Ik rijd nu een new forest, en het is de bedoeling dat ik m klaarmaak voor een kroonproef, wie wil mij uitleggen wat dit inhoudt? Is het vergelijkbaar met een IBOP oid?
Hm voor zover ik weet is de kroonproef (ook wel "verrichtingsproef") een onderdeel voor het behalen van een kroonpredikaat voor de pony. De pony krijgt op een keuring (aan de hand) eerst het predikaat 'voorlopig kroon' toegewezen, waarna zij met een goed afgeronde verichtingsproef/kroonproef het kroonpredikaat kan behalen. De kroonproef kan zowel onder het zadel als voor de kar worden afgelegd. De pony wordt beoordeeld op de volgende punten: a1 karakter a2 temperament/ gehoorzaamheid a3 houding en wendbaarheid b stap c draf d galop e vrijspringen f springen o/h zadel g steeple h algemene indruk
Hoop dat je het zo wat duidelijker hebt, meer weet ik er ook niet van.
Flynn
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-12 15:35
Ja super, dankjewel. Is al iets meer duidelijkheid haha,
Weet iemand ook welk niveau dressuurproefje. steeple en springproefje ze moeten lopen?
trishvm
Geplaatst: 17-06-12 22:35
ze moeten vrijspringen,de onderdelen stap draf en galop worden beoordeelt als je gaat springen.het staat op B niveau.de steeple vind ik persoonlijk wel pittig,je moet wel een pony met uithoudingsvermogen hebben.