Ook bij ons is het veulenseizoen losgebarsten.
Tot nu toe nog weing slapeloze nachten gehad. De merries die al geveulend hebben zijn bij ons al eerder drachtig geweest en waren dit seizoen goed te lezen.
Beide geboortes hebben we via de camera kunnen zien aankomen en zelf kunnen begeleiden.
De eerstgeborene is een merrieveulen van onze 'Oak' uit de merrie Miz Boom Chakalaka (Boomernic x Hollywood Jac 86 x Great Pine).
We hebben haar de stalnaam 'Friemeltje' meegegeven. Het is een heel vrolijk en vriendelijk veulen wat nu al bij haar moeder wegloopt om de mensen op te zoeken.
De foto's van Friemeltje zijn gemaakt toen ze twee weken oud was (nu een week geleden).
Hallo wereld !

Lekker racen door de weide is een van haar favoriete bezigheden, alhoewel ze met dit warme weer ook regelmatig ligt te slapen ....

Knipoog en tot de volgende keer !!

Het andere veulen wat er is geboren komt uit onze merrie ARC Lil Peppy Doc.
Zij is een dochter van Doctor in Diamonds (volle broer van Shining Spark) uit een Peppy San Badger x Gay Bar King gefokte merrie uit het bestand van Arcese.
Vader van dit hengstveulen is Von Reminic (Armstrong Equine Services, U.S.A.)
'Nic' is nu anderhalve week oud en op de foto's net drie dagen oud.
Ook hij is een vrolijke fluiter en houdt van lekker buiten zijn.
Even een kleine pose

Fotootje van mams

Zo, en nu even lekker los gaan in de wei !!!!

Ook ik zeg, tot de volgende keer !!

We wachten nu nog op twee veulens. Deze worden verwacht tegen het eind van deze maand en begin volgende maand.
Groetjes uit Friesland,
Robert & Joke
ik ben helemaal verliefd op friemeltje
Wat een lekker ondeugend koppie zit daarop! Mooi streepje op d'r neus en verder geen wit
Ze doet me aan onze Snap denken 
Ik zat al op foto's uit Akkrum te wachten!! 
stoer, gespierd, mooie kleurtje en lekker koppie
)