NewForest taxatie-topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78534
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:42

Eeeuuuhh, ik weet ten eerste wat de vraagprijs voor hem is, en ten tweede wat er al voor geboden is, en dat was boven dit bedrag. Lamento moet niet alleen als dekhengst gezien worden maar als pony met EK-potentie, en ga eens op die markt snuffelen zou ik zeggen. Kom je echt op andere bedragen uit.

En ik zou wel willen dat ik mijn pony voor die bedragen zou kunnen verkopen, dan wist ik het wel. Heb natuurlijk wel een klein Lamentootje........

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:50

Ik ken idd... ook wel wat hengsten de met 5 cijfers voor de komma nog niet verkocht worden hoor

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78534
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:55

Inderdaad, dat denk ik ook.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:47

Dit zijn inderdaad pony's die beslist niet onderschat moeten worden. Lamento III is al een behoorlijk bekende hengst die zichtzelf grotendeels bewezen heeft, en Cappuccino komt er nog wel. Persoonlijk vind ik het wel zonde dat hij geruind is. Prachtige pony vind ik het.
De taxatie van Neonlight zit aardig in de goede richting naar mijn idee.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:03

Ik vind de taxatie van Lamento en Cappucino toch wel erg hoog liggen hoor. Het zijn natuurlijk wel super pony's, maar ik kan me niet voorstellen dat een ruin zoveel waard kan zijn. Hij heeft geen fokwaarde meer, alleen voor de sport. En hij is nog geen Z toch?! Vind het erg veel.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat ze niets waard zijn! En de emotionele waarde ligt vast nog veel hoger dan het genoemde bedrag.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78534
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:46

Nee, geen Z, hij is maar M2.....en ook maar NK jonge dressuurpony's.
De prijs wordt hier niet meer bepaald door de fokwaarde, maar door de EK-potentie van de pony's. Ga voor de gein eens informeren wat de prijzen ervan zijn, dan zul je zien dat dit echt geen rare prijzen zijn. Overigens staan er potentiele toppers zelfs te koop voor 30000 euro en meer, 4 jaar oud of zo. Er zijn niet veel pony's die daar echt potentie voor hebben, en degene die het hebben zijn prijzen van 250000 tot 80000 (jaja, ook die al tegengekomen voor een nog niet geklasseerde pony) normaal.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:21

Tsja, als je het zo bekijkt!
Maar ik vind het toch erg veel geld . Zo'n pony moet je bijna in een glazen kastje gaan zetten.

ladyx5

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:27

ik zou graag willen weten wat de waarde is van mijn pony?

naam: ladyx
geslacht: merrie
ras: new-forest
kleur: bruin
geboortedatum: 01-04-1999
stokmaat: 1.40
papier: geen
karakter: is erg knuffelig wil veel aandacht vind het leuk als je met haar gaat tuttelen. vind dresuur erg leuk. springen vind ze niet leuk ( daar houd ze absoluut niet van)! maar op zijn tijd een buitenrit op een sprintje vind ze leuk.

wedstrijdervaring: heeft een paar keer bixie wedstrijdjes gelopen bij de beemsterruiters en schermeerruiters. rijd af en toe een onderling wedstrijdje : bijv. diploma rijden en dat soort dingen( p.c en r.v heerugowaard)
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78534
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:19

De foto doet het niet. En heb je meer info over je New Forester? Geen papieren, weet je dan de ouders wel? Zo niet, hoe weet je dan zeker of het een New Forester is?

ladyx5

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-02-05

ik zou graag willen weten wat de waarde van mijn pony is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:58

ik zou graag willen weten wat de waarde is van mijn pony?

naam: ladyx
geslacht: merrie
ras: new-forest( we weten bijna zeker dat ze een new-forster is omdat we dat aan haar bouw en karakter zien.
kleur: bruin
geboortedatum: 01-04-1999
stokmaat: 1.40
papier: geen
karakter: is erg knuffelig wil veel aandacht vind het leuk als je met haar gaat tuttelen. vind dresuur erg leuk. springen vind ze niet leuk ( daar houd ze absoluut niet van)! maar op zijn tijd een buitenrit op een sprintje vind ze leuk.

wedstrijdervaring: heeft een paar keer bixie wedstrijdjes gelopen bij de beemsterruiters en schermeerruiters. rijd af en toe een onderling wedstrijdje : bijv. diploma rijden en dat soort dingen( p.c en r.v heerugowaard). Ze is veel keer eerste geworden met onderlinge wedstrijdejs waar ik nu sta op stal.
Afbeelding
[img]x1pgliP38XxBL1dDsBSFo5NTw3vFgq29Ib4lRpNjv3NjNm_fRQTbTr2cH0lRQA8GR0da0ncfGe_kCq7_0YqFT-[/img]

ladyx5

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:22

we weten ook niet wat de ouders zijn van Lady X

busgirl
Berichten: 11
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: De Goorn

