Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:01

Beetje?? Ik zou daar 3 weken over moeten doen :')

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:07

Wat gaaf die steiger foto’s !

Tjitske heeft mok -O-
Afbeelding

Vandaag weer geoefend met water spuit, zo’n tank die op rug kan dragen en kan sproeien.

Eerst zo bang en toen heerlijk relaxt stil staan. Super trots!

In tank zat gewoon water.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:17

Dleh loopt weer naast ze grote liefde Calistha en ze mama.
Gelukkig heeft hij goed ontzag voor me stroom draad :Y)
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:22

Vulina schreef:
Beetje?? Ik zou daar 3 weken over moeten doen :')


Haha ja dat had ik vroeger ook, maar heb het zo vaak gedaan dan ik het nu wel geleerd heb :P

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:25

Knappe Nacho!

Nijn groeit ook weer lekker. Hopelijk snel het gras weer op. Afbeelding

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:00

Hier vandaag al even wat onkruid uit de wei gehaald, met de kinderen. Afbeelding
Vooral de zwarte (Total US) is echt zo lief en zo'n knuffel, ook met de kinderen. De bruine (Alexandro P) is toch meer z'n moeder, die is wat onrustiger met z'n hoofd en in z'n doen en laten.

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:30

Hoi iedereen, ik ben een hele poos niet actief geweest met schrijven (wel lekker meegelezen en van jullie foto's genoten). Nu heb ik een vraag en misschien dat jullie de gouden tip hebben.

Ik ben onlangs verhuist naar Rotterdam en ben aan het zoeken naar een plek voor Lynne, maar jeetje wat is het lastig hier om een plek te vinden waar ze fatsoenlijk buiten komen. De PP zijn allemaal vol (logisch), verder vind ik alleen grote stallen met postzegel paddocks.

Weten jullie misschien een fijne pensionstal, opfok of PP in de omgeving Rotterdam (en tot een halfuur daarbuiten)?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:01

Die zijn er niet.... Woon zelf in Delft, maar heb om die reden mijn 2jarige bij Zwolle in de opfok staan.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:09

Wat worden het al echt 'paarden' he! Allemaal zo stoer en vooral groot!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:27

Nijn word ook echt al groot!

Wat leuk zo met de kids veerledec !

Bo is twee geworden zaterdag :D mijn knappe vriend. Nog iedere dag word ik een beetje meer verliefd.

Eerste keer erop gezeten! (Grapje natuurlijk, ik zat niet echt haha) maar we spenderen heel veel tijd lekker samen in het zonnetje :)

Afbeelding
Afbeelding

Hij is ook ENORM lastig te borstelen enzo :P

Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:02

Cioccolato schreef:
Wat worden het al echt 'paarden' he! Allemaal zo stoer en vooral groot!

Echt he! Ze groeien snel allemaal <3

Ik heb een topic gemaakt van Nacho :+:
[ITP] Knappe Nacho, boys will be boys!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:52

Damn, heb hier al een paar maanden niks meer gepost :+
Wat worden ze allemaal snel groot! :D

Hier al een hele tijd niks meer gedaan met Regreso. Ook niet echt meer recente foto's. Hij wordt ook zo 'lelijk' in de wintervacht dus dan is de motivatie om de camera mee te nemen er ook niet echt :') Onze stal is nu ook gewoon volledig dicht ivm corona, dus heb hem al een dikke maand niet meer gezien helaas... Kreeg wel deze foto doorgestuurd van de staleigenaresse, lekker genieten in het zonnetje <3

Afbeelding

En nog eentje van eind vorig jaar:
Afbeelding

Deze kwam ik nog tegen van vorige zomer :+: zo benieuwd wat er dit jaar onder die dikke vacht uit gaat komen haha.

Afbeelding


Staleigenaars willen wel regelen dat we komende week een keer mogen langsgaan. Hoop hem dan weer een keer op te meten en wat duidelijke nieuwe foto's te maken!

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:01

Ja, het goede weer en we kunnen snel weer zien hoe ze er ook alweer uitzagen onder die dikke vacht :D.

Hier is de uitslag binnen van de Total US. Hij is wffs drager. En nu moet ik dus beslissen wat ik ga doen qua castratie.

Ze staan nu met z'n tweeën dus, twee tweejarige hengsten. De andere wil ik sowieso laten castreren. Verder heb ik nog twee merries, mijn rijpaard (en de moeder van het andere hengstje) en een shet voor de kinderen. Mijn rijpaard wil ik eind van deze zomer verkopen, en dan volgend jaar aan de gang met de jonkies.

Ze staan nu dus twee aan twee, aan huis. Allebei de hengsten laten castreren geeft me een hoop meer vrijheid deze zomer qua verdeling van de weides. Bovendien staan ze dan meer in een groep, met oudere merries, dus dat is qua opvoeding wel beter.

Aan de andere kant is het een superlief dier, geen hengstenstreken. Hij wordt steeds knapper. Zijn moeder heeft Prix St Georges gelopen en zijn drie halfbroers zijn in België goedgekeurd. En er zijn niet veel Total US nakomelingen. What to do, what to do...

