Doel is om het veulen later in de sport uit te brengen en eventueel te verkopen.
Even de feiten wat betreft mijn merrie op een rijtje:
- stermerrie
- merrie heeft al vrijwillig de kroonproef gelopen en hierbij (helaas) een C behaald.
- 1.46m
- afstamming: http://www.allbreedpedigree.com/mayas+moonlight+melody
- 16 jaar
- heeft in verleden al 2 veulens gekregen van 2 F-register hengsten
- Wordt in de sport tussen de paarden uitgebracht in zowel de dressuur (M1), springen (L) en eventing (M)
Bij deze wat foto's.

(Zal even kijken of ik eerdaags een beter standfoto kan maken)
Haar positieve punten die ik graag zou willen behouden:
- met stip op 1, haar karakter. Zeer braaf maar zeker niet 'doods'. Er zit wel pit in zeg maar.

- reflex en vermogen tijdens het springen, daarnaast is ze ook zeer voorzichtig. (Soms iets te)
- stokmaat
- stap, pony kan goed en ruim stappen
- beenwerk, is mooi hard en droog. Heeft nog nooit beenproblemen gehad
- werkwilligheid. Pony wil graag voor je werken.
- 0% GW en myotonie vrij
Haar negatieve punten die ik graag zou willen verbeteren.
- lengte in de hals. Pony is wat kort in de hals en zou ook iets meer front/kap mogen hebben
- de draf zou wat ruimer mogen en meer vanuit de schouder.
- verder staat de pony achter iets bodemnauw.
Mijn verdere eisen voor een hengst is myotonie- en het liefst ook GW-vrij (anders met een zo laag mogelijk percentage). Daarnaast vind ik sport ook erg belangrijk, zowel van de hengst zelf als in de moeder/vaderlijn erachter. Daarom liever geen jonge hengst maar als de bloedlijn erachter interessant is sta ik er altijd voor open.
Wat maat betreft, het liefst tussen de 1.45 en 1.48m. Wat betreft hengsten die ik zelf al op het oog heb, dat zijn de volgende:
Lomansheide Brent (oke weliswaar met GW en een jonge hengst maar bloedlijn erachter vind ik interessant)
Mastwood Blackcherry
Sulaatiks Mancinie (deze is mijn favoriet, gezien de bloedlijn en sportresultaat)
Sulaatiks Peter Pan
Sulaatiks Versaille
Priory Firelight II (nadeel is dat deze hengst in Frankrijk staat)
Nou Bokt, brand maar los! Welke hengsten vinden jullie nog meer geschikt voor mijn merrie? Ik ben heel benieuwd!!

).