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:55

ik wil graag de waarden weten van deze schat
dit is buster
Afbeelding
het is een newforest
hij is 10 july 5 geworden
het is een ruin
hij is ong 1.41
het is een vos
hij heefd geen papier
ze vader is een newforest moeder niet bekendt
hij is verkeersmak
hij is gek op springen !!
ik heb met hem 90 cm gesprongen..ik zelf durf nog niet zow goed hoger maar voor buster geld hoe hoger hoe leuker
dresuur kan hij ook
ik doe geen wstr want ik zelf hou daar niet van.
hij is ook kindvriedelijk
je kan veel gekke dingen met hem doen vind hij allemaal maar best
hij heefd mooie ruime gangen
hij heefd een erg lief karakter hij zal je nooit met opzet kwaad doen.
groetjess !!
al wil je nog meer weten vraag het maar

Afbeelding ik zit hier op zn rug toen hij lag

Gerbriichh
Berichten: 484
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:59

@ Busgirl--> 1500,-

Nu de meine
Naam:Shadow
Geslacht:Merrie
Stokmaat: 1.51
Leeftijd: 11 jaar
Ras: New-forest, Arabier
Wedstrijd niveau: L2 dressuur en B springen
Karakter: Bijzonder lief en aanhankelijk. Je kan der een super ruiter op zetten en de sterren van de hemel met der rijden en je kan er een beginner op zetten om die rijden te leren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Gerbrich

Gerbriichh
Berichten: 484
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:03

Ojah Papier is aan wezig
SilveradoXMadonna

Cuddie_

Berichten: 1442
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Heerlen, Limburg

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:10

Jennii schreef:
ik gooi jennifer in de strijd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is een schimmel , ze kan m2 dressuur lopen, 1m springen, 14 jaar oud, erg fris, geen beginnersponytje, papieren (all1 ik heb ze niet *jen is niet van mij, maar van een vriendin* , dus ik kan de ouders niet zeggen ) verder ook wedstrijdervaring

en..

Het gaat over NFjes als ik me niet vergis

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:36

Neonlight schreef:
Volgens mij heeft er een heel ander valkje ingestaan, wat overigens voor 75% familie van Cappuccino is.
Tja, taxeren voor beide pony's is lastig, maar ik ken ze beter, weet hoe getalenteerd ze zijn en ik ken de prijzen ook. Dus, val niet allemaal steil achterover, maar Lamento tussen de 20000 en 25000 euro, Cappuccino zeker 10000 euro. De laatste is nog niet hoog genoeg geklasseerd, maar zal in de toekomst zeker stijgen in waarde. EK-pony's of pony's die daar zeker potentie in hebben zijn nogal prijzig.... Let wel, deze 2 horen denk ik wel tot de 25 meest getalenteerde pony's van Nederland, waarbij Lamento ook nog eens een gkk dekhengst is.


He he, ik was al bang dat er niemand hier de opmerking ging plaatsen dat dit soort bedragen voor die ponies echt geen uitzonderingen zijn...
Die van mij (pagina 5) wordt ook veel te laag getaxeerd. Dat is een pony met internationale capaciteiten, die daar alleen nooit in is gestart, omdat ik destijds niet eens wist dat dat kón. Bovendien was ik op mijn 14e al te lang, waardoor hij verkocht moest worden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78534
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:54

Loopt jouw pony nog in Nederland of is ie naar het buitenland gegaan?
Heb even in je profiel gechecked, hoezo een voorliefde voor vosjes???

Edit: sorry, keek nu pas op "pony gezocht".

Gerbriichh
Berichten: 484
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:23

Shadow_power schreef:
@ Busgirl--> 1500,-

Nu de meine
Naam:Shadow
Geslacht:Merrie
Stokmaat: 1.51
Leeftijd: 11 jaar
Ras: New-forest, Arabier
Wedstrijd niveau: L2 dressuur en B springen
Karakter: Bijzonder lief en aanhankelijk. Je kan der een super ruiter op zetten en de sterren van de hemel met der rijden en je kan er een beginner op zetten om die rijden te leren
Papier: Ja, SIlveradoXMadonna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Gerbrich

ladyx5

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:48

ik zou graag willen weten wat de waarde is van mijn pony?

naam: ladyx
geslacht: merrie
ras: new-forest
geboortedatum: 01-04-1999
stokmaat: 1.40
papier: geen
karakter: is erg knuffelig wil veel aandacht vind het leuk als je met haar gaat tuttelen. vind dresuur erg leuk. ( kan al wat moeilijke oefeningen). springen vind ze niet leuk ( daar houd ze absoluut niet van)! maar op zijn tijd een buitenrit vind ze leuk! ( ze is erg rustig als ik een buitenrit maak op haar). op zijn tijd een sprintje vind ze leuk.

wedstrijdervaring: heeft een paar keer bixie wedstrijdjes gelopen bij de beemsterruiters en schermeerruiters. rijd af en toe een onderling wedstrijdje : bijv. diploma rijden en dat soort dingen( p.c en r.v heerugowaard). waar Lady X staat is ze ook al een aantal keer eerste geworden.

