hengsten advies voor merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spookertje

hengsten advies voor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 17:58

hoi,

ik heb een jonge new forester die ik graag wil laten dekken, ze heeft wat ouderwetse papieren daarom graag jullie advies wat hengstenkeuze betreft.
zij zelf is een c-pony, ik twijfel nog of ik een kleine of grote maat hengst zou kiezen.

mijn merrie is een dochter van calimero (arenbergs maurits) x queenswood solomon

zowel nf hengsten als brp hengsten komen in aanmerking!

bedankt.

Kabayo

Re: hengsten advies voor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:01

heb je een foto?

spookertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 18:15

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:16

misschien le matsjo?
hij is 1,43

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:46

Le Matsjo is niet NF, gezien het deel waarop dit staat denk ik dat ze een forester zoekt. :)

Jammer dat je geen recente foto hebt en er nog niet uit bent of je kleine of grote maat wilt. Zeker in de kleine maat zitten er bij het BRP enkele leuke foresters.

spookertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:04

ik probeer snel een recente foto te nemen. volgende maand is het hengstenkeuring bij brp, mss zit daar wel iets tussen.
ja ik wil liefst een nf of brp omdat we bij beide stamboeken paarden en pony's ingeschreven hebben.

mijn merrie kan wel een hengst gebruiken die goede bewegingen vererft, dat is zowat een minpuntje van haar, springen doet ze prima, ze is heel voorzichtig en toont een goede techniek.

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:06

ik zou omdat ze nog erg jong is en dit de 1e keer is voor het paardwelzijn een oude hengst nemen die voorzichtig met zijn merries omgaat. je moet niet hebben dat ze na de 1e keer er geen een meer op laat