Drachtige NF gekocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzzy_3

Drachtige NF gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:53

Afgelopen week heb ik bij een handelaar een NF merrietje gekocht.
Ik wist dat deze merrie vol zit (terwijl handelaar er echt geen woord over heeft gezegd. Nuja, geen probleem, 2 pony's voor de prijs van één...

Nu de vraag, de merrie heeft papieren (ze heeft Ulientje vh Goorhof), kan ik voor het veulen ook ergens iets aanvragen als ik niet weet wie de hengst is?
Kan ik iets aanvragen als ik nog te weten kan komen wie de hengst is? Of is er helemaal geen mogelijkheid tot iets van papieren?

liberty

Re: Drachtige NF gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:51

http://www.newforest.be/hengst.php?taal ... m=Ulientje Van Het Goorhof

Wat leuk dat je die gekocht hebt, we hebben de vader, en ook een halfbroer van hem gehad (Blackwell Bo Diddly).

Je zou eventueel bij de handelaar kunnen vragen door wie de merrie gedekt is, en anders kan je wel gewoon papieren aanvragen, dat wordt dan het sportregister, dat kan omdat de moeder wel bekend is :)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:34

Misschien kun je in het paspoort zien wie de laatste eigenaar is geweest, en daar even informeren van wie ze drachtig is?
De moeder van de merrie is verkocht naar Finland, was een merrie van 1.28 meter, die in Engeland in het New Forest gebied heeft gelopen.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:21

Ik heb de vorige vorige eigenaar te pakken gekregen na lang zoeken naar een telefoonnummer.
Wat een geluk, de merrie is bij hem nog gedekt geweest.
Ze is op 7 april gedekt, en hij gaat het dekbewijs met de post naar mij opsturen.
De hengst was een bwp genaamd feridoon (ofzo iets), deze hengst zou enkele weken geleden zijn overleden. (iemand die precies weet welke hengst er bedoeld wordt?)
Ze heeft nog al veulens gehad, ook van diezelfde hengst.
Dus nu weten we wanneer we een veulen kunnen verwachten, en weet ik ook ineens waar ik het veulen kan inschrijven.

Iemand nog tips hoe ik haar kan laten vermageren? Want ze ziet eruit alsof ze elk moment kan bevallen, zo dik ....
Ze krijgt geen voer bij, staat op een redelijk kale wei, en moet een keer of 5 per week in de les met kleine kindjes meelopen ...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:25

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:33

Suzzy_3 schreef:
Ik heb de vorige vorige eigenaar te pakken gekregen na lang zoeken naar een telefoonnummer.
Wat een geluk, de merrie is bij hem nog gedekt geweest.
Ze is op 7 april gedekt, en hij gaat het dekbewijs met de post naar mij opsturen.
De hengst was een bwp genaamd feridoon (ofzo iets), deze hengst zou enkele weken geleden zijn overleden. (iemand die precies weet welke hengst er bedoeld wordt?)
Ze heeft nog al veulens gehad, ook van diezelfde hengst.
Dus nu weten we wanneer we een veulen kunnen verwachten, en weet ik ook ineens waar ik het veulen kan inschrijven.

Iemand nog tips hoe ik haar kan laten vermageren? Want ze ziet eruit alsof ze elk moment kan bevallen, zo dik ....
Ze krijgt geen voer bij, staat op een redelijk kale wei, en moet een keer of 5 per week in de les met kleine kindjes meelopen ...

Niet doen hoor, op hongerdieet zetten als ze drachtig zijn. Vooral als ze meer veulens heeft gehad ga je heel snel zien dat ze dikker worden. Ze lijken al snel te dik maar zijn het vaak niet. Als je nu gaat laten vermageren dan krijg je na de dracht een veel te schrale merrie. Die krijg je dan nog moeilijk dikker zolang ze het veulen aan de voet heeft. Ik zou zeker wel wat merriebrok gaan bijvoeren ook voor je benodigde voedingsstoffen.