Hopeloos verliefde Forester, herkennen jullie dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Hopeloos verliefde Forester, herkennen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 23:07

Ja..... dit trekt vast een hoop kijkers *\o/* _O- ! Even wat leven in de brouwerij ;) .

Mijn 6 - jarige NF - merrie is een zeer preuts en nuffig typje. Het is zelden of nooit aan haar te zien of ze hengstig is, en gedraagt zich altijd even gelijkmatig, lief, rustig en vooral lady-like. Ze staat vrij hoog in rang in de kudde en andere paarden of pony's heeft ze nauwelijks belangstelling voor. Ze tolereert hen als het er niet teveel zijn, en anders moooooven!
Tijdens buitenritten bepaalt zij haar eigen tempo. Gaan de anderen vooruit? Prima, dan ga je toch? Loopt zij harder dan een ander ... heeft die ander pech.

Behalve..... de bijna 20 jarige macho schimmel volbloedruin die Amigo heet!
Als ze hem ziet, is ze spontaan hengstig en hoe! Ze biedt zich aan, zakt door haar benen, plast voortdurend en Amigo wil nog maar 1 ding: er bovenop! Heb 1 keer de fout gemaakt door ze aangrenzende weides te geven (met een stukje niemandsland er tussen). Zij met haar achterwerk bijna tegen het schriklint, hij kapte zijn linten gewoon door, stroom of geen stroom!

Tijdens buitenritten kleeft ze aan zijn kont, en loopt hij als een haan zo trots rond. Op hem heb ik dus mijn eerste onbedoelde en ongeschoolde passages en piaffes gemaakt, omdat zijn merrie in zijn kielzog loopt! Zij paradeert dan hackney-achtig en vooral tuttig kijkend achter hem aan.

Kortom, het stel is nu al 3 jaar hopeloos verliefd....

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt met je Forester-merrie?

(n.b.: we denken overigens dat de ruin een halfgecastreerde klophengst is, hoewel hun gedrag alleen bij elkaar zo extreem is. Er staat nl nog een merrie op stal, waar hij wrs pas interesse in gaat krijgen als ze bij elkaar in de wei worden gezet.)

Sammyy

Re: Hopeloos verliefde Forester, herkennen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:10

Hahaha, sorry, ik heb hier geen ervaring mee, maar je verteld het zo mooi, dat ik het gelijk voor me zie.

Succes met de tortelduifjes iig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 23:15

:D , ze staan op stal, op de paddock en tijdens weidegang zo ver mogelijk uit elkaar, maar volgens mij skypen ze gewoon naar elkaar :+

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:30

klinkt als echte liefde, hoe kun je ze uit elkaar houden??
je weet toch vast nog wel hoe het zelf was om verliefd te zijn Gem....arme Ster en Amigo...

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:04

Nou ja! Hoe herkenbaar! Mijn Forestmerrie is compleet tot over haar oren megaverliefd op de buurman ruin. En hij op haar! Hij is een grote zwarte tuiger en ziet haar als ZIJN dame! Niemand anders mag in de buurt komen. Ze staan uren over de draad heen te knuffelen met elkaar en hij lebbert haar dan liefdevol af :o Achter de wei van deze tortelduifjes staan wat jonge hengsten. Het is compleet lachwekkend om te zien hoe de ruin reageert als mijn merrie naar achteren toe loopt. Hij begint dan ineens te jagen als een hengst, met de oren plat in de nek. Hij doet zogenaamde uitvalpogingen naar de jonge hengsten toe en paradeert daarna triomfantelijk door de wei :P Gelukkig blijft het allemaal bij stoer vertoon en hangen ze niet in de draad, maar lachwekkend is het wel. De eigenaar van de ruin is een oudere man en die heeft dit NOG NOOIT meegemaakt. Bizar, maar ook wel aandoenlijk! Gelukkig wordt ze niet spontaan hengstig van hem en ze begint ook niet te piesen, alleen als ze echt hengstig is. Als het goed is krijgt ze volgend jaar een veulen (laat gedekt) en hij was een ideale shouwruin ;-)

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:56

Violente: ahhh wat soetjes zeg <3 ! Ook weer zo'n heerlijk verhaal :D .
Tja, hier gaat het dus net zo (ik praat ook altijd over de schouwruin ;) ), alleen kan ik zo'n foto nooit maken, dan is meneer al brullend doorgebroken. En dat doet hij anders noooooit :') .
Bij mijn verkeerd afgelopen weide-experiment liep er nog een andere, zwarte ruin bij Amigo, en een andere grotere merrie bij mijn merrie. Zij, de zwarte ruin en de grote merrie waren helemaal zenuwachtig, en renden maar rondjes "wat is er dan, wat is er dan := := := " . Voelden zich ongewenste kijkers van een p.eepshow! Maar Amigo en Ster hadden alleen maar oog voor elkaar :+ .

