[KS-ITP] Bijzonder kleurtje in de maak (Haflinger x Welsh Cob)
[KS-ITP] Goktopic: Haflinger x Welsh Cob Perlino
is dan op 12 mei 2011 om 1:26 uur EINDELIJK na 355 dagen dracht geboren:
Sublime's TiSento! (Zijn naam betekent 'Ik voel je' en is Italiaans)
Papa en mama

Dais had dinsdag één melkdruppel. Toen heb ik voor de zekerheid op stal geslapen en ben ik iedere 2 uur bij haar gaan kijken.
Gisteren ging ik om 11:15 uur even naar huis om te douchen en 2 uurtjes te slapen. Ik lag nog geen 10 minuten in bed toen ik een foto van Dais dr uier kreeg van een stalgenootje. Dais dr uier was in een uur tijd zo sterk veranderd, dat ik direct weer in de auto ben gesprongen.
In de loop van de dag had ze 2 natte druppels hangen. Haar benen werden steeds natter van de melk.
Mijn verzorgster ingelicht, die bleef ook slapen. En een vriendin/stalgenootje kwam ook om 23 uur.
Om 00:00 uur vannacht hingen er twee druppels aan. Ik loop uit haar box om iets te pakken, loop terug en de druppels laten los en het bleef aan één stuk door druppelen! Het was net een druppelende kraan!
Toen zijn we om de 10 minuten even gaan kijken.
Rond 1 uur braken haar vliezen en verscheen de pootjesblaas

Eerst zag ik één wit voetje. Ach, dat kon nog vanalles worden. En toen.... verscheen dit:

Ik riep: DAT HELE HOOFD IS WIT!! (en ik hou echt van paarden met veel wit

Ik trok het vlies bij het neusje kapot en gelijk gingen die neusgaatjes heen en weer: Het ademde!

Toen even een beetje geholpen:

Ik was dolgelukkig en vriendin/stalgenootje maakte de opmerking van de nacht:'Dat gaat je een vermogen kosten aan factor 50!'

En dat is zeker zo (later vonden we steeds meer wit op het paardje

Om 1:26 uur was hij dan eindelijk geboren. Een schitterende palomino hengst Sublime's TiSento

Niet alleen een grote bles, maar kijk zijn mondje eens

Lieve mama, zo trots op mijn meisje

Dais heeft behoorlijk kleine speentjes, dus voor elk veulen is het weer een zoektocht. We zijn vannacht met z'n drietjes ruim 2 uur bezig geweest om hem aan het drinken te krijgen. Arme ventje werd moe, maar bleef dapper staan en zuigen. Zijn hele bekkie zat vol schuim van het zuigen in de lucht

Goed, hij kon drinken

Gaan liggen vond hij heel moeilijk met zijn lange pootjes ( 2 hoge witte benen en 2 benen met witte sokjes en witte vlekjes hoger op zijn benen)
Mijn kleine palomino-man met het door mij zo gewilde vele wit

(en dat hij geen valkmerrie is, kan me helemaal niets meer schelen. Hij is de mooiste

Nadat de veearts hem had gecontroleerd, zijn mama en kind even een uurtje naar buiten gegaan.
Hij staat erg week op de kootjes, maar het gaat nu al beter dan vanmorgen. Mijn kleine, verkreukelde man

(Ondanks zijn mega-bles heeft hij geen blauwe oogjes)
Juist ja, nóg meer wit

Ik ben zo trots op Daisy, mijn meisje en TiSento mijn kleine, grote toekomst!