Momenteel ligt er een oud, maar goed Hubertus-zadeltje, 16,5 inch en een smalle boommaat, op de merrie. Past op zich netjes, maar draagt niet erg bij aan een nette houding van de amazone.
Ik heb al verschillende keren een ander zadel op haar rug gelegd (o.a. een Ainsley), maar alles lijkt (?) zo groot te vallen!
De instructrice heeft er tijdens de les een keer een Barefoot - zadel opgelegd, waarvan de beugelophanging verder naar achteren is, en direct was de zit van de amazone beter. Maar om nu met zo'n zadel de dressuurring in te gaan

De amazone is nu 14 jaar, slank met lange benen, momenteel ca. 1.60 m groot.
(Ongeveer de lengte van de (volwassen) amazone op de foto in mijn profiel, maar dan nog in de groei

Wegens haar groei, zal er iig een 17 inch zadel op moeten en met een smalle boommaat, dat haar houding uiteraard verbetert. Dwz in haar geval: met een diepe zit en veel kniewrong.
Ik had mijn oog laten vallen op een Euroriding Luxor (17 inch, boommaat 1), maar na e-mail contact blijkt dat dit zadel gebruikt wordt op een paard van 1.72 m

Wat gebruiken jullie voor een dressuurzadel voor jullie NewForest D-maat pony? Ik vind het zooo lastig!