Bij een buitenrit samen mag Ster dus ook nooit voorop, als hij meegaat. Ik ben bang dat Amigo er rustig bovenop springt, ruiters of geen ruiters :oo .

Ik heb zelf af en toe het gevoel dat ik helemaal geen eigenaar ben :P . HIJ is de eigenaar (denkt-ie }:) )

offtopic: ik zie in je profiel dat je een Orlando'tje krijgt <3 !

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:24

Ja, lijkt me inderdaad niet zo handig om Ster voorop te laten rijden.
Toch minder prettig om ineens Amigo in je nek te hebben hangen :+ := _O-
Hier is het ook zo, dat als de ruin uit de wei gaat, Mirte helemaal verdrietig achterblijft...
We hebben voor haar een klein minipaardje gekocht, zodat ze aan huis niet alleen staat, maar op de wei kijkt ze er niet naar om als "haar man" aanwezig is :o
Ik vind jouw merrie trouwens wel helemaal geweldig! Wat een body en wat een hals!!!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:31

Mijn merrie Kaylak is verliefd op Jonas:
Afbeelding

Het is zelfs zo erg dat niet alle vier de paarden die bij ons op stal staan tegelijk in het land kunnen staan omdat ze dan ruzie gaan maken :'). Kaylak is zelfs een keer over de bakrand (ongeveer 120cm) heengesprongen om sneller bij hem te kunnen zijn. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:10

Lolacabana: wowwww dan moet ze echt desperate geweest zijn :D ! Heerlijk toch, die rare merries!
Wat hebben ze trouwens toch met grote paarden?? Zouden die merries het een beetje hoog in hun bol hebben? Dat hun eigen hoogtemaatje te min is :P ?

Violente: bij mijn merrie is het wel een beetje: uit het oog uit het hart. Als Amigo weg is, gaat de kop gewoon weer in het gras en doet ze alsof er niets gebeurd is :') .
Die hals heeft ze idd wel, maar haar lijf is op die foto gewoon moddervet :+ . Ze is inmiddels wel flink afgevallen (hoewel het er langzaam toch weer bij begint te komen := )

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:23

Was ze volgens mij ook :'). Momenteel is ze hengstig en doet ze voor alle paarden raar. Ze stond eergister te dansen en te piesen voor wat shetlanders :+

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:13

Ik heb niet zo verhaal als jij Gem, maar mijn merrie valt echt op machomannen.... Sinds we een laat gecastreerde fries in de wei hebben lopen krijg ik haar bij hengstigheid niet te pakken en gedraagt ze zich als een sloerie.. vreselijk.. Ik geloof niet dat om de liefde gaat, meer de lust :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 19:21

Puckske ook al :D ! Geweldig zeg :P . Bij Ster is het echt allebei..... toch is er in het begin een tijd geweest (toen Ster drachtig was van Draak) dat ze bij elkaar in de wei konden! Amigo bewaakte haar als een herdershond, maar sprong er niet bovenop ;) .

Deze foto vind ik net :+ . Van afgelopen zondag :D .

Afbeelding

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:51

Ha ha ha, die wellustige dames van ons :o
Ik vind haar echt mooi Gem!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:05

Hier niet een verliefde merrie, maar op mijn vorige stal heeft ze een poos naast een grote kwpn ruin gestaan die na dat ze een veulen had gehad (shakira) hij helemaal hopeloos verlieft op haar is geworden. Als ze van stal was was hij aan het brullen en onrustig in zijn stal aan het lopen en doen. Hij stopte er pas weer mee als ze op stal stond. En zij moest echt helemaal niks van hem hebben. Deed lelijk tegen hem en zo. Maar hij heeft nooit opgegeven.
Zelfs toen hij naar een andere stallen complex is gegaan en als hij haar zag werd hij weer druk. Bij andere merries geeft hij dat helemaal niet.

sinds 1 week sta ik op een nieuwe stal en is ze spontaan heel erg hengstig geworden, ze gaat zelfs staan pissen als er merries aan haar snuffelen. Ze is op dit moment echt een slet. Al leek het vanavond al wel wat minder.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 23:40

Gekke Mabel toch :D . Ze denkt: als ik geen hengst meer mag hebben, dan word ik maar lesbienne :P .

