new forest in de western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Todorien

new forest in de western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 09:50

nou de titel zegt het al, ik ben nieuwsgierig welke mensen hun forest in de western hebben lopen????
ik heb dat met mijn merrie gedaan vanwege een oude blessure waardoor ze niet verder kon in de dressuur en de western pakt ze super op we zijn binnen een jaar al een klasse hoger

ik hoor graag van jullie

Loody

Re: new forest in de western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:55

Superpony heeft ook een New Forest geloof ik, die rijd ook western :)

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 09:58

oke ik hoop dat ze op de topic reageert en anders zoek ik haar even op dank je wel

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:27

Mijn pony is volges mij tot haar 9e western gelopen. Ook wedstrijden. Toen is ze verkocht en de dressuur in gegeaan.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:47

oke en weet je ook wat ze heeft gelopen in de show?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:29

Loody schreef:
Superpony heeft ook een New Forest geloof ik, die rijd ook western :)

Yep, die van mij is een hele NF.Hij was 4 en net western ingereden toen ik hem kocht. Er zat alleen wat basis in. Hij is 1.42m en doet het heel leuk. We rijden geen wedstrijden, puur omdat mijn ambitie dara niet ligt. Hij is verder gewoon super en gaat steeds fijner lopen. Ik heb hem nu 7 jaar, maar we hebben ook weleens minder kunnen rijden. Hij is nu 11. Er was nog eens iemand die iets wilde weten over NF's in de western, amar is zeker wel een jaar terug of langer????

@Todorien, grappig dat je je pony in je profiel ook superpony noemt!!! Mijn naam geld niet alleen voor mijn NF, maar we hebben ook een supershet.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 11:05

hahahaha ja mijn nf is gewoon een super pony hahahahahaha ik denk dat ik dat ook was een dik jaar geleden omdat ik dat graag wou invoeren bij het stamboek, omdat ik wedstrijden rij maar er zijn helaas te weinig nf pony's die wedstrijd rijden in de western allemaal heel veel recreatief ''helaas'' dus toen ben ik er niet mee doorgegaan, ik probeer die van mij zo hoog mogelijk te krijgen en zien wat het stamboek er dan van maakt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:19

Ha, leuk toch! Ik heb niks met het stamboek. Heb wel eerder NF's gehad, maar loop er gewoon tegenaan en dan is het ene NF of niet. Heb ook andere paarden gehad die geen NF waren.
Heb zelf geen wedstrijdambities, dus train daar niet voor. We doen wel serieus ons best.
Ik heb altijd alleen positieve reacties gehad als men hem zag.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 16:58

oke heb je iets tegen het stamboek of gewoon omdat alles lekker recreatief is is het je wel prima.....

tuurlijk doe je altijd serieus je best of je nou wel of geen wedstrijdambities hebt je traint toch altijd naar een bepaald doel wat je in je hoofd hebt toch?

heb je foto van hem/haar?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:10

Ik heb niets tegen het staboek, maar ik heb er niks mee. Ik ben tegen deze pony aangelopen en het was niet belangrijk dat hij een NF was voor mij of iets anders. Ik had al meerdere NF's gehad, maar ook bij toeval dan. Ik rij ook echt voor mezelf en idd western als volwassen ruiter, dus ik heb er verder weinig mee te maken ook eerlijk gezegd. daarnaat is het een ruin en fok je dan niet.

Ik zeg het erbij dat we wel serieus zijn, omdat een rondje op een westernzadel door het bos aan lang teugeltje niet als western wordt gezien. Hij maakt dus wel ene stopje etc.

Ik heb wel foto's van hem, maar kan het niet op bokt krijgen. En ik hen geen rijfoto's. heel erg, want ik heb hem al zo lang. Maakte altijd meer foto's van zoonlief en shet.

heb jij foto's? En waar ben je zoals gestart? Staat ie thuis of op een (western) stal. Van wie heb jij les? En gaat alles naar wens of loop je weleens tegen iets aan? krijg je positieve reacties over je pony?

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:00

ja nee met een ruin kun je niet veel bij het stamboek inderdaad hihihihihi.

ow ja met zo'n probleem met foto's op bokt zit ik ook hahahahahaha

ja ik heb foto's pb zo maar even je mail adres stuur ik je een paar.

ik ben overal wat gestart niet verder dan 2 uurtjes rijden van huis want hier in het noorden worden nog weinig wedstrijden georganiseerd helaas, we zijn L5 gestart gewoon lekker onderaan en we mogen al L4 maar ze krijgt over anderhalve week eerst een veulentje dus ik denk dat de wedstrijden pas weer op de agenda komen aan het eind van het jaar.
ze staat thuis zo fijn!!!!!
ik kreeg les van silvia schoenmaker super!!!! heel veel van geleerd maar sinds kort krijg ik les van sanne olde olthof, ik sta voor iedereen en alles open vandaar dat ik ben veranderd van lesgever wil van iedereen wat leren.

tot nu toe loop ik tegen niks aan met mijn pony in de western, natuurlijk is en wordt het geen reiner maar daar gaat het mij ook niet om pleasure en horsemanship en trail zijn mij al heel erg genoeg voor haar.
heb sinds kort een apploosa gekocht om te kijken hoe dat gaat in de western en dan kun je wel merken dat deze echt voor de western zijn gefokt maar ik heb in ongeveer 8 a 9 wedstrijden altijd bij de eerste 3 gezeten in de prijzen dus mag zeker niet klagen, ''niet beledigend voor de haflinger en fjorden mensen tussen ons maar ik heb zoiets, als die het kunnen, kan mijn new forest het ook''

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:28

Leuk! En een veulentje, nog leuker!! Wie is de vader?

