"verassingsei" is uitgekomen : Surprise!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

previr

"verassingsei" is uitgekomen : Surprise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:12

30-05-'09 om 06.00 uur is ons hengstveulen surprise in de wei geboren.
we hadden geen idee wanneer ze was uitgeteld en ook aan de merrie was vrijdag avond nog niet te zien dat surprise al zo snel onderweg was, maar gelukkig is alles goed gegaan en om half 7 stond er een prachtig veulentje naast haar.
vooral prachtig omdat je je moet voorstellen dat we geen idee hadden door welke hengst ze gedekt is geworden!

Ik heb de merrie met de carnaval gekocht, broodmager, onder de schimmel en vol wormen, niks gaf dus een idee dat er wel eens een veulen in kon zitten.
laterna ondekte ik dat toen der aant wassen was en ineens iets voelden, absoluut geen teleurstelling want t veulen was gelijk welkom!
en hier is ie dan :

Afbeelding
2 uur oud

Afbeelding
mijn oortjes zijn nog een beetje nat

Afbeelding
mama moe na de bevalling

Afbeelding
hehe eindelijk de bar gevonden, zuipe maar :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 dag oud

Afbeelding
ik moet heel dicht bij mams blijven

Afbeelding

Afbeelding
nou, ik ben wel heel moe geworden van die foto reportage

Doeii

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:15

Van harte gefeliciteerd met deze "Surprise" :D

miccamaaike

Re: "verassingsei" is uitgekomen : Surprise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:19

Goh dat is nog eens een verrassing! Je merrie heeft het goed volgehouden dan destijds!
Veel plezier!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:20

gefeliciteerd met de kleine man!!
een echte verassing!!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:24

ja ze was ook echt heel mager, ik was t meeste bang hoe ze eruit zou zien na de bevalling, maar het valt reuze mee ziet er goed uit en geeft melk genoeg.

zag toevallig laatst een merrie die echt mager was toen t veulen eruit was, en van die merrie zou je verwachten dat ze altijd goed gevoerd is, zonde..

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:27

Wat een verassing; leuk veulen hoor!
Knap van de merrie, er zo aan toe zijn en dan nog een veulen ter wereld brengen!
De goede verzorging nu zal zeker schelen!
Veel plezier met moeder & zoon!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:29

Wat een lekker dromerig koppie :D
Naast een verrassing vast ook een opluchting dat is alles zo goed is verlopen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:31

Aah leuk man! Gefeliciteerd! :)
Je koopt er 1 en krijgt er 2 :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:31

Gossie, wat een mooie kleur heeft het veulentje!

Veel succes met mams en beebie!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:11

xNursiex schreef:
Wat een lekker dromerig koppie :D
Naast een verrassing vast ook een opluchting dat is alles zo goed is verlopen.

jazeker, de merrie leek wel op t laatst in goede conditie maar een veulen krijgen kost toch wat en of ze nog genoeg melk ging geven was ook de vraag, maar alles is goed gekomen *D

@blauw00gje jaja was een aanbieding 2 halen 1 betalen :p

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:15

previr schreef:
ja ze was ook echt heel mager, ik was t meeste bang hoe ze eruit zou zien na de bevalling, maar het valt reuze mee ziet er goed uit en geeft melk genoeg.

zag toevallig laatst een merrie die echt mager was toen t veulen eruit was, en van die merrie zou je verwachten dat ze altijd goed gevoerd is, zonde..

Dat is niet altijd de reden hoor..mijn jonge merrie heeft ook een veulen gekregen (drachtige gekocht), werd ook wat mager op het einde van de dracht en in de eerste maand dat het veulen er was viel ze nog meer af, niet omdat ze te weinig voer kreeg maar omdat ze alles aan dr veulen geeft..nu is het veulen 2 maand oud en de merrie begint nu wat bij te komen en weer voller te worden..dus het is niet altijd maar een gebrek aan voer ;)

Je hebt een mooi veulentje gekregen, gezien de kringen rond de ogen zal die wel schimmel worden :j

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:16

aaah.. wat een scheetje!!

gefeliciteerd met de kleine..

