Ik zag toevallig op de site van het new forest stamboek staan dat er dit jaar in het oosten van het land (Brummen) een vrijspring competitie gehouden wordt. http://www.newforestpony.nl/ Zijn er mensen hier op bokt die er van plan zijn heen te gaan? Mij lijkt dit heel erg leuk maar ik weet verder nog niet hoe en wat en of ik ga. Wel was ik benieuwd naar eventuele mensen die wel gaan en of deze mensen nog gaan oefenen en hoe etc etc.
starlet
Geplaatst: 20-02-13 00:21
Ik ga er zeker heen, maar zonder pony. Als je meer wilt weten over het vrijspringen, pb mij dan maar even. Ik zit in het bestuur van het regio Oost bestuur en ben mede organisator.
Heb net even overlegd. Mijn pony mag niet meedoen in het oosten, maar wel in het noorden Zal zo voor het noorden wel even een topic aanmaken, zodat we dat apart kunnen houden.
starlet
Geplaatst: 24-02-13 13:19
Ekeif96 schreef:
Heb net even overlegd. Mijn pony mag niet meedoen in het oosten, maar wel in het noorden Zal zo voor het noorden wel even een topic aanmaken, zodat we dat apart kunnen houden.
Dat kan ik mij voorstellen! Alvast heel veel succes in het Noorden!
kyrkelover
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 18:53
Stal_Fiore schreef:
Ik moet even kijken hoe ver het rijden is...
Zou leuk zijn als je komt zie ik Razzle een keer in het echt. Hoe vindt de beoordeling trouwens plaats, waar wordt overal naar gekeken?
starlet
Geplaatst: 24-02-13 19:01
Elke pony krijgt cijfers voor een aantal onderdelen. Vorig jaar werden de pony's in de regio Noord beoordeeld op: type, beweging, galop, techniek van het springen, vermogen bij het springen en aanleg als springpony. Niet ieder onderdeel woog daarbij even zwaar. Bij ons is het nog niet definitief vastgesteld, maar zoiets zal het ook bij ons wel worden.
p.s. als jullie vragen hebben liever via mijn mailadres: a.beukenkamp@hetnet.nl dan via PB. Die zie ik vaak over het hoofd!
Ok leuk!! Als ik kom, kom ik voor de fun. En misschien zijn er nog wel kopers in de zaal haha.
starlet
Geplaatst: 12-03-13 08:25
Ik wil even terug komen op iets dat ik eerder heb gezegd. We kijken naar de inschreven pony's en bepalen daarna hoe we ze gaan indelen. Een winnaar, of grote en kleine maat appart, of selecteren op geslacht etc. Hengsten (die niet zijn goedgekeurd) mogen ook meedoen en ook pony's ingeschreven in het wedstrijdregister.
Even een paar vraagjes Moet je pony trouwens een halster of hoofstel om? En hoe gaat het eigenlijk precies in zijn werk? Kan je je pony warm longeren? En hoe vaak/hoog moet je pony springen?
starlet
Geplaatst: 15-03-13 13:32
Volgens mij maakt het niet uit of je pony een halster of hoofdstel om heeft. De meeste pony's hebben een hoofdstel om. Er is naast de bak waar het vrijspringen plaatsvindt een bak waar je je pony kan opwarmen. Hoe het in zijn werk gaat? Je komt binnen met je pony en stelt hem op voor de jury. Op het teken van de jury laat je hem/haar los en loopt hij eerst in de bak rond, zodat de gangen beoordeelt kunnen worden. Er is een stuk afgezet met hindernissen die achter elkaar staan. Naar de hindernissen toe en tussen de sprongen wordt je pony begeleidt door een groep mensen. Hoe vaak de pony moet springen is niet precies te zeggen, dat hangt van de jury af. Als de jury zijn oordeel heeft gegeven ben je klaar, pak je je pony en ga je de bak weer uit. We zijn aan het kijken of je meteen te horen krijgt wat de jury van je pony vindt, maar dat is nog niet definitief. De hoogte weet ik zo niet, vermoed zo rond de 80 cm ofzo, B niveau. Mogelijk dat oudere pony's hoger zullen springen en kleine pony's wat lager, maar dat hebben we nog niet precies besproken. Het is in elk geval wel zeer wenselijk dat je wat hebt geoefend, dan weet je pony in elk geval al een beetje wat de bedoeling is. De soorten sprongen en de afstanden tussen de sprongen weet ik wel. Maar dat kan ik nu niet doorgeven omdat ik op mijn werk ben.
starlet
Geplaatst: 15-03-13 13:32
pietsie schreef:
haha Arlette , ik mag ook bij jullie maar niet bij afd Noord
Dan weet je wat je te doen staat...... inschrijven maar...