Grote Palomino hengst van van der Rakt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bashful

Grote Palomino hengst van van der Rakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 22:49

Hoiii Allemaal..

Ik vroeg me af of er misschien meer mensen zijn met een onverwacht palomino veulen van van der
Rakt :D :o Mijn merrie is 19 oktober 2013 bevallen van een mooi gezond palomino veulen toen ben ik
opzoek gegaan en er achter gekomen dat zij bij van der rakt is gedekt door "Grote Palomino" Ik ben gister
bij de hengst wezen kijken en wat een prachtige hengst ! We werden heel gastvrij ontvangen en hebben veel uitleg gehad.
Nu werd mij verteld dan "Grote Palomino"heeel veel merrie's gedekt heeft en het lijkt me leuk om nakomelingen van hem te zien.

groetjesss :D

LadyDaily

Re: Grote Palomino hengst van van der Rakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:33

Een new forest? En weet je ook hoe deze hengst heet? Dat zal het zoeken makkelijker maken waarschijnlijk!:)

cagney31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:34

Hallo, ik hoor hier best wel aardige verhalen over van der Rakt. Ik heb in september een paard op een markt gekocht en wilde wat meer info, in haar paspoort staat van der Rakt als eigenaar. Toen ik hem belde vertelde me dat hij nog nooit van dit paard gehoord had. Dus kort gesprek. Daarna heb ik de Irish Cob Society gebeld en ze wisten me te vertellen dat idd van der Rakt het paard heeft laten registreren.
Volgens hun komt ze uit Frankrijk (Franse Chip) Ht enige wat ik zoek is meer info over dit schitterend paard. Ik vermoed dat ze drachtig is. Iemand een idee waar ik het verder kan zoeken?

Neonlight
Moderator Over Paarden
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:34

Ik raad jullie aan om even het topic [NF] Fa. van der rakt,bloedtapperij te lezen. :)
Verklaart ook waarom hij de merrie van cagney31 niet kent, er passeren daar enorm veel merries. En je kunt er wel van uit gaan dat de merrie drachtig is.
⚠️ Neonlight kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:13

wij hadden ook een merrie die drachtig was van een grote palomino.was geen new forest hengst volgens erik zelf.wel mooi veulen btw..

Bashful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 00:48

Nee klopt hij vertelde mij ook dat hij niet wost was voor hengst het precies is omdat er geen papieren bij zitten. Best jammer want het is een leuke hengst om te zien. Je hebt zeker geen fotos van het veulen ?

cagney31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:36

Heb een hele zoektocht afgelegd voor mijn paard. Ze is maar heel kort bij v/d Rakt geweest. (is wel drachtig!) Was net in Nederland, komt uit Frankrijk, heb haar Franse dierenarts gevonden. (deze kon me helaas niet veel over het paard vertellen alleen bij wie ze vandaan komt, deze mensen willen verder niks zeggen (wanneer ik in mijn beste Frans bel) Ben er wel achter dat ze "Almeria des Figixors" heet, heb hier ook de import documenten van. Maar in Nederland heeft ze een nieuw paspoort gekregen met alleen Almeria erop, vind ik wel jammer dat ze niet haar hele naam hebben overgenomen..dit waren haar Franse eigenaren. http://ecurie.pagesperso-orange.fr/figixors1/

Lisaxknevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:29

Hoiii!
Wat leuk om dit berichtje te lezen zeg! Want hij is namelijk mijn nieuwe pony !
Zijn naam is orchid's trivan en een nakomeling van krimh ox.
Het is een geweldige pony heeft super goede gangen!
Het is een hele brave hengst!
Hij was nog niet zadelmak toen wij hem kochten dus wij zijn daar nu mee bezig.
Hij pakt alles super op!!!

Heb jij of nog meerde foto's van de nakomelingen van trivan ? Zoja, zou ik dat heel leuk lijken om die te zien :D

Groetjessss !!
Lisa :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:49

Is het een Orchid's? :oo Dat zou je niet zeggen. Ik vond het ook nit echt een New Forest om te zien (ik was met Bashful mee naar hem kijken). De eigenaar zei dat hij ook geen papieren bij hem had.
Maargoed ik heb wel foto's van hem gemaakt. Op het moment kan ik ze helaas niet doorsturen, door wat medische probleempjes kan ik niet met de computer overweg. Maar zodra dat weer lukt zal ik ze doorsturen. Heb je al foto's van hem thuis? :D

Bashful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:42

Hoi Lisa,

Gaaf dat je hem hebt gekocht het is echt een onwijs mooie hengst.
Idd wat Jitske zegt de vorige eigenaar zei dat hij hem papierloos op de markt had gekocht als 2 jarige. Maar als je toch papieren bij hem hebt is dat natuurlijk alleen maar fijn! Op mijn profiel staan wat foto's van mijn veulen dat is een nakomeling van hem (de palomino)

Groetjes Jamie