Afbeelding hier rij ik met Lady X voor bestgaande rijpony.hier heb ikke haar ong. 2 jaar.
Afbeelding
Afbeelding dit ben ik met Lady X.
Afbeelding

Lady X I love you4-ever. ik wil je noooooit meer kwijt! -XxX- Manon-XxX-

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:18

Neonlight schreef:
Loopt jouw pony nog in Nederland of is ie naar het buitenland gegaan?
Heb even in je profiel gechecked, hoezo een voorliefde voor vosjes???

Edit: sorry, keek nu pas op "pony gezocht".


We zijn hem inderdaad uit het oog verloren.. Het zou me niets verbazen als hij ergens in het buitenland zou lopen. Achteraf kan ik mezelf voor de kop slaan dat ik hem niet nog twee jaar heb gehouden, maar ja daar is niets meer aan te doen. Bovendien had ik die twee E-ponyjaren toch ook niet willen missen..

Oh, een voorliefde voor vosjes hebben we absoluut niet hoor Vond mijn huidige paard zelfs verschrikkelijk toen ik hem voor het eerst zag Ach, en de E-pony had wel een aparte kleur, niet echt 'vos-vos'.

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 03:12

Taxatie Christa

Ik heb een Nf pony*Arabier zit volgens de veearts minimaal 50% in.

Geboortedatum: 01-01-1990, maar zeer fit! veearts schatte haar voor het zien van papieren rond 6/7 jaar!!
Stokmaat: 1.42
Geen wedstrijd ervaring maar springt zo met ruiter over 1.20 heen, bechikt over galopswissel om de pas, appuyement stap & draf, contragalop, loopt perfect aan de teugel en kan alle normale oefeningen tot M.
Kleur: bruin
Karakter: Voorwaarts, luistert licht naar de hulpen, eenkennig. Buiten kan ze vervelend zijn bij een "verkeerde" ruiter. Kan een bokje geven, steigert niet met ruiter er op.
bijzonderheden: Kan bereden worden zonder tuig! niks aan het hoofd.

foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78534
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NewForest taxatie-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:25

De laatste hoort in het kruisingen topic of in het NRPS-topic, aangezien het geen volle New Forester is. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor al die beestjes zonder papieren, aangezien je niet zeker weet of het een volle NF-er is.

_Daph

Berichten: 816
Geregistreerd: 15-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:06

jaaah ik ook

naam: [***]'s Ladybird
leefijd: 4 Jaar
stokmaat: 137,5

rij nog geen wedstrijden ga wel wedstrijden rijden en ze is nu drachtig maja hier een paar foto's
van de zomer
Afbeelding
van de winter
Afbeelding

Gerbriichh
Berichten: 484
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:06

Misschien is het leuk, als je zelf je pony plaats ook even der op te zetten wat je van de anderen denkt..

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:33

Dancie schreef:
lady perdy<>beetje oud vandaar 800 a 1000 euro
Jennifer<>beetje klein wel leuk 1000 euro
Cappuccino<>mooi beestje goede prestatie`s 2000 a 2500
Lamento<>mooie hengst 3000




nu mijn 2 super NF-ers

ik heb een merrie van 8 jaar 100% verkeersmak en trailermak mijn zusje van 7 rijd erop en rijd hem zo in der krul met actieve achterhand
pittige merrie kan leuk lopen ik heb deze zomer de L proef met haar gereden jammer genoeg geen wedstrijden omdat zij te klein voor mij is namelijk 1,39
[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OKHPTUOW[/img]
[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ENPEVNDT[/img]
Afbeelding

daarbij heb ik nog een gigantisch veulen van haar mogen krijgen een leuk hengstje was het nu ruintje van bijna 3 jaar heel mak mijn zusje loopt er zo de hele wereld mee over hij is 1,45
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Cappuccino<>mooi beestje goede prestatie`s 2000 a 2500
Lamento<>mooie hengst 3000


echt geen 3000 euro he voor Lamento he daar heb je denk k alleen de oren maar van.


Ik ben het eens met Neonlight en Sjaantje...die bedragen die ze hier taxeren moet nog eens X 3 doen en dan praten we verder..