Bewijs van inschrijving = Stamboekbewijs ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Bewijs van inschrijving = Stamboekbewijs ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:05

In het paspoort staat 'zonder bewijs van inschrijving is het paspoort niet geldig'. Ik heb wel een paspoort, maar geen bewijs van inschrijving. Ik heb een mail gestuurd naar het stamboek met als reactie dat ik er naar moest gaan vragen bij de oude eigenaar. Die heeft het niet en ik heb ondertussen een tarievenlijst ontvangen waar onder andere duplikaat paspoort en duplikaat stamboekbewijs op staat. Is het stamboekbewijs dan hetzelfde als het bewijs van inschrijving? Ik kan in de lijst namelijk niets anders vinden dat het zou kunnen zijn.. Dit zou mij €70 kosten en dat vind ik eigenlijk een hoop geld voor een papiertje. Is dit bewijs echt noodzakelijk? Ik rij geen wedstrijden en kan wel wat leukers bedenken voor dat geld.

Ladyson

Re: Bewijs van inschrijving = Stamboekbewijs ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:39

Ondertussen heb ik reactie van het stamboek gehad en zal ik dus zelf het antwoord maar geven.

Er is een tijd geweest dat er in paspoorten stond dat het alleen geldig was met het bewijs van inschrijving, dit is tegenwoordig niet meer zo. (Bij een bewijs van inschrijving heb je daarentegen wel een paspoort nodig). Er kan wel een duplicaat van het bewijs van inschrijving worden aangevraagd, dit is dus inderdaad hetzelfde als het stamboekbewijs, dit kost €61 voor leden (voor €10 toeslag voor niet-leden).

Zolang de pony niet aan activiteiten van het stamboek deelneemt is een bewijs van inschrijving niet noodzakelijk.