik hoop dat er een mooi gezond veul uitkomt en dat zij niet al dr reserves hoeft in te leveren. ;)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:53

Sientje schreef:
Ze staat dus op 5 (!) kilo merriebrok + nog van alles...? Is dr al eens goed (bloed/mest)onderzoek naar een wormbesmetting gedaan? Is haar gebit goed onderzocht...??? Andere DA om second opinion vragen?
Nou ja, ik hoop dat er een mooi gezond veul uitkomt en dat zij niet al dr reserves hoeft in te leveren. ;)

De merrie is helemaal gezond verder en is goed na gekeken.
Alles is verder in orde!

Ja, ik hoop het ook ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:27

sorry maar vind de merrie echt te mager.
Lijkt me stug dat er geen oorzaak is dat ze niet dikker wil worden. tuurlijk zijn er paarden die moeilijk dik worden, maar ook die zijn dik te krijgen.

verder een leuk paardje hoop enkel dat het veulen haar niet te zwaar word. de merrie heeft geen enkele reserve.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:58

de merrie krijgt genoeg eten ja
heb je foto gezien en je bent goed bezig
de merrie is al wel degelijk aangekomen, maar stopt nu haar energie in het veulen dat natuurlijk ook moet groeien
ik hoop voor je dat er snel een veulentje naast loopt, dat bespaart zowiezo een hoop slapeloze nachten :)
Gewoon lekker doorvoeren en als het nodig mocht zijn,als de beeb er is, eventueel meer of iets anders
Het voerprogramma is op advies van de da, dus zullen ze heus wel weten wat ze doen

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:07

dat is veel voer! vind je merrie er op de foto's ook niet heel vrolijk uit zien. mischien is de dracht gewoon een beetje zwaar. komt vast wel goed als er een huppelend veulen naast loopt.

heel veel plezier en geniet er van

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:10

Zou het niet kunnen dat de merrie gewoon helemaal gezond is en dat het uiterlijk te maken heeft met het feit dat ze zo hoog in het 'bloed' staat.
Vind haar veel naar de volbloed kant neigen..

Ga zo door, blijf gelukkig met haar en ik hoop dat er een mooi veulen komt waar je ook weer van kunt genieten.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:46

Heel goed dat je zo je best doet om je merrie wat dikker te krijgen. Ze kan wel wat reserves gebruiken als ze zo een veulentje heeft. Maar beter is misschien als je het krachtvoer zou verdelen over 3 a 4 voerbeurten per dag, de hoeveelheid die je nu per voerbeurt geeft is veel te groot en dat is erg slecht voor je paard ('s ochtends 6,5 en nog 1 maismeel is 7! en 's avonds 5,5 totaal meen ik). Dus als je 4 keer per dag iets kleinere hoeveelheden geeft kan je paard dit beter opnemen en komt het meer tot zijn recht.

Veel succes met je paardje en hopelijk een mooi gezond veulentje binnenkort.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:48

@ Galupy- Ze krijgt eerst om zeven uur, Hooi & Muesli
dan biks, en als laatste rond tien uur slobber & maismeel. Het is dus wel verdeeld over de dag. En verder ga ik niet op Pashon in. Ik heb Jacky91 een foto van een jaar geleden laten zien en dan zien je het verschil. en omdat het nog een lopende zaak is kan ik me hierverder niet over uit laten ;)

Natura is een gelukkig en gezond paard ;)

Verder bedankt voor de positieve reacties!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:37

Hé die ken ik. Ik heb haar moeder gereden bij de fokker, Oostveen. Haar moeder heet Helvita. Ik heb er L dr. mee gereden.
Natura stond er toen als jaarling samen met een Elcaro veulen (uit de oma van Natura, de Winckenburg merrie).

De moeder van Natura was altijd erg zuur op stal en niemand kon er wat mee. Het was ook een luchtzuiger. Met veel geduld ben ik ermee begonnen. Ze was erg éénkennig en wilde mij in het begin uit de stal slaan. Op een gegeven moment vond ze het toch wel leuk allemaal toen ik haar ook ging rijden en al snel reden we wedstrijden. En niet onverdienstelijk.
Helvita (moeder van Natura) was net Rex Magna zelf om te zien. Erg bloederig en een steke halsje en een zelfde hoofdje als Natura maar dan met kol.
Door te trainen werd de hals wat voller maar daarvoor had ze net zo'n halsje als jouw Natura hoor. Natura was als jaarling al ielig, slungelig en buikerig om te zien.

Ik vind dat de merrie er goed uitziet. Ze heeft weinig van Cocktail en erg veel van haar moeder weg. Die op haar beurt weer precies op haar vader Rex Magna lijkt.