Ik woon ook al een jaar in het Noorden, maar dan andere kant op, denk ik.
Grappige is dat ik zo een 7 jaar geleden bijna naar andere kant van Nld reed om hem te bekijken en we nu bijna naast zijn oude huis wonen......

Silvia is wel ervaren en leuke vrouw idd.

Ik train wel reinig gericht en behalve mijn minpunten kom ik niks tegen. Ja, het wisselen zal niet vanzelf gaan, dat is ene probleem. Maar verder zou hij er met meer goede training best een aantal quarters uitlopen......

Ben benieuwd naar de foto's!

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:46

ja nog een dikke week en de vader is Orchid's Floris en dan deze kleur dus ik ben zeer benieuwd ik denk niet dat er weer een zweet-/koffievos komt ze heeft twee keer eerder een veulentje gehad (niet bij mij) en die waren gewoon bruin.

van wie krijg jij les?

mijn new forest heeft in de wedstrijden ook al quarters achter zich gelaten dus ja een gefokt westernpaardje hoeft zeker niet altijd bovenaan te lopen......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 01:27

Ik heb nu geen les momenteel. We zijn wel lekker aan het rijden en hij gaat goed.

Ben benieuwd wat het wordt. Jammer dat we beiden geen foto's kunnen plaatsen, maar je merrie is een hele knappe dame!

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:01

ik ga morgen naar sanne thuis toe en dan rijden op een paardje van hun

ja anders ik wel haar uier veranderd nu snel dus denk dat het niet lang meer duurt

ik snap niks van dat foto's plaatsen hier op het forum :P
dank je wel ik vind jou pony ook super met zijn witte neusje.....

je krijgt nog mail van me

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:57

Ehhhh, ja dat witte neusje............Daar viel ik op en heb niet eens meer nagedacht of goed gekeken verder, hahahahaha
Met rijden viel er niet veel te zeggen nog toen, maar ikw as toch al verkocht!

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 09:29

zo'n pony heb ik ook gehad alleen die had zo'n wit randje om zijn oog, ook spontaan verliefd hahahahaha

heb zaterdag bij sanne thuis gelest super veel geleerd en heb wessel ook ontmoet leuke aardige jongen

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:39

Mijn vz-NF word western gereden op buitenrit.
Verder is in de bak enzo niet.

Ik weet niet of dat ook telt als western rijden?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:41

Ligt eraan wat je ermee bedoeld. Op buitenrit een westernzadel erop en kange teugels heeft niks met western te maken. Wij werken toch echt tijdens het rijden. Paard moet gewoon goed lopen ook.

gevaar is ook dat men hele slechte westernzadels erop gooit voor erbij met buitenritjes, let daarop!

Maar wel leuk zal hem/haar verder wel goed staan!

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:47

ja western en western zit heel wat verschil in
mensen gooien er snel een zadel op lang teugeltje en ze noemen het western wij werken inderdaad net als de dressuur en springruiters aan stelling buiging achterbeen enz

maar leuk toch dat je dat wel met je pony lekker zo kan doen....

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:53

mijn NF wordt ook western getraind. ik heb wel geen stamboekpapier van haar, dus weet niet of dat telt :+
Ik weet van waar ze komt enz, dus ik weet wel dat het een NF is, maar ik doe eerlijk gezegd de kosten niet om haar per se een stamboekpapier te kunnen bezorgen. ze heeft nu een equipas en das voor mij ok...

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:32

wat is haar vader en moeder en waar komt ze vandaan?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:20

goh dat kan ik wel navragen... ik heb er me nooit echt in verdiept omdat het voor mij niet zo uitmaakt...
tis een nederlands kweker waarmee de paardenmelkerij in mijn buurt hier vaak mee handelt en die kweker doet in NF's, maar de ouders enz dat zou ik toch echt even moeten uitpluizen...

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:27

Ik heb een papierloze NF daar wordt deels western mee gereden.
Ze is pas 5, dus we zijn met de basis bezig. En helaas hier geen instructeurs die aan huis komen voor westernles, dus heb ik nu voor de basis gewoon engels les.

Qua zadels heb ik zoveel narigheid ondervonden qua westernbomen en te korte rug, dat mijn nieuwe zadel wel een engels zadel is. Puur omdat ik toch geen wedstrijden ga rijden op grote schaal. Voor de reining is de mijne minder geschikt. Trail en horsemanship vind ze wel heel leuk en trail kan ze ook al goed. Maar we rijden voorlopig TREC, dus zadel maakt niet uit.
Ergens lijkt het alsof we aan het ver-engelsen zijn en dat vind ik jammer. Maarja, met heel weinig echt contrete wedstrijdambities op westernvlak, wil ik het western dat ik ken en leuk vind gewoon integreren in wat we nu doen. Met of zonder westernzadel.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:43

ik heb een 16" butterfly zadel nochtans op mijn NF. is wel het maximum dat er op kan natuurlijk, maar nergens last van...