rustige paarden die je vertrouwen geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

rustige paarden die je vertrouwen geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:20

Hoi,
Mijn vraag is dus ;
zijn new forest rustige paarden die je vertrouwen geven? Haha!
of hoe moet ik de new forest zien?
Alvast bedankt.

Mi_Amore

Re: rustige paarden die je vertrouwen geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:22

Wat mij betreft, ik heb vertrouwen leren krijgen met een NF Haha!

Maar het is zoals met elk ander paard, ze zijn individuen dus ze verschillen allemaal Knipoog

Nu heb ik een haflinger die ik heb om mij terug vertrouwen te geven in het rijden.

Maar je hebt wel gelijk, als ik zou moeten kiezen tussen een vertrouwelijke pony zou ik gaan voor een NF, haf of fjord!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:24

chipieke schreef:
Wat mij betreft, ik heb vertrouwen leren krijgen met een NF Haha!

Maar het is zoals met elk ander paard, ze zijn individuen dus ze verschillen allemaal Knipoog

Nu heb ik een haflinger die ik heb om mij terug vertrouwen te geven in het rijden.

Maar je hebt wel gelijk, als ik zou moeten kiezen tussen een vertrouwelijke pony zou ik gaan voor een NF, haf of fjord!

dankjewel, maar is het niet zo dat hafjes en fjorden eigenwijzer, en zich dus ook 'sterker' maken dan NF?
of hebben NF dat ook ?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:28

tja.. licht denk ik aan de NF zelf..
Maar in het algemeen zijn het hele pony's en als je graag een lief ponytje wilt hebben zou ik wel voor NF gaan..

(Fjord kan erg sterk en ondeugend zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:30

Het hangt echt van paard tot paard af denk ik ...
Ik ken maar 1 New Forest dus ik kan er eigenlijk geen oordeel over geven.
Deze New Forest vertrouw ik wel 300%, maar: hij is niet de makkelijkste .. Er kan iedereen op wegrijden met begeleiding van het baasje, maar als het baasje éénmaal wegvalt dan is het heel wat anders Knipoog

Het is moeilijk uit te leggen vind ik, ik vertrouw hem door en door en hij is ook betrouwbaar in de zin van niet schrikken e.d., maar ik zou niet zeggen dat het echt een makkelijke pony is ofzo.

Je moet elk paard de tijd geven en leren kennen ... en dat kan dan meevallen of tegenvallen Knipoog Dus als je een paardje zoekt wat je vertrouwen kan geven zou ik niet zoeken op een bepaald ras...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:32

ik heb nu een hafxnf maar het is echt zo'n schat!!
zet geen stap verkeert en doet geen kwaad!
het zijn zeker werkwillige goede paardjes!
maar zo als vaker gezegd het ligt aan het karakter !

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:33

De NF die ik vroeger reed was sterker dan mijn haf Haha!

Het is zoals ik zei, het verschilt van paard tot paard...

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:33

ja dat snap ik, ieder paard is toch anders qua karakter en dingen.
maar ik wil gewoon een lieve leuke knuffel. Haha!
en waar je lekker buitenritjes mee kunt maken.
moet niet te sterk zijn, en vertrouwen geven!
ik dacht aan een NF.
Ik ben me al aan het orienteren, voor mocht mijn droom nog ns uitkomen Lovers

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:35

Ik heb mijn rijangst overwonnen op een NF en ben daarna verder gegaan op een fjord. Moet zeggen dat ik nog steeds wat angstig kan zijn, maar met de fjord heb ik geen enkel probleem.

Fjorden en hafjes zijn inderdaad eigenwijzer, maar daar leer je ook mee omgaan. Bovendien is, als je eenmaal het vertrouwen hebt een beetje tegengas af en toe ook niet verkeerd.

