We hebben Jolle (haar moeder) drachtig gekocht. Het was van een man die de paarden melkte, maar hij had Jolle net 'binnen'. We weten niet welke hengst erop is geweest, maar zo te zien een haflinger

Dinsdag middag toen we de paarden naar binnen deden zag mijn vader al wel dat Jolle iets begon te kegelen, maar voor de rest vertoonde zeg geen voortekenen. Ze had ook nog niet echt een dik uier. Om half elf (voordat ik naar bed ging) ben ik toch naar maar, gewapend met een zaklamp
, naar de stal gelopen. En toen stond tot mijn verwondering een veulentje in de stal! En wat voor ééntje!! Een klein wit/geel hoopje! Ik heb mijn vader erbij geroepen en ze was net geboren. We hebben alles gecheckt en alles was in orde, maar ze had nog niet gedronken. We hebben een poosje gewacht en toen besloten om even naar binnen te gaan. Om twaalf uur zijn we nog eens wezen kijken. Toen had ze nog niet gedronken. We hebben toen besloten om Jolle vast te houden en Ilona eronder te zetten. Jolle sloeg echter naar Ilona toe en liet het niet toe. Maar Ilona moest nou toch echt wat te drinken hebben. Dus hebben we de dierenarts gebeld en deze zei dat we een spuit konden geven waarin een medicijn zat waarmee de melk begon te lopen (mijn vader heeft Jolle gemelkt, maar er kwam één drup uit) Toen mijn vader dat heeft gedaan hebben we weer gewacht en Ilona er weer onder gezet. Na een poosje had ze gelukkig een paar slokjes gedronken en zijn we naar bed gegaan (half twee) om drie uur weer de wekker gezet en oude kleren aan, maar toen we bij de stal aankwamen stond Ilona lekker te drinken! goed nieuws dus!
Toen zijn we maar weer lekker in ons bedje gekropen 
Ik denk dat Ilona's vader een haflinger is gezien haar kleur en bouw. wat denken jullie?
Nu eerst de foto's van ons klein wondertje! (Jolle is voor de eerste keer moeder en ze doet het na het stroeve begin fantastisch!)
Hoi, Ik ben Ilona!

Vandaag mocht ik voor het eerst naar buiten!! (na een hele dag binnen)

Ik was er wel aan toe hoor! Even lekker uitleven!

Huh wie ben jij nou? En wat heb je daar voor raar ding?

Ik wil niet op de foto!

Hier zien jullie goed hoe bruin mijn mama is!

Laat een leuke reactie achter