Na goed 6 jaar er over gedacht te hebben, hebben we toch besloten om Donna mama te laten worden. Deze beslissing hebben we genomen op 11 mei 2008.
18 mei 2008 werdt Donna hengstig, dus op 11 mei kwam de dierenarts haar eerst checken of alles binnen in de kinderkamer in orde was. En hij had goed nieuws, er was niks aan de hand en ze had zelfs een groot ei, ik kan kwakkie bestellen. De hengst had ik al uitgezocht, want ik wou me merrie verbeteren voor de doeleinde waar ik haar kind voor wil gaan gebruiken.
Onze keuze was gevallen op Wirbelstein van de Haflingerborg.

Na 3 kwakkies verder helaas niet drachtig, waarop we besloten hebben om Donna naar de hengst te brengen.
Donna heeft 7 weken daar gelogeerd, en ze is niet natuurlijk gedekt.

Na 7 weken kreeg ik telefoon, Donna is drachtig. Ze is op 9 juli voor het laatst gedekt en op 14 juni uitgerekend.
Helaas heeft Donna op onverklaarbare wijze beide griffelbeenderen gebroken in het linkerachterbeen, dus we konden haar niet meer in conditie krijgen, waardoor ze nu een skippybal is geworden.
Zie de foto's hier onder.

159 dagen drachtig

107 dagen drachtig

221 dagen drachtig

228 dagen drachtig

270 dagen drachtig

294 dagen drachtig

302 dagen drachtig

302 dagen drachtig

dag 317
Het enige verschil met vandaag ( helaas geen foto van gemaakt) is dat de tepels meer uit elkaar gaan staan.

320 dagen drachtig
Vanaf volgende week gaat Donna de camerabox in. Dan komt het echt heel snel voor bij.
Donna is een maiden merrie, heeft zelf nooit een veulen gekregen, wel ooit een paar afgepakt.
Nu is het wachten op het grote moment.
Bedankt voor het kijken en de intresse.[*]