Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
naomi_s schreef:denk dat met deze omschrijving je niet bijster ver komt in het vinden van een hengst.
met afstamming, foto;s etc kom je iets verder.
de jonge hengstenkeuring is net geweest en de centrale hengstenkeuring is in februari, waarom ga je daar niet zelf een hengst uitzoeken.
starlet schreef:Kun je misschien vertellen wie haar ouders zijn? Misschien heb je een standfoto, kan kunnen we haar zien.
specialmoon schreef:starlet schreef:Kun je misschien vertellen wie haar ouders zijn? Misschien heb je een standfoto, kan kunnen we haar zien.
haar ouders zijn niet bekend en haar ras ook niet precies wij vermoeden dit alleen omdat ze heel veel weg heeft van die 2.
Stal_Fiore schreef:Wat wil je uiteindelijk met het veulen gaan doen?
Zelf houden of verkopen?
Want, eerlijk gezegd, zullen de mensen niet staan te springen om dit veulen van je te kopen. Er zit geen papier bij.
Het is dan eerder vermeerdering dan verbetering.
gem schreef:Als je een endurance paardje wilt fokken, zou ik eerder tussen de arabiertjes kijken. Deze staan meer bekend om hun uithoudingsvermogen als Foresters. In combinatie met een draver, wat ik denk dat de eerste foto is, lijkt me dat een betere combi.
specialmoon schreef:ik snap dat het voor veel mensen een beetje nutteloos lijkt maar voor mij is ze echt de beste merrie die er is en dat met die achterhand is niet 100% zeker of hij echt slecht is want ze heeft vroeger ook (waarschijnlijk) een ongeluk gehad waar niemand iets van wist en daar door is de boel ook scheef gegroeid, ik heb haar pas net en we zijn dit aan het behandelen.
Knert schreef:ze is 13.. ze is geen fokker of iemand die zich er echt in verdiept heeft zoals volwassene dat doen.
Of haar ouders moeten zich ermee mengen want die zullen ook het dekgeld moeten betalen lijkt me?
Maar goed, dan had ze niet hier voor info gevraagd.
Dit zal wel uitlopen op een dekkingkje bij de buurman die toevallig een hengst heeft staan. Vermeerdering dus.
Knert schreef:specialmoon schreef:ik snap dat het voor veel mensen een beetje nutteloos lijkt maar voor mij is ze echt de beste merrie die er is en dat met die achterhand is niet 100% zeker of hij echt slecht is want ze heeft vroeger ook (waarschijnlijk) een ongeluk gehad waar niemand iets van wist en daar door is de boel ook scheef gegroeid, ik heb haar pas net en we zijn dit aan het behandelen.
klinkt voor mij steeds meer als een draver met een (licht) koersverleden. Heeft bewezen het niet te kunnen redden en als normaal rijpaard verkocht ivm geld.
Hoe is ze trouwens in haar gangen? en waar heb je haar verkocht.
saral schreef:Houd er ook rekening mee dan dat er een beschadiging aan het bekken kan zijn, waardoor een bevalling moeizaam kan verlopen. Dat gebeurt toch ook aan de achterkant... Ik zou haar eerst klachtenvrij proberen te maken....
specialmoon schreef:Knert schreef:ze is 13.. ze is geen fokker of iemand die zich er echt in verdiept heeft zoals volwassene dat doen.
Of haar ouders moeten zich ermee mengen want die zullen ook het dekgeld moeten betalen lijkt me?
Maar goed, dan had ze niet hier voor info gevraagd.
Dit zal wel uitlopen op een dekkingkje bij de buurman die toevallig een hengst heeft staan. Vermeerdering dus.
dit wat je nu zegt is totaal gebaseerd o veronderstellingen en niet op feiten, mijn ouders houden zich er uiteraard ook mee bezig mijn moeder heeft mij zelf aangeraden om een new forest te zoeken en dat ben ik dus ook gaan doen. mijn ouders betalen de dekking en zijn bereid daar ook een goede hengst bij te zoeken dus niet die van de buurman. de reden dat ik hier om info vraag is omdat ik ook graag meningen van anderen wil horen en hoop misschien een leuke hengst te vinden. ik hoop dat ik je genoeg info heb verstrekt om je te laten weten dat ik niet een of ander meisje ben dat zich een idee in haar hoofd heeft gehaald waar ze niks vanaf weet.