Je moet toch naar het dier zelf gaan kijken. Wat voor jou denk ik een hele goede manier zou zijn is een paard leasen voor een tijdje met de mogelijkheid tot koop.
Heb je voldoende vertrouwen in het dier, dan koop je hem. Heb je onvoldoende vertrouwen dan laat je hem staan en begin je overnieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:37

Als het over eigenwijs zijn gaat komt mijn verzorgpony zeker een heel groot eind (om niet te zeggen helemaal tot de top Clown )... en dat is dus een NF Vork

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:54

Myn NF is nogal pittig.
Maar ik denk dat dat voor elke NF anders is.
De aanraden van de gene die mij heeft helpen zoeken met een pony was. neem eentje tussen de 7 en 8.
( ik wou persee een new forest )

Maar die raad heb ik niet opgevolgd.
Princes is nu 6jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:02

Ik vind NF pony's over het algemeen fijne, werkwillige, lieve pony's. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:08

Ik ben wel van mening dat dat bij elk paard anders ligt, je hebt er hele brave bij zitten maar ook hele ondeugende.

Mijn pony is ook een NF en het is echt een pony die je 100% kunt vertrouwen en die goud waard is, ik was altijd een watje door dingen die ik meegemaakt heb met mijn vorige pony. Dankzij haar wordt het steeds minder en heb ik echt weer vertrouwen gekregen in het paardrijden. Lachen

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:44

een rustige paard wat je vertrouwen geeft, is niet ras gebonden.
mijn Forester is hartstikke betrouwbaar, kan er een kind op weg laten rijden. maar iemand met een beetje rijervaring die wat van haar vraagt laat ze alle hoeken van de bak zien. dus ja, zeg het maar...denk dat er wel meer Foresters zijn met zoveel pit...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:34

naomi_s schreef:
een rustige paard wat je vertrouwen geeft, is niet ras gebonden.
mijn Forester is hartstikke betrouwbaar, kan er een kind op weg laten rijden. maar iemand met een beetje rijervaring die wat van haar vraagt laat ze alle hoeken van de bak zien. dus ja, zeg het maar...denk dat er wel meer Foresters zijn met zoveel pit...

Alsof je de mijne beschrijft! Kindjes die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben galopperen na een half uurtje rustig de bak rond met d'r, maar bij een ruiter die denkt wel te kunnen rijden is het neus omhoog, hoeken afsnijden en vooral niet doen wat er gevraagd wordt. 't is ook de pony die me het meest geleerd heeft, die ik voor 1000% vertrouw, echt m'n vriendinnetje.

Vertrouwen komt per pony, niet per ras. Als je een rustige, betrouwbare pony zoekt, is een forester zéker een optie, maar helaas zul je dat toch per dier moeten bekijken ... De New Forest is in het algemeen wel een nuchter type. (en zoek een wat oudere pony, 8 of ouder, die zijn wat meer gewend dan de jonkies).

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:04

Hoooj, New forsest die ik heb gereden was van mijn manege waar ik rij, zij is heeeeeeel rustig. We hebben zelf ook nog wel eigen New forsest bij ons op de manege staan. het zijn erge betrouwbare paarden. Echt waar ik ben dan zelf met die new forest vn de manege L1 geworden en 7 gesprongen dus. ze zijn heel betrouwbaar.

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:09

70 gesprongen bedoel ik. IK kan je echt aan raden om een NF te nemen hoor. Het zijn schaten van pony's. Kijk ook dan naar het karakter van je pony/paard ben je zelf heel onrustig neem dan een rustig paard, ben jij heeel rustig van je zelf neem dan wat pittiger paardje. Kijk goed naar hoe je zelf bent. Vaak moet het een beetje tegen over elkaar zijn, dan worden jullie een goed koppel.