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:22

Jeanine84 schreef:
previr schreef:

Dat is niet altijd de reden hoor..mijn jonge merrie heeft ook een veulen gekregen (drachtige gekocht), werd ook wat mager op het einde van de dracht en in de eerste maand dat het veulen er was viel ze nog meer af, niet omdat ze te weinig voer kreeg maar omdat ze alles aan dr veulen geeft..nu is het veulen 2 maand oud en de merrie begint nu wat bij te komen en weer voller te worden..dus het is niet altijd maar een gebrek aan voer ;)

Je hebt een mooi veulentje gekregen, gezien de kringen rond de ogen zal die wel schimmel worden :j

jaja wordt een schimmeltje,

bij deze was t wel de reden, merrie (en hun andere paarden) worden slecht onderhouden.

wat mijn merrie betreft, na veel speurwerk kwamen we er achter dat ze van een broodfokker afkomt die handelt in vanalles, AID heeft er ooit geruimd en die zooi.
en we zijn op dat adres geweest en daar stonden nog magere paarden dan haar.
deze mensen hadden t toen slim gedaan, meisje waar ik de merrie van gekocht had was de dochter die dus blijkbaar de paarden die voor verkoop worden aangeboden ergens op een stal pensionstal zet, weg van alle andere verwaarloosde paarden.
Verhaaltje van ik heb 2 kinderen, dus te weinig tijd voor t paard vandaar dat ze te koop staat (klinkt geloofwaardig, ze had ook een kindje bij zich)
dus t kan raar lopen, maar ik ben er hardstikke blij mee, leuk een klein brutaaltje erbij *D

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:22

nielsjuh4 schreef:
aaah.. wat een scheetje!!

gefeliciteerd met de kleine..

dankjee *D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:23

Jeetje wat een verhaal zeg..arme merrie! Verwen dr maar goed!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:25

jeeetje wat een verhaal. en wat een prachtige suprise. heb je nog een foto van hoe ze er eerst uitzag?

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:34

op deze foto was ze nog niet zo lang bij ons, gelukkig zit er een dik pak haren op en zie je de ribben niet zo heel goed op de foto, in t echt zag t er een stuk erger uit ;(

Afbeelding

en dit is ze een paar weken geleden.
Afbeelding

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:10

previr schreef:
jaja wordt een schimmeltje,

bij deze was t wel de reden, merrie (en hun andere paarden) worden slecht onderhouden.

wat mijn merrie betreft, na veel speurwerk kwamen we er achter dat ze van een broodfokker afkomt die handelt in vanalles, AID heeft er ooit geruimd en die zooi.
en we zijn op dat adres geweest en daar stonden nog magere paarden dan haar.
deze mensen hadden t toen slim gedaan, meisje waar ik de merrie van gekocht had was de dochter die dus blijkbaar de paarden die voor verkoop worden aangeboden ergens op een stal pensionstal zet, weg van alle andere verwaarloosde paarden.
Verhaaltje van ik heb 2 kinderen, dus te weinig tijd voor t paard vandaar dat ze te koop staat (klinkt geloofwaardig, ze had ook een kindje bij zich)
dus t kan raar lopen, maar ik ben er hardstikke blij mee, leuk een klein brutaaltje erbij *D

Joh, klinkt als waar Abel vandaan komt. Zijn vorige eigenaren hebben hem gekocht van iemand 'wegens zwangerschap'. Blijkt achteraf ook een fout figuur te zijn geweest. Broodfok, paarden in beslag, berucht in heel Deurne/Someren en omstreken. Abel zag er ook niet uit. Verkoopster heet niet toevalling Marion??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:17

gefeliciteerd met je veulen,
en wat een verhaal zit daar achter zeg!
het is wel een apart gelijnd veulen vind ik, lang hoofd bijvoorbeeld, mijn eerste idee bij het zien van de foto's was dat de vader volgens mij een paard was, geen pony.
maar zo groot is hij niet naast de merrie.
benieuwd of je naarmate hij groter wordt kan zien wat voor type en maat de vader vermoedelijk had..
(zou ik zelf dus héél nieuwsgierig naar zijn).

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:18

Wat een verhaal zeg. Merrie ziet er geweldig uit en het veulen is echt een droppie! Gefeliciteerd met de mooie mams en jongen!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:33

ze ziet er een stuk beter uit. heel veel plezier met deze paarden

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:49

@ abeltje : je krijgt zo pm van mij

@marigold: ja wij hadden ook al t idee dat t iig groter is geweest als de merrie zelf.
maar ja we wachten maar af hoe groot ie wordt.
lang hoofd ja, en lange benen, lang pijpbeen. maar lijfje is weer kleiner eigenlijk.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:19

Nogmaals proficiat , ik heb je een pb gestuurd.!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:25

hey dankje wendy :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:05

is echt een superleuke verassing :)
En een mooie ook ;)