Deel 2 was verpest. Deel 3 was gesloten omdat ik niet hetzelfde toppic mocht maken.
dit keer doe ik het volgens de regels. dan kunnen ze me ook niets maken

Ik werk op een paardenmelkerij/zorgboerderij in Oijen.
Aangezien er 26 veulens verwacht worden vond ik het dus gemakkelijker 1 toppic aan te maken dan 26 verschillende.
Inmiddels zijn het er al 6.
De merries worden dus gemolken. veulens blijven aan de voet.
een merrie geeft 1 liter melk per melkbeurt en kan ongeveer 4x per dag gemolken worden. er blijft genoeg over voor de veulens.
Van de melk worden huidproducten gemaakt, en ook gewone paardenmelk.
die goed zijn wanneer je een koe-melk allergie hebt of voor een betere darmflora. hiervoor kan je beter naar deze website gaan website paardenmelkerij oijen hier ga ik namelijk niet over. ik kan jullie wel over eventuele informatie voorzien.
Het gaat over de paarden uiteraard. Dit jaar zijn de merries gedekt door :
- Oijense Vincent (kwpn) ( eigen hengst)
- Orchid's Tonii (nrps) ( eigen hengst)
- Akribori (kwpn) (ki)
- Sprinter v/d Hoogeheide (dartmoor) ( natuurlijke dekking, maar geen eigen hengst)
Wil je weten van welk veulen de vader is. vraag gerust!
Dit jaar mag onze nieuwe aanwinst ook gaan dekken. maar bij de E-tjes zijn het nog kruisingen. Allemaal Haflinger x Tonii. ontzettend leuke kruisingen!
Namelijk Atlantis van de Hertraksestraat. een prachthaflinger.
Op 6 juni is de jaarlijkse open dag. iedereen is welkom om een dagje te kijken.
Nummer 1 t/m 10 zijn:
1.Elléna (M)
2. Ed (H)
3. Ebony (H)
4. Elvis (H)
5. Epica (H)
6. Evita Victoria (M)
7. Eros (H)
8. Epsilon (H) (vader Akribori)
9. Eduard (H)
foto's zijn te zien in dit toppic. ik mag namelijk niet dezelfde foto's plaatsen
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1093333
10 Eben d'Amazing (H)

Djuko (H)
hier zit een verhaal aan. Djuko is een weesveulen. Mama overleed toen hij 4 dagen was. Eigenaars hadden opgebeld en vroegen of er een merrie beschikbaar was. zodoende hebben we deze optie geprobeerd. en het lukt. Ed heeft een halfbroertje en stiefmama Udicka is heel lief. in het begin vond ze het vreemd. nu gaat het dus goed
deze is dus niet van ons en staat hier op te groeien
in de verte zie je Djuko, Udicka staat rechts en Ed ligt op de voorgrond te slapen

Wachten is nog steeds op nummer 11. Silver en Vinette staan op knappen..