Afbeelding

Hoe zit het hier verder qua castratie(plannen)?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:19

Oef moeilijk veerledec! De mijne is een kruising, dus niet echt met die issue gezeten mbt laten keuren etc. Heb wel getwijfeld of ik hem hengst wilde houden, ook omdat hij echt wel lief was en het altijd wel wat vind hebben. Maar uiteindelijk vorig jaar toch laten castreren. Vind het zoveel fijner idd qua samen zetten met andere paarden, en het geeft ook een hoop meer rust in zijn hoofd naar merries toe :j maar ivm WFFS zou ik bij de jouwe meer neigen naar castratie.


Gisteren voor het eerst sinds een dikke maand nog eens op bezoek geweest bij de mijne. Hij is zoals vorig jaar erg laat met verharen, en heel z'n vacht plakt vol aangekoekte modder, dus het is niet moeders mooiste :') maar schrok wel van z'n manen die plots flink gegroeid zijn op zo'n korte tijd!

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:26

Vandaag is die van mij 2 jaar geworden :)

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:36

Ik lees ook meer mee als dat ik reageer. Valt ook weinig te vertellen. Hij is nog steeds niet heel groot en nog wat dik in zijn vacht.

Hier in januari laten castreren. Hij wordt in de toekomst mijn rijpaard en vindt een ruin veel handelbaarder. Omdat hij thuis ook met een merrie staat kon het niet langer wachten. Eind van de maand gaat hij de wei op met andere jonge paarden en zie ik hem een tijd niet. Erg getwijfeld maar voor hem de beste keuze

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:33

Je wil de Total Us die wffs drager is voor de hengsten keuring doen? Ik vind dat een no go.

Hier heb ik de mijne al bijna een jaar gecastreerd. Staat nog lekker samen met zn halfzusje, de 3e musketier is uit de groep want die werd hengst. Die gaat over een paar weken hakkie-takkie-weg-zakkie _O-

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:40

Voor mij is het geen no go.. Hij zal minder dekken, maar met een vrije merrie is het geen probleem..

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:41

Ik vind dat er genoeg hengsten zijn die het niet dragen, liever dat het wat weg blijft. Helemaal bij de hengsten.
Maar zo staat iedereen er anders in.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:17

Moeilijk Veerledec. Zou bij twijfel nu (nog) niet castreren. Castreren kan altijd nog (wel minder ideaal misschien), maar ballen er weer aan plakken word zo lastig.
Ben geen voorstander van fokken met erfelijke ziektes, maar vind dat Wffs toch wel weer anders, met een goede merrie zou het weer prima kunnen. Lastig!


Harry word volgende week gecastreerd. Verder weinig te melden, kom nu niet bij Harry vanwege Corona.
Kreeg pas wel deze foto doorgestuurd van de opfok. <3
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:57

Ik lees nog steeds mee.

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:17

Thanks voor de reacties!

Billionache, eens met je argument dat het een stuk praktischer is met een ruin. En inderdaad, wat een bos haar :D.

Paardjes123, zo van onderaf lijkt ie anders behoorlijk groot :P. Knapperd hoor. En dus ook dit jaar gecastreerd.

Cioccolato, de beslissing over de hengstenkeuring is zeker nog niet gemaakt. En ik begrijp je standpunt en ik deel dat ook, ervan uitgaande dat er genoeg hengsten zijn. Bij Total US is de spoeling nogal dun. Grof gerekend, 100 nakomelingen over twee jaargangen, 50 hengsten, 25 uit 2018, tweederde is geruind of anderszins niet geschikt. Blijft er weinig over.

En uiteraard moet het gemeld worden.

Kayleigh, dat is ook mijn keuze geworden. Ik kan elke dag beslissen om m niet te castreren, maar maar één keer om het wel te doen. Vandaag is z'n vriendje dus gecastreerd, de zwarte niet. De beslissing dus toch nog maar even uitgesteld tot het najaar.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:46

Ik zal hier ook weer eens reageren, is al weer even terug. Er was dan ook niet zoveel te vertellen. Het eet, groeit en slaapt, verder geen mijlpalen. In de loopstal/paddock is het nog best een uitdaging om een knappe foto te maken. Maar nu staan ze weer lekker op het land, en dan zie je dat je puppypaard eigenlijk best leuk opdroogt :D
Afbeelding
Afbeelding

Wat worden het ineens paarden allemaal he!?

Wat jammer dat hij wffs heeft veerledec! Die ballen kunnen er maar 1 keer af, dus zou inderdaad wachten tot dat je het zeker weet.

Mooie foto's van Regreso! Hij is inderdaad nog wat wollig, sommige paarden zijn nu eenmaal wat later. Vind het altijd zo leuk om te zien hoe anders ze zijn in hun zomerpakkie.

Lekker voor hem dat hij met andere jonge paarden de wei op kan paardjes123!

Knappe Harry! Ook al weer in zijn mooie gouden zomervachtje.

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:34

Ach Auryn is zo knap he! Wat groeit ze toch gaaf op en wat oogt ze al groot en volwassen :wow:
mooi schoon is ze ook

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 01:49

veerledec je moet de foto's van zo'm voordelig mogelijke positie maken :+

Knap dier Evita! Vind ze buiten ook veel meer tot hun recht komen