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:05

Dat heeft mijn ruin dus ook met een dravers merrie :')
Maar niet zo erg O:)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:19

Geweldig topic dit!!

Rosalinde is meestal wel maatjes met jan en alleman, maar 1 keer echt verliefd geweest... en wel op een grote Bels... (jaja en zij is 1.30 m).

Ik durfde ze niet bij elkaar te zetten, in de angst dat mn kleine meis dan zou verdwijnen... hihi

Ga op zoek naar een foto:
Afbeelding

Verder denk ik da ze voornamelijk op de dames valt... want daar heeft ze genoeg dikke vriendinnen van gehad.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:30

O lachen zeg :D , ik zie meer een papa / dochter verhouding in dit plaatje :P !
Dus Roos is een beetje bi :* _O-

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:41

Wat een geweldige foto.

Geloof dat Mabel ook bi is, want eerst was ze van de vrouwen, maar ja nu heeft ze een hele mooie echte man naast haar staan. Ze was net niet meer hengstig en ja hoor gelijk weer heel erg. En echt hopeloos verlieft. Er is een klein stukje met tralies tussen hun stallen en altijd als ze ff de stal als was gelijk daar heen en snuffelen met der buurman. Hengstigheid is nu na 2 weken gelukkig bijna over. Maar nog vind ze haar buurman erg lief.

Het is een welhs cob hengst dier er gelukkig tijdelijk staat om voor de kar te beleren.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:41

Mijn ruin en merrie kunnen ook niet zonder elkaar. Ze breken de tent af als de ander weg is, zelfde met 2 paarden tegelijk op de trailer en 1 gaat van de trailer.
De ruin springt geregeld over de bakrand of weihek om naar de merrie te komen en allebei zijn ze niet vies van stroomdraad :n
Meneer sloopt haar deken, zij piept en geeft een trap, draait zich om en gaat het goedmaken... Trutje is het ook...

Mijn New Forester vroeger was ook heftig verliefd... op een andere ruin en wel die van mijn tante := iedere keer als die de baan in kwam, moest meneer op de achterbeentjes en vreemd doen als een merrie. God, wat vond ie dat een lekker ding..
Wat een idioot was dat trouwens... :=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:56

Heb trouwens ook nog een stoere hengst, die hopeloos verliefd is op alle vrouwtjes... hihi

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:26

Jij hebt het nog makkelijk met je Forester! :P
DIe van mij is lesbisch en hetero!
als ze hengstig is dan maakt het haar niet uit of ze een merrie / ruin / hengst tegenkomt :')

overal moet ze staan plassen / gillen / showen :')
Plassen kan ik altijd wel voorkomen door gewoon streng te zijn en door te laten lopen voor ze gaat stilstaan , zelfde geld voor gillen ,maar het showen kan ik wel leuk gebruiken ,want ze loopt dan zo ontzettend mooi :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 13:07

Elin_ schreef:
DIe van mij is lesbisch en hetero!

Bi dus :+

Citaat:
als ze hengstig is dan maakt het haar niet uit of ze een merrie / ruin / hengst tegenkomt :')

overal moet ze staan plassen / gillen / showen :')
Plassen kan ik altijd wel voorkomen door gewoon streng te zijn en door te laten lopen voor ze gaat stilstaan , zelfde geld voor gillen ,maar het showen kan ik wel leuk gebruiken ,want ze loopt dan zo ontzettend mooi :')

Mijn merrie niet, die heeft echt voorkeur :D . Maar idd.... ze gaat wel echt mooi showen! Ik moet haar echter niet op haar kop geven of streng zijn, dan fokt ze zich des te meer op. Negeren en meenemen, dat werkt hier het beste :x .

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:23

Tammy heeft ook 1 grote liefde en dat is een KWPNer Limerick. Hij staat tegenover haar in stal en als ze de kans krijgt loopt ze onder het poetsen de box uit en gaat daar even neuzen. Limerick wordt daar ook meteen opgewonden van en zou haar het liefste bespringen. Andersom, Limerick komt ook altijd even bij Tamm neuzen. Hij is ook het enige paard waar ze rustig bij is op buitenrit. Lief hè?!

Verder is Tammy ook niet echt geïnteresseerd. Voor het dekken is ze echt wel 3/4 maanden weg geweest. Enorm hengstig, maar als ze bij de hengsten in stal werd gezet liet ze niks zien. :+

Allison en Caitlin heb ik nog nooit verliefd mee gemaakt... die worden zielig en alleen oud denk ik. _O-

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:27

Nou misschien word het tijd dat je ze gaat trouwen :p