groetjes;)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:50

Ik denk dat NFers, als je ze generaliseert, erg lieve pony's zijn, vaak met een rustig vriendelijk karakter.
Tuurlijk is iedere pony anders en heeft het ook met leeftijd en ervaring te maken.
Die van mij is ook zo'n schatje, hij is vriendelijk voor iedereen en helpt mensen met angst en is helemaal gek van kleine kinderen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook vaak genoeg vervloekt hebt, maar hij neemt mensen ook graag in de maling, maar is nooit gemeen

millie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:22

ik vind dat een NF een echte lieve stoere pony is!
ik vertrouw mijn NF!
en als je eenmaal zelf weet hoe je NF in elkaar zit, dan kan je goed je best gaan doen!
want in de meeste NF zit echt talent Bloos

maar dat is mijn mening Tong uitsteken

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:26

Ik heb 2 NF pony's, eentje van 5 jaar en haar dochtertje van 1 jaar.
Ik heb in m'n leven al op héél wat paarden gereden, maar dit is echt de braafste en eerlijkste ooit!
Sinds haar 3 1/2 heb ik haar, ze was toen net zadelmak en ze heeft nog nooit een stap verkeerd gezet.
Nooit gebokt, gesteigerd, zot gedaan ofzo... Ze is wel vooruit moet ik zeggen, dus voor een beginneling zou ze zeker niet geschikt zijn.
Maar het is een eerlijk betrouwbaar paard (euhm pony Haha! )

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:32

ik heb door een NF veel vertrouwen gekregen maar ken ook andere pittige NF en hele brave rustige andere ponys die je ontzettend veel vertrouwen kunnen geven bijvoorbeeld een welsh merrie die ik ken.. het ligt niet helemaal aan het ras. Maar NF zijn hele leuke paardjes die vaak makkelijk in de omgang zijn!

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:41

Een shetlander heb mij het vertrouwen geven maar toen die verkocht was wist ik niet of ik nog wel een pony wou maar toch gingen we kijken en daardoor heb ik weer het vertrouwen door mij NF .. Maar New forest en NRPS zijn in ALGEMEEN! rustige pony's Knipoog

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:41

Ik heb een NF die geeft mij wel vertrouwen ja het verschilt per pony.
je hebt hele rustige, maar ook drukke die wat moeilijker zijn in de omgang Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:50

Pfff, ik ken hele verschillende New Forest's..

De pony van mijn zusje is heel lief in de omgang, kan super lopen, iedereen kan er eigenlijk zo opstappen en ermee wegrijden. Maar het is wel een verschrikkelijke angsthaas. Hij schrikt van z'n eigen schaduw en zet z'n hele ondernek vast als hij iets ziet dat 'm niet aanstaat.
Een andere New Forest die ik ken is een hele eenkennige pony, die heel lelijk doet naar andere mensen als haar eigenaar er niet bij is. Super veel energie, niet moe te krijgen, stilstaan heeft ie nog nooit van gehoord. Maar voor d'r baasje is het een hele lieve pony, ze kan er ook alles mee, maar dan ook echt zij alleen, en je kan niet van dat dier verwachten dat ie een stapje minder hard gaat. Veel te veel energie.
En de laatste New Forest die ik ken is een hele lieve pony. Daar rijd een meisje van 8 op en die kan er alles mee. Ze gaat ermee naar buiten, komt naar de clubles en rijdt er bixie wedstrijdjes mee. Super pony, maar als ze 'm een week stilzet dan zit ze op een tijdbom en bij ons moet er bij ons 's winters in de les ook regelmatig iemand anders even op omdat zij nog niet sterk genoeg is om 'm aan te pakken als ie loopt te klieren. Ze zijn dus eigenlijk allemaal verschillend.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:17

Ik denk dat het ook erg aan de leeftijd ligt. Het zijn geweldige pony's, maar ze zijn niet saai. Ik had eerst een oudje, daar kon alles mee. Mijn buurmeisje heeft een oudje, daar kan alles mee. Ik heb een jong pony nu, daar kan ook wel alles mee, maar toch anders, hij kan wel druk zijn en moet nog veel leren.... Neem er een van 12+ ofzo, en denk dat je dan bijna altijd wel een gaaf/braaf paardje hebt! (alsie netjes gereden is etc altijd)