Hoi! Ik ben Lola. Of eigenlijk heet ik Lady Dolores, maar dat kan ik nog niet zo goed uitspreken hoor. Ze zeggen dat Dolores een spaanse naam is, ik vind dat een beetje gek, ik ben een Tinker, en die komen helemaal niet uit Spanje! Maar het klinkt wel sjiek toch? Dat Lady is niet omdat ik zo deftig ben hoor, ik wil juist heel stoer zijn. Mijn baasje heeft mij verteld dat ik vernoemd ben, maar ik weet eigenlijk niet wat dat precies bekent...
24 uur geleden zat ik nog lekker warm en droog in mamma's buik. Midden in de nacht (01.15u) moest ik er zomaar ineens uit. Brrr! Koud hoor. Daar lag ik dan, in een koude plas, helemaal in het donker. Gelukkig stond mijn mamma snel op en likte mij schoon, en daarna ben ik maar snel op gestaan.
01.
Het lopen ging mij best wel goed af, toen ik eenmaal stond ben ik niet een keer gevallen, knap he? Mijn mamma had in mijn oor gefluisterd dat zij lekkere melk voor mij had, maar die kon ik niet zo goed vinden. Ik heb overal gezocht, tussen haar voorbenen, heel haar buik, zelf bij haar staart, maar uiteindelijk vond ik ze na een uur zoeken tussen haar achterbenen. Gelukkig heb ik een goed geheugen en kan ik de melk nu snel vinden!
Toen het licht werd kwam er een andere mevrouw. Mijn baasje nam zomaar mijn mamma mee! Ik wist niet wat ik moest doen dus ik bleef maar gewoon staan. Toen kwam die andere mevrouw bij mij en die duwde mij achter mamma aan een hok in, ze noemen dat de stal dacht ik. Die mevrouw heeft eerst mijn mamma onderzocht, en toen ze klaar was mij nog even. Daarna mochten we in een andere stal met zachte bodem en ben ik lekker in slaap gevallen.
Toen ik wakker werd was het baasje er weer. Ze vertelde dat het tijd was om buiten te spelen! Ze deed zo'n ding om mijn hoofdje als dat mamma ook had, stoer he? Er staat op I love Mom! Ja, natuurlijk hou ik van haar! Baasje heeft mij mee genomen naar buiten, en mamma liep snel achter ons aan. Toen we buiten waren kwam er iemand aan met zo'n zwart groot ding. Mamma vertelde dat ik nu extra mooi moest doen, en dat heb ik gedaan hoor!
02.

03.

04.

05.

06.

07. Ik hou van hard heen en weer rennen, mamma niet, daarom kijkt ze zo boos. Maar ik mag nog niet alleen

08.

09. Soms moet ik me wel even achter de oren krabben hoe alles ook alweer werkte hoor!

10. En ik word er ook moe van! Gelukkig past mamma goed op mij

11. En de baas is zo leuk!

12. Ik zou haar wel op willen eten...

13. Maar mamma zei dat ik haar beter een kusje kon geven, zoals zij ook altijd doet!

Vinden jullie mij niet stoer? Mijn baasje is helemaal gek op mij, ze vind mij prachtig! Alleen vertelde ze dat ik iets te vroeg geboren ben. Vind ik niet hoor, ik heb geteld, en ik heb 324 dagen in mijn mamma gezeten. Maar baasje bedoelde dat ze nog niet klaar waren met verven toen ik naar buiten glipte. Want, pappa en mamma hebben allebei de staart helemaal zwart, en die van mij maar een klein puntje. Tja, ik weet het niet hoor, het staat me wel toch? Baas vind dat ook wel, maar ze zegt dat merrie's met witte staarten niet zo handig zijn.
Oeps... Niet over na gedacht!! Misschien moet ik maar snel zorgen dat die staart zwart lijkt dan? Ik denk niet dat ik nog terug in mijn mamma kan. Bovendien kunnen mijn mamma en mijn baas me nu niet meer missen, zo lief ben ik! Als jullie mij ook lief vinden, laten jullie dan een berichtje achter? Als ik genoeg fans heb, dan krijg ik mijn eigen fan-pagina zegt mijn baas. Dat zou pas stoer zijn!
Nou, dan ga ik nu even een dutje doen, ik lees jullie berichtjes wel als ik wakker wordt!
14.

En voor de mensen die willen weten hoe lief Caily en Lola echt zijn voor hun baasje...

Foto's zijn gemaakt door stalgenootje Caroline, mijn dank is enorm groot!!!!