We hopen al 12 jaar op een merrieveulen.
Onze merrie Jintha is bij ons geboren 20 jaar geleden. Uit Zibria die ook als veulen bij ons is gekomen en 21 jaar mocht worden.
Maar Zibria is niet meer, en Jintha raakt ook op een leeftijd waar de jaren kunnen gaan tellen.
Afgelopen winter heeft ze best wat problemen gehad. Ze is vorig jaar gedekt maar toonde helemaal niet drachtig. Nauwelijks buik, geen beweging te ontdekken en ook niet zo mooi in haar vacht als anders.
Het jaar daar voor heb ik haar niet drachtig gekregen en ik had eigenlijk al geaccepteerd dat er geen opvolgster meer zou komen.
Maar een week of 5 geleden is ze gevaccineerd en liet ik haar toch maar controleren voor de zekerheid. Ze bleek wel drachtig!
Tot mijn grote verbazing en ik heb echt aan t idee moeten wennen

Na een week om de paar uur gaan kijken , en gebroken nachten (ze staat anderhalve km verderop in een weiland) werd ik vanmorgen gebeld door iemand die zag dat de bevalling was begonnen. ik was natuurlijk net even thuis. Maar we waren snel ter plekke en met een beetje hulp is het toch allemaal vlot gegaan.
De volgende verrassing was de kleur! Een vos met heel veel wit! Bijna al haar veulens en die van haar moeder waren zwart of zwartbruin, een paar bruin, en 1 schimmel, maar dat was ook van een schimmel. We hebben nog nooit een vos gehad.
Niet dat het een onaangename verassing was hoor, maar wel even wennen.
Maar het was een nog grotere verassing dat het een merrie is!
We zijn er super blij mee
Meet

Ik hoop dat ze deze mooie vos kleur houdt.. maar er is me ook al gezegd dat het een schimmel zou kunnen worden..
Iemand hier die daar een antwoord op weet.
ze heeft wel wat bijzondere kleur effecten vind ik, en ik heb nog nooit een vos gehad dus weet het ook niet
ze heeft hele lichte haren onder haar buik en boven de witte aftekeningen
ze heeft witte haartjes boven in de staart en een hele lichte onderkant staart
een kleine witte vlek op haar rug
en een hele lichte huid, rondom haar ogen was vanmorgen lichtroze, nu rood... ik hoop maar dat dat niet al van te veel zon is bedacht ik me vanavond.
maar ik kan toch ook haar ogen niet insmeren met zonnebrand..?
ik probeer de album link te plaatsen voor meer fotos