Moeder van Natura (slechte kwaliteit, heb de foto nog ergens in goede kwaliteit liggen)
Afbeelding

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:34

Mytens schreef:
Hé die ken ik. Ik heb haar moeder gereden bij de fokker, Oostveen. Haar moeder heet Helvita. Ik heb er L dr. mee gereden.
Natura stond er toen als jaarling samen met een Elcaro veulen (uit de oma van Natura, de Winckenburg merrie).

De moeder van Natura was altijd erg zuur op stal en niemand kon er wat mee. Het was ook een luchtzuiger. Met veel geduld ben ik ermee begonnen. Ze was erg éénkennig en wilde mij in het begin uit de stal slaan. Op een gegeven moment vond ze het toch wel leuk allemaal toen ik haar ook ging rijden en al snel reden we wedstrijden. En niet onverdienstelijk.
Helvita (moeder van Natura) was net Rex Magna zelf om te zien. Erg bloederig en een steke halsje en een zelfde hoofdje als Natura maar dan met kol.
Door te trainen werd de hals wat voller maar daarvoor had ze net zo'n halsje als jouw Natura hoor. Natura was als jaarling al ielig, slungelig en buikerig om te zien.

Ik vind dat de merrie er goed uitziet. Ze heeft weinig van Cocktail en erg veel van haar moeder weg. Die op haar beurt weer precies op haar vader Rex Magna lijkt.

Moeder van Natura (slechte kwaliteit, heb de foto nog ergens in goede kwaliteit liggen)
Afbeelding

Heee, Wat super leuk om dat te lezen!
Heb je nog meer foto's?
Ik heb inderdaad nog contact met de zoon van Oostveen, Willem. Zijn vader is helaas overleden.
En die vertelde mij al een aantal dingen!
Maar leuk om die foto zo te zien!

Natura heeft inderdaad weinig van Cocktail weg, alléén heeft ze wel zijn kwaliteiten en zijn gangen ;)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:59

wat leuk, ik heb ook een paard van oostveen, elcaro x winckenburg. waarschijnlijk heeft ze dan samen met mijn merrie gestaan. noludith als jaarling

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:31

Ik ken de zoon van Wim Oostveen niet. Ik reed daar toen Wim zelf nog volop met de paarden bezig was. 11-12 jaar geleden.
Wat ik van Natura weet was het precies Helvita. En niets van Cocktail. Helvita was een erg mooie stermerrie om te zien en met 3 goede gangen. En een mooie ronde kont en volle staart. Alleen springen vond ze leuk en deed ze ook wel maar talent had ze er niet voor.
Ik heb Indo (een halfbroer van Helvita en Noludith) v. Daimler x Winckenburgh ook nog in het B/L gesprongen maar die werd toen verkocht.
Ik heb op Clairudith zelf ook nog gereden maar meer voor de lol tussen de veulens door. Erg kwaliteitsvolle merrie maar niet zo groot.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:08

noludith is ook een kleintje, grappig zeg. 1.63, we mogen Z starten. ze is keur!

AfbeeldingAfbeelding

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:53

claudianoa schreef:
noludith is ook een kleintje, grappig zeg. 1.63, we mogen Z starten. ze is keur!

AfbeeldingAfbeelding

Jouwe is wel een stuk kleiner dan de mijne! Haha. Natura is ruim 1.76!
Echt heel udge!

Echt leuk om dit te zien en tegen te komen!

Willem is er ook niet heel veel mee bezig & alleen nu dan omdat ze vader overleden is. Geloof een jaar of drie geleden!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:58

Mytens schreef:
Ik ken de zoon van Wim Oostveen niet. Ik reed daar toen Wim zelf nog volop met de paarden bezig was. 11-12 jaar geleden.
Wat ik van Natura weet was het precies Helvita. En niets van Cocktail. Helvita was een erg mooie stermerrie om te zien en met 3 goede gangen. En een mooie ronde kont en volle staart. Alleen springen vond ze leuk en deed ze ook wel maar talent had ze er niet voor.
Ik heb Indo (een halfbroer van Helvita en Noludith) v. Daimler x Winckenburgh ook nog in het B/L gesprongen maar die werd toen verkocht.
Ik heb op Clairudith zelf ook nog gereden maar meer voor de lol tussen de veulens door. Erg kwaliteitsvolle merrie maar niet zo groot.

Clairudith is verkocht aan Cora Arends net zo als Wiltura- Nu iets met Goldy een dochter van Natura x Sunny-Boy.
Natura heeft echt super gangen en kan echt prachtig lopen alleen helaas door de blessure en de bekken breuk niet meer geschikt voor sport.. Misschien in de toekomst voor recreatie. Maar voorlopig mag ze mama zijn!
Natura heeft ook een aantal succesvolle nakomelingen, UNION (Inspekteur) ZZ-L.

Moet even eten.
Ben der zo weer ;)