Wie verwacht er ook een veulen van Kantjes Carter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepelle27

Wie verwacht er ook een veulen van Kantjes Carter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 22:09

De openingszin zegt denk ik wel genoeg,ik ben benieuwd wie van jullie ook een merrie drachtig heeft van Carter,en op wat voor een merrie?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 02:37

Ik neem aan dat jij er een merrie drachtig van hebt? Ik ben heel erg benieuwd, ik vond het de meest aansprekende hengst van de laatste jaargang. Helaas kan ik deze hengst niet gebruiken (ik heb zelf een Kantje's Ronaldo merrie) maar het idee om mijn merrie door Simply Red te laten dekken is door deze hengst wel versterkt. :)

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 08:28

Hai,ik heb een Reekamp's Saladin merrie,uit een stermerrie van Marnehoeve's Everest.

Ik wilde haar ook door simply red laten dekken,maar vd Rakt heeft nog maar 2 tietjes sperma van hem,dus dat ging niet lukken,vandaar dat ht Carter is geworden.(eigenlijk 2e keus dus)

Ik ben erg beneuwd naar het veulen,ik heb verder nog niemand gevonden die hem gebruikt heeft dit jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:32

2 rietjes, dat gaat hem dan niet worden. :n
Ik wil mijn merrie volgend jaar een jaartje leeg laten, dit jaar is ze drachtig van Verdi. Bovendien geen volle forester, dus ik denk dat ik voor die laatste rietjes minder kans maak.
Zou wel mooi zijn als hij nog meer rietjes zou laten komen.

ellepelle27

Re: Wie verwacht er ook een veulen van Kantjes Carter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 10:00

Oke,Verdi is ook zeer mooi,mocht dit niet utpakken zoals we hopen,dan is Verdi de grootste kanshebber voor volgend jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:12

Ik heb al eerder een veulen van Verdi gehad, en dat veulen was good-looking, had de air en uitstraling, en bovenal, ook een geweldig karakter. Onderin mijn profiel staat nog een topic van hem op de keuring. Dit veulen is jammerlijk overleden, en mede daarom heb ik de beslissing genomen om mijn merrie nog een keer door Verdi te laten dekken. Het veulen van dit jaar (Bovenheigraaf's Camillo) zat nog beter in elkaar, maar miste toch net dat extra's wat het Verdi-veulen wel had.
Overigens fok ik geen volle foresters, dus ben niet geshockeerd van het kleurtje. ;)

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 11:24

Wat een superveulen,de kleur vind ik ook geweldig,dat zal ons wel niet gaan lukken met een bruine merrie x donkere vos.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:38

Een goed paard heeft geen kleur he. ;)
Wel grappig dat je in de zelfde lijnen fokt als ik doe, en wel met een heel anders gefokte merrie.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 10:34

Ik heb Carter gekozen in de hoop dat hij wat meer lengte in de rug doorgeeft,verder heeft mijn pony een beetje een dom hoofd,(klinkt niet echt aardig),en vind ik het hoofd van Carter erg aansprekend,vandaar mijn keuze voor hem.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:12

Mijn merrie is op 15 oktober 2010 bevallen van een zoon van Carter. Misschien leuk om wat foto's te plaatsen?

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:42

erg leuk!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:26

Ja natuurlijk *-:) !

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:26

Ja,daar ben ik ook erg benieuwd naar

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:36

Oké ik kijk even hoe ik die foto's moet plakken. Heb helaas niet zoveel foto's zonder dekentje, door de hevige kou en sneeuw vanaf zijn geboortedag was hij genoodzaakt om een winterjasje te dragen :-D Foto's komen er zo aan. Hij heeft trouwens een superkarakter; open, lief, makkelijk en cool. Kan ook leuk bewegen en heeft een heel leuk uiterlijk. Kortom, ik ben een trotse blije eigenaar van een lief klein ondeugend cadeautje!

https://lh4.googleusercontent.com/_DDYy ... C00182.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/_DDYy ... s640/3.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/_DDYy ... s512/1.jpg
Laatst bijgewerkt door lindake op 07-02-11 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik de edit functie a.u.b

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 23:55

Wauw,leuk veulen,ik hoop dat mijne op die van jou lijkt.
Uit wat voorn merrie komt hij?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:57

Dankje, we zijn er ook superblij mee! Ik zal een foto van de merrie plaatsen, ben zo terug.

Dit is de moeder: https://lh4.googleusercontent.com/_DDYy ... ukS4/8.jpg

en mogmaals: https://lh5.googleusercontent.com/_DDYy ... s640/9.JPG

Wanneer verwacht jij je veulen en uit wat voor merrie komt hij/zij? Weet je toevallig of Carter nog ergens te zien is?Bv wedstrijd of show? Of zal ik van de Rakt gewoon eens bellen voor een bezichtiging? Het veulen was namelijk een verassing en na enig speurwerk kon ik alles uiteindelijk herleiden naar Carter (jeeeej!) Ben nu wel héél benieuwd hoe Carter er in het echt uitziet!
Laatst bijgewerkt door lindake op 07-02-11 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik de edit functie a.u.b

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 01:11

Ik had al zo'n vermoeden dat het een verrassing was :+ .
Van wat ik kan zien heeft het veulen een prachtige hals en een chic hoofdje! Welke afstamming is de moeder? Is ze zuiver NF?

Carter zal vermoedelijk zaterdag 19 februari wel te zien zijn op de CHK in Ermelo. Dus als je tijd hebt....

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:53

oh leuk, ik zal het in mijn agenda schrijven! Dank voor de tip! Ja was dus inderdaad een verassing :-D Moeders afstamming is onbekend. Heb wel globaal kunnen achterhalen wat er inzit; moeder van de merrie is een sportief type vosmerrie, vier witte beentjes en een blesje, D- maat dus vergelijkbaar met de merrie. Vader van de merrie is een bonte NRPS hengst, ook D-maat, ook sportpony-type. Dat is helaas alles wat ik weet. Mijn veulen lijkt volgens mij meer op zijn vader dan op zijn moeder, op moeder wel qua uiterlijk, maar moeder is echt een bloedkikker en het veulen is juist heel cool. En wat ik Carter op Youtube zag doen, namelijk gaan staan als hij het niet meer weet (met vier beentjes strak aan de grond) herkende ik meteen hahaha! Ik ben wel benieuwd hoe Carter beweegt, zijn verrichtingsrapport was wat stap en draf betreft niet denderend, een 6. Op Youtube zag ik hem echter goed van de grond af lopen en had hij best veel ruimte. Weet jij dat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:34

Mooi veulen zeg, mooi front zit er op.
Kantjes Carter kon goed bewegen op de hengstenkeuring, ik denk dat je ook dat filmpje op youtube hebt gezien (filmpje is van mij :)).
Vaak zie je dat na inrijden de gangen wat minder worden, is behoorlijk normaal bij paarden en pony's. Later, als ze weer meer spieren en balans hebben komt dat goed. Iemand op de rug dragen loopt toch anders als gewoon zo los en vrij.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:50

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:49

@ Neon Light: Ja klopt, heb idd jouw filmpje gezien! :) Bedankt voor het compliment, ik zal binnenkort even een foto maken zonder dekentje, is ook wel leuk. Ben ook wel erg benieuwd naar andere nakomelingen, lijkt me toch niet dat ik als enige al een veulen heb van Carter?... Het verschil tussen onder de man en vrij begrijp ik trouwens (we leiden zelf jonge pony's op) alleen zou ik denken dat met de testen een totaalplaatje wordt meegenomen bij de beoordeling en dan vind ik een 6 op stap en draf vrij mager. Het is jammer dat ik nergens wat meer info/toelichting kan vinden over de scores en beoordeling, zoals dat bij het KWPN wel kan... De 19e zijn wij zeker op de CHK trouwens, weet iemand hoe laat het gaat beginnen? Ik kan nergens een programma vinden...

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:03

Het programma staat meestal ongeveer een week van te voren op de site van het stamboek.. dus dat zal volgende week wel komen...

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:21

Oké dank je, ik hou het in de gaten! 8-)

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 22:34

Maar toen jou merrie gedekt is,was Carter toch nog niet goedgekeurd>ik denk dat de eerste officiele veulens nog geboren moeten worden,
Mijn merrie verwacht het veulen 1 mei,nu ik die van jou heb gezien duurt dat nog erg lang...

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:15

Nee klopt, maar er zullen toch wel meer dekkingen dan één zijn geweest? Carter wordt 4 dit jaar en ik begreep dat ze vanaf ongeveer hun tweede al dekken bij vd Rakt toch? In ieder geval vanaf 3 lijkt me dus er zouden meer minicartertjes rond moeten lopen lijkt me :j Mei duurt echt nog lang! Wel een foto plaatsen hoor, als het zo ver is!