beginletter 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arjavdham

beginletter 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:13

hoihoi allemaal,, wij hebben thuis een new forest stamboek paard met nu inmiddels veulen.. We willem hem in laten schrijven maar nu wil ik graag een naam verzinnen.. Wie weet er met welke letter(s) de naam dit jaar moet beginnen??

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:39

It's up to you, je mag het zelf verzinnen. Geen beginletters, geen gedoe. Ze willen van het NL - stamboek wel dat de eventuele stalnaam voor de pony naam komt te staan. Dus "Stalletjes Willem" in plaats van "Willem van het Stalletje" ....... bijvoorbeeld :+

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 06:38

Haha stalletje Willem.. Okee thanx! Maarre is een stalnaam wel verplicht? In het stamboek zie ik idd overal stalnamen achter de namen staan.. ;)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:05

Stalnaam is niet verplicht hoor. Wij hebben ook geen stalnaam, veulens krijgen bij ons altijd 1 naam geen zinnetjes of extra woorden/namen erbij maar het mag wel.

laResidence

Re: beginletter 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:10

Grappig, ik zat me net het zelfde af te vragen.
Weet dat bij honden de regelgeving voor de beginletter per land verschillen.
Is het bij een stalnaam net als bij een kennel dat hij erkend en geregistreerd moet zijn?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:09

_AAASCHAAA_ schreef:
Stalnaam is niet verplicht hoor. Wij hebben ook geen stalnaam, veulens krijgen bij ons altijd 1 naam geen zinnetjes of extra woorden/namen erbij maar het mag wel.

Daarom zei ik ook "eventuele stalnaam" ;)

Arja: misschien zijn dat in Belgie gefokte foresters, die hebben de stalnaam achter de roepnaam staan.

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 16:16

Ja zou kunnen ze komt van een handelaar vandaan (onze paarden altijd),, en die heeft haar gekocht van de bloedtappers.. Wat vinden jullie trouwens van het bloedtappen?? Wat doen ze daar eigenlijk mee?? Medicijnen toch?? Okee,, onze stal heeft geen naam dus ik denk dat we het maar bij een naam houden.. Weet er trouwens nog iemand een leuke stoere hengstennaam?? Het is een bruine.. ps. dankjulliewel *D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:25

ik stuur je pb ;) .

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 18:02

Heb ik gelezen *D ,, uhhm zou kunnen er zit meestal een blauwe of gele sticker op het stamboek of paspoort met een nummer. Meestal komen ze van Utrecht van de paardenmarkt geloof ik. Tja ik hoor nogal vreemde verhalen over wat ze met dat bloed doen enzo maar ik ben er zelf niet op tegen. Het dekbewijs ligt nog bij de vorige eigenaar maar zodra hij wordt in geschreven weet ik het. ;) Wij hebben elk jaar andere paarden dus ik weet nog niet zo veel over de new forest. Ik vind Fjorden altijd super leuk maar die zijn er niet veel in de omloop op de markt. Van de herfst ga ik miss naar de keuring met het veulen. Met de moeder ga ik maar niet want het is nogal een ouderwets type (nogal dik) ik dacht dat het een ardennertje was toen ik haar voor het eerst zag haha..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:47

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:00

arjavdham schreef:
Heb ik gelezen *D ,, uhhm zou kunnen er zit meestal een blauwe of gele sticker op het stamboek of paspoort met een nummer. Meestal komen ze van Utrecht van de paardenmarkt geloof ik. Tja ik hoor nogal vreemde verhalen over wat ze met dat bloed doen enzo maar ik ben er zelf niet op tegen. Het dekbewijs ligt nog bij de vorige eigenaar maar zodra hij wordt in geschreven weet ik het. ;) Wij hebben elk jaar andere paarden dus ik weet nog niet zo veel over de new forest. Ik vind Fjorden altijd super leuk maar die zijn er niet veel in de omloop op de markt. Van de herfst ga ik miss naar de keuring met het veulen. Met de moeder ga ik maar niet want het is nogal een ouderwets type (nogal dik) ik dacht dat het een ardennertje was toen ik haar voor het eerst zag haha..

de keuringen zijn straks in juli voor de veulentjes...informatie daarover kun je vinden op de stamboek site www.newforestpony.nl

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:50

Ja weet ik maar ik ga denk ik gewoon alleen naar een dorpskeuring